Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mä oon kaikkien likakaivo. Kaikki purkaa pahan olonsa minuun.
Kommentit (3)
Käännytä ne oveltasi sanoen että nyt hoitavat ongelmansa itse. Ihan helppoa, uusavuton.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Se on sinun kohtalo. Hyväksy tosi asia. Sinut on luotu siihen osaan.
Alue: Aihe vapaa
"Voi käydä myös niin päin, että ilman omaa tietoista aikomusta vetää jatkuvasti puoleensa ihmisiä, joille päätyy keittiöpsykologiksi.Se, että vetää puoleensa pelastettavia ja autettavia, voi johtua puhtaasti hyvistä asioista.Ehkä sinulle on helppo uskoutua. Olet helposti lähestyttävä, kiltti ja empaattinen. Et tuomitse.Kuitenkin se, suostutko pelastajaksi, on se ratkaiseva seikka.Auttaa voi sitenkin, että vetää rajat omalle jaksamiselle, ajalle ja energialle, eikä suostu olemaan aina käytettävissä ja tavoitettavissa.
-
Se, että aina päätyy auttajaksi, terapeutiksi tai pelastajaksi, tahtomattaan tai tietoisesti, kertoo usein jotain sinun alitajuisista uskomuksistasi.Oletko miettinyt, miksi sinä olet aina se, joka tekee suhteessa kaiken, vaikka et saa juuri mitään takaisin? Miksi olet valmis uhraamaan aikasi ja energiasi jonkun toisen vuoksi mitä palkintoa odotat?Yritätkö ehkä lunastaa rakkauden tekojesi kautta? Uskotko, että voisit olla toiselle tärkeä olematta joka hetki tarpeellinen, vain olemalla oma itsesi?"
https://hidastaelamaa.fi/2019/07/irtaudu-ikuisesta-pelastajan-roolista-…
Kannattaa lukea esim. hakusanalla "rajat" löytyviä artikkeleja tuolta. Löytäisit ehkä uutta näkökulmaa tilanteeseesi ja siitä pois pääseminen. Empaattisuus ja hyväntahtoisuus on parasta mitä tässä maailmassa on, ja sinä ansaitset saada muilta samaa kohtelua kuin annat heille. Omien rajojen määrittämisen kautta se lähtee.