(äidin) huono iho synnytyksen jälkeen...
..tai siis synnytyksestä on jo 8kk. mutta ennen synnytystä tällaista ongelmaa ei ole koskaan aiemmin ollut, edes murrosiässä!
Siis: minulla on aina ollut hyvä iho. Nyt naama kukkii. Mistä voi johtua?Imetyksestä?Mistä ihmeestä?
Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?
Kommentit (7)
Hormoneja vissiin, meikkivoidekaan ei meinaa naamaan levitä kun iho on kuiva vaikka juuri rasvattu. Käsien ihottumakin on pahentunut.. nooh, pitänee tosiaan tutustua uusiin kosmetiikkatuotteisiin :)
Mulla ei koskaan ole ollut paria näppylää lukuunottamatta,mutta synnytyksen jälkeen... aivan kamalaa..kävin ihonpuhdistuksessa kauneushoitolassa ja siellä todettiin,että osa on jopa tulehtunut,pitäisi kuulema saada joku antibiotti kuuri,niin saattaisivat hävitä,yritin siitä neuvolassa sanoa,mutta totesi vain että kuuluu asiaan,en ymmärrä miksi en saa sitä kuuria jos se kerta auttaisi...
Mulla tuli raskausaikana ihan järkyttävän paljon finnejä, vaikka ei ole koskaan ollut kuin ihan satunnaisia. Hormonitoimintamuuttuu raskauden ja imetyksen aikana, joillakin positiiviseen suuntaan, joillakin negatiiviseen.
Tytteli-83
Ja vauva täytti juuri vuoden, mutta äidin iho menee tosi pahaksi. Tai siis käytännössä ei ole minulla kyse kuin rasvaisuudesta ja muutamasta finnistä, mutta kun vertailukohtana on sileä tosi hyvä iho ennen, niin on se iso juttu. Imetys ja hormonit kai. Ja viime päivinä varsinkin kun on ollut juhlia, olen syönyt epäterveellisesti, heti näkyy ihosta. Kannattaa syödä terveellisesti ja ulkoilla ja nukkua (jos pystyy ja ehtii) niin kyllä se auttaa...
Vitamiineja purkista ainakin.
Koska hormonitoiminta muuttuu, niin vanhat ihonpuhdistustuotteet eivät todennäköisesti ole sinulle sopivia. Itse pidän apteekin Avene-puhdistusgeelistä. Se on rasvaiselle iholle tarkoitettu, mutta ei kuivata.
tytteli-83
Itselläni on ollut aknea joskus aiemmin. Nyt hormonien kukittaessa ihoa löysin vanhat aineet kaapista ja soitin Teratologiseen tietopalveluun, josko noita voisi käyttää imetyksen aikana. Ainakin yksi, paikallisesti iholle siveltävä antibioottilios on kuulemma täysin turvallinen. Aloin käyttää sitä ja kasvojen iho on rauhoittunut huomattavasti, vaikka esim. hiuspohjasta päätellen hormonitoiminta on yhtä taliatuottavaa edelleen.
naama kukkii :( alkoi esikoisen odotusaikana ja imetysaika vasta kauheessa kunnossa olikin. hiukan helpotti kun lopetin imetyksen. uudessa raskaudessa hävisi kaikki finnit mutta nyt synnytyksen jälkeen palasivat jälleen. sain azithromax-kuurin, lääkäri sanoi että voi turvallisesti ottaa vaikka käyttöohjeessa lukee ettei suositella. hiukan helpannut. lisäksi on käytössä dalsin-liuos ja differin-geeli. kokonaan ei oo akne hävinnyt mut suurimmat ja pahimmat pysyy poissa. ainakaan meikkiän ei kannata käyttää joka päivä, mulla ainakin pahenee jos pakkeloi.
Queen