Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISET uuteen viikkoon

09.10.2006 |

Hei jälleen,

kolmas hammas puskee suuhun ja yöt sen mukaisia. Hirvittää ajatella, että seuraako joka hampaasta niin itkuiset yöt... Meillä oli hyvä unirytmi, mutta kun tultiin perjantaina takaisin Suomeen, meni rytmi taas ihan plörinäksi. Siihen päälle vielä Titukselle tuli tänään räkäinen nuha ja mies lähti aamulla Intiaan kahdeksi viikoksi, joten meikällä edessä " ihanat" yöt...yksin hyssytellessä.

Mut siitä huolimatta on oma vauva vaan niin ihana. Huomenna neuvola, joten saadaan selville nykyinen paino ja pituus. Potalle on istuttu muutaman kerran, mutta kerran vasta tullut pissaa. Hiljaa hyvä tulee. Jos jollain pottailuvinkkejä, niin tänne vaan kertomaan.

Huomasin että suomailaiset kaupan soseet paljon kiinteämpiä kuin ne USAlaiset mössöt eli olenkin seannut vettä näihin kotomaan mössöihin, niin on helpompi niellä.

IKEAn pinnasängyssä on tosiaan nukuttu kolme (kohta neljä) yötä ja pää vaan kolisee reunoihin. Onko muilla samoja kolinaongelmia? Äsken laitoin pojan kokeeksi meidän sänkyyn nukkumaan, josko olis rauhallisempi kun pystyy paremmin kääntymään.

Vinkki vitonen: Hae nämä omat tekstisi tammikuisten ketjuista ja säästä itsellesi. Samalla kertaa kun olen teille jorissut, saan säästöön muistoja Titukselle hänen kehityksestään ja arjesta.

No niin, nyt helmitöiden pariin. Ei vielä malta mennä nukkumaan!

Terkuin, äitee ja Titus

p.s. Mitä tapahtui ketjun tamperelaisille? Pitäisikö järkätä joku tapaaminen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kovin on taas olleet tammikset nukkuvaisia pinoilun suhteen. Nostankin viime viikon pinon tällekin viikolle, koska ei ehtinyt kovin paljon juttua kertymään.

Toivottavasti tämä järjestely sopii muillekin, Maxxle

Vierailija
2/20 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmas hammas tuli viime viikolla (ylös kakkonen) ja se meni ihan yhden yön itkuilla. Muuten kiirettä pitää, poika on vihdoinkin alkanut kunnolla ryömimään eteenpäin ja nyt mennäänkin vauhdila joka paikkaan. Meillä täytetään torstaina 9kk. Ens viikolla taitaa olla neuvola eli sitten saadaan uusia mittojakin. Meillä edelleen syödään soseita rauhaisaan tahtiin, 4 kertaa päivässä , määrät vaihtelee puolesta pilttipurkista koko purkkiin (siis pieniä purkkeja tarkoitan), puurolakkoa poika pitää edelleen sinnikkäästi. Rintamaitoa 2-4 kertaa päivällä ja pari kertaa yöllä. Meillä on marraskuussa muutto uuteen kotiin. Aloimme asuntovelallisiksi ja ostimme ekan oman kodin. Samalla tulee hieman lisää tilaa ja käytännöllisempi keittiö. Asuinalue on sellainen rauhallinen omakotitaloalue, jossa varmaankin on paljon lapsiperheitä. Toivon, että saadaan sieltä puisto- ja leikkikavereita, kun nykyisessä asuinpaikassamme ei ole juuri yhtään lapsiperheitä. Mulla tänään aamupäivällä hammaslääkäri ja mies hoitaa poikaa, samalla pääsen vähän käymään yksin kaupungilla. Jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kolmeen viikkoon pinoutumaan, on kovasti touhua meidän elämässä nykyisin. Topiaksen kanssa harrastetaan äiti-vauva-tanssia, ja ulkoillaan ja puistoillaan paljon. Iltaisin jos mies ei ole töissä, käyn painonvartijoissa ja bänditreeneissä, ihan kiva kun pystyy taas vähän keskittymään itseenkin. Kotona ollessa ei paljoa voi selkäänsä pojalle kääntää, pää kolisee vielä aika tiuhaan. Jaloilleen Topi ei vielä nouse, mutta polvillaan " kävelee" pöydän reunoista roikkuen, ja vähän väliä kokeilee, josko pärjäisi ilman käsiä... No, ei ihan vielä tasapaino riitä. Konttaus sujuu, mutta tuntuu pojasta kai liian hitaalta, kun usein heittäytyy masulleen ja kiihdyttää ryömimällä tiehensä.

Meillä sairastivat mies ja poika hirveän kuume-nuhataudin, mä säästyin. Tosin yöt sainkin sitten valvoa Topiaksen kanssa kun oli parka niin tukossa ja tuskainen. Miehestä ei ollut avuksi, ja viikon jälkeen olin aivan uupunut, meinasi itku päästä pienimmästäkin asiasta. Sitten mies onneksi parani ja vapautti mut yhdeksi yöksi kokonaan (imetyksiä lukuun ottamatta). Sain akut ladattua ja rupesi taas elämä hymyilemään. Topiaskin parani sitten ihan yhtäkkiä, ja nyt on taas kaikki ennallaan.

Ihana pirteä ja iloinen on meidän pikkumies. Päiväunet maistuu lyhyinä ja kaksi kertaa päivässä, yöllä nukkuu parilla syötöllä noin kellon ympäri. Kenkiä pitäisi pitää sisälläkin kun nilkat ovat löysät, mutta poika jahtaa omia jälkojaan kontallaan kuin koira häntäänsä, ja raivoaa kun ei saa niitä kiinni. Istuallaan ei vielä ilman tukea pysy. Tai pysyisi, mutta saattaa heittäytyä yhtäkkiä taaksepäin, luottaa kai liikaa siihen että aina on äiti takana. Ruokaillaan viidesti päivässä, ja liharuoka syödään kahdesti. Nyt pitää pakata poika rattaisiin ja lähteä painonvartijoihin punnitusreissulle! Hei vaan!

Nuippu ja Topias 020106

Kengät, päikkärit, kaksi lihasosetta, kokoontumiset?

Vierailija
4/20 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi näköjään edellisen viestin lopusta pyyhkimättä, kun olin kirjoittanut muistutukseksi mistä kaikesta pitää kirjoittaa. Muistutuksista huolimatta unohdin sitten kommentoida tuota kokoontumisasiaa, eli Maxxle: Me olemme myös Tampereelta, asutaan aika lailla keskustassa Pyynikin suunnalla. Jos jotain tapaamista järjestetään, niin me varmasti ainakin tullaan mukaan! Jäin vuodeksi vielä hoitovapaalle yliopistolta, eli päivisin on aikaa yllin kyllin. Meillä on kyllä kaveripiirissäkin yksi tämän vuoden tammikuinen poika, eli Topilla on ikätoveri leikkikaverina, mutta olisi kivaa tutustua mahdollisimman moniin tietysti :) Vaikka en viikottain olekaan ehtinyt kirjoittaa, niin lukenut olen joka pinon, ja luen vastaisuudessakin, eli palaillaan asiaan!

Vierailija
5/20 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

eilen ei ollut kukaan kirjoittanut mitään. Luulin jo, että ette hyväksyneetkään tätä vanhan pinon kierrätystä:)

Nuipulle ja Topiakselle sekä muille tamperelaisille tiedoksi, että " Tampereen vauvat 2006" poppoo kokoontuu tämän viikon perjantaina 20.lokakuuta klo 9-12 Napapiirille nyyttärimeiningillä. Porukka ei ole mitenkään tiivis tai yhtenäinen, itsekin olen ollut vain yhdessä tapaamisessa, joten sinne voi tulla, vaikka ei sinne varsinaiselle Yahoo listalle kuuluisikaan.

" Napapiiri sijaitsee Kalevassa, kävelymatkan päässä keskustasta osoitteessa Kaalamonaukio 2. Löydät perille, kun käännyt keskustasta tullessa Sammonkadun Siwalta oikealle Kaalamonaukiolle. Napapiirin sisäänkäynti on aukion yläpäässä oikealla, kerrostalon kivijalassa. Myös bussit 17, 25 ja 27 tuovat perille."

Hyvä Nuippu kun jaksat käydä Painonvartioissa. Ostin eilen uuden puntarin, kun vanha teki tenän jo aikaa sitten ja tänä aamuna oli uudella puntarilla armotonta sanottavaa! Huoh...

Vielä kaksi yötä ja sitten mies tulee takaisin työmatkalta. Tämä kaksi viikkoa yksin vauvan kanssa on ollut etenkin öisin hiukan rankkaa.

Jaarittelut sikseen, toivottavasti te muutkin kirjoittelette! Olen huomannut, että moni lukee tätä pinoa, mutta harva kirjoittaa?!

t. äitee ja Titus

Vierailija
6/20 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole ehtinyt pinoilemaan, kun syyslomaillaan ja huidellaan missä sattuu ja meillä käy aktiivisesti syyslomalaisia:)

Tuossa alkupinosta taisin kertoilla että meillä nukutaan " järjestelmälliseti" 3 unet. Nyt järjestelmällisyys ja kelloon tuijottaminen päikkäreille menon ja heräämisen suhteen alkoi ahdistamaan. Joten aloitettiin siirtyminen 2 unille. Tässä on ollut päiviä kun on mennyt hyvin, joitain päiviä että huonosti (=herätty " liian aikaisin" tokilta päikkäreiltä). Sit tietty sotkee tää loma ja elo ei ole mitenkään säännöllistä.

Mutta selkeesti parempi näin!!

Meillä syödään liharuokaa vaihtelevasti. Yleensä 2 kerta päivään, mutta ei mikään ehdoton ja toinen ateria on kasvissose. Ja tosiaan kokoajan enemmän hyödynnän muulle perheelle valmistettuja ruokia neidinkin ruuissa.

Kengät meillä ei ole käytössä. Talvipopot, isoveikan entiset, löytyy kyllä. Mutta äippä on niin laiska että mieluummin tossut vetäiset jalkaan.

Talvivetimiä testattiin tänään. On kuitenkinkin niin vaikea arvioida minkä kokoinen puku oikeasti on! Ja hyvän kokoinen tuo 80cm puku oli. Menee varmaan koko talven. Ja jos ei, isoveikan 86cm puku on varalla odottamassa.

Niin, sillähän täällä talvivaatteita testattiin kun saatiin niskaan pieni lumisade iltamassa ja maassakin oli valkoista havaittavissa:)

Ja huomenna onkin viimeinen äippälomapäivä (vai millä nimellä se nyt onkaan). Sit 6 viikkoa vuosilomaa ja töihin. Vähän siis haikein fiiliksin ja väkisin alkaa kelata kulunutta vuotta. Miten aika mennyt nopeasti, mitä kaikkea iloa ja surua ollut ja mikä ihanuus tuolla makkarissa nyt tuhiseekaan!

mahara ja neiti 110106

Vierailija
7/20 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sit sairastellaan. flunssaa. Ja neiti kun on sellainen pöpö-magneetti, niin kerää ja sairastaa kaikki taudit potenssiin 3 mitä muut. Eilen käytin päivystyksessä, kun tuntui että korviin asti tauti taas mennyt. Ja niin oli:( Tulehduksia ollut nyt niin, että seuraavasta/ jos ei taas ota tauti talttuakseen, niin korvalääkärin juttusille.

Tuntuu niin uskomattomalle että tälläkin näitä korvatulehduksia kierteeksi asti, kun isoveikallakin jo oli! Vaikka toisaalta ymmärrettävää, niin silti.

mahara ja 2. vuosilomapäivä..

Vierailija
8/20 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitteli myös käyvänsä Painonvartijoissa... täällä myös yksi pointsaaja! Mulla on paino lähtenyt laskuun ihan kivasti: viisi kiloa oon jo saanut pois! Tulkaahan muutkin pointsaajat pinoutumaan tuonne laihdutus/liikuntaosioon pointsaajien pinoon, siellä on ollut aika hiljaista viime aikoina.

Meillä poika edelleen ryömii kovaa vauhtia ja heijaa itseään konttausasennossa, mutta ei vielä konttaa. Saas nähdä, että lähteekö suoraan kävelemään. On oppinut nousemaan seisomaan sohvaa vasten ja nyt osaa jo siinä vähän kävelläkin edestakaisin, tosin TODELLA huterasti, joten koko ajan saa olla valppaana, ettei poika kaatua. Ihana nähdä, kun poika on niin innoissaan uudesta taidosta, mutta hiukan ärsyttävä vaihe, kun saa koko ajan pelätä, että sattuu, kun tippuu ja lyö päänsä johonkin, kun koko ajan on pakko nousta seisomaan!

Kiinteä ruoka maistuu hyvin, maidon kanssa on vähän nihkeämpää. Imetän vielä ja yritän sinnitellä ilman korvikkeita, kun reilun kuukauden päästähän sitä voi jo alkaa totutella " oikeisiin" maitotuotteisiin. Poika ei suostu syömään muulloin kuin silloin kun on menossa nukkumaan. Mutta pitäisi kuitenkin saada se tarvittava maitomäärä. Vaikka vaikeahan se on rinnasta arvioida, että paljonko sieltä virtaa! =)

Hampaita on tullut pikkuhiljaa ja nyt niitä taitaapi olla 5, kuudeskin sieltä jo pilkistää.

Yöt menee yleensä kahdella syötöllä, joskus on levottomampaa, liekkö hampaat välillä kiusana.

Mutta nyt täytyy mennä, pikkuinen käy levottomaksi! =)

Ansu79 ja poika 9kk

Vierailija
9/20 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime pinoutumisen jälkeen meidän vaavi on oppinut nousemaan istumaan. Sitä onkin treenattu kovasti. Konttauskin kehittyy päivä päivältä, tosin ei mene vielä mitenkään vauhdilla. Joo ja vilkuttamaan kanssa oppi tässä yksi päivä... On se vaan niin ihanaa kun poika kehittyy! Vaikka tosiaan toisinaan sitä ihmettelee että mihin se pieni vauva on hävinnyt!?

Leevi on sanonut mielestäni " izi" pari kertaa tarkoitusperäisesti. Kyllä siinä isän sydän sulaa...

Karkeammat soseetkin maistuu pikkuhiljaa paremmin. Sitkeästi vaan olen yrittänyt. Ja nyt sormiruokakin menee hyvin alas. Leivoin itse sämpylöitä ilman suolaa ja siitä siprustelen välipalan jälkeen veijarille paloja nokan eteen. Ja Leevi tykkkää. Minä kanssa aina tarjoan samaa ruokaa kun mitä itse syödään jos mahdollista. Esim. eilen otin lohesta erikseen pienen palan pikkuista varten. Maitotuotteiden maistelun ajattelin jättää vasta tuonne lähemmas 10 kuukautta kun just pilttipiirin lehdessä oli siitä juttua ettei mikään tarvis aloittaa aikaisin.

Meillä kanssa nukutaan kolmet unet päivällä, kaksilla ei oikein vielä pärjää, vaikka välillä tuntuukin että on vaikea nukahtaa niille kolmansille. Mutta meillä unet siis pätkäunia, eli pahimmillaan vain 30min. kerrallaan. (No eilen tosin nukuttiin vierekkäin keskimmäisiä unia puolitoistatuntia :)) Yöt menee 20-20.30 - 7.10, ja aamuyömaito juodaan siinä viiden molemmin puolin. Pari kertaa yössä saattaa joutua taputtelemaan poikaa takaisin uneen, mutta sitten voi olla öitä että nukkuu kahdekasasta puoli kuutteen putkeen. Ja onhan joskus niitäkin öitä että heräillään vähän väliä, mutta ne onneks harvinaisempia.

Millamalla kyseli kengistä. Me ollaan käytetty kenkiä lähes aina. Jotenkin tuntuu niin hassulta viedä isoa poikaa sukkasilleen, vaikka mentäisiinkin vain autolla. Ja nyt kuitenkin alkaa olla senverran vilpoista, että täytyis olla villlikset jalassa, niin se on sitten sama laittaa ne kengät. Leevillä on sen verran iso toi jalka, että meillä on käytässä perityt ja kirpparilta ostetut nahkaiset ensiaskelkengät. Tukee hyvin jalkaa ,vaikka ei vielä kävelekään, mutta Leevillä kun tosiaan ollut sitä varvistamista, niin samalla jalat saa vähän asentohoitoa.

Nyt isi tuo poikaa amupäiväunilta, täytyy lopetella.

Eeevi ja Leevi 250106

Vierailija
10/20 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meidän arki se ei tunnu rauhoittuvan millään. Onko kenelläkään muulla ollut 4kk kestävää yöhulinaa? En jaksa tehdä mitään kun yöt on niin rikkonaisia. Plääh.

Mutta: Joona on päivisin aurinkoinen ja kuin pieni enkeli, syöminenkin alkanut sujumaan kohtalaisesti. Tosin vieläkään ei suostu nielemään möykkyjä, kaupan soseet pitää laittaa sauvasekoittimellä sileäksi. Edelleenkään omatekemä ruoka ei kelpaa, vaikka sitä säännöllisesti tarjoan. Satunnaisesti on syönyt esim. pelkkää perunaa kun olen omalta lautaseltani tarjonnut, mutta heti tyssää syöminen jos olen sekoittanut siihen jotakin. Kerran jo onnistuinkin muutama viikko sitten ja söi kahdella aterialla omatekemää porsas-peruna-porkkana-tomaattimössöä mutta heti kun yritin tehdä samaa uudestaan, sylki kaaressa ulos. Turhauttavaa!

Meilläkin nukutaan yleensä vielä kolmet päikkärit. Koska yöt on niin huonoja, nukkuu sitten päivällä enemmän. Viime viikolla oli kolme tosi hyvää yötä kun yläetuhampaat oli puhjenneet mutta nyt tilanne on taas yhtä huono kuin ennenkin. Nukutaan ensin n. 21-00 ja sen jälkeen heräillään vähintään tunnin välein. Mulle pitäisi ostaa t-paita missä lukee " äiti on vähän väsynyt" .... Toivon vain NIIIIN paljon että kohta jo rauhottuisi ja oppisi kävelemään että pääsisin nauttimaankin tästä äitiydestä. On ihana jo näin väsyneenäkin seurata pojan touhuja mutta pirteämpänä varmasti saisin paljon enemmän irti tästä arjesta.

Onneksi aurinko paistaa varmasti lopulta meillekin, ja olen iloinen sellaisten puolesta, joiden lapset nukkuvat jo täysiä öitä. Itse haaveilen 4h yhtäjaksoisesta unesta :)

Kirjoitellaan taas, syksyä kaikille!

-Tiia ja Joona 050106

Vierailija
11/20 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kuulumiset täältä päin. Kirppu on vihdoin alkanut ryömiä omatoimisesti ympäriinsä, enää ei tarvitse olla lelua houkuttimena. Tutkii paikkoja ja menee huoneesta toiseen. Sanavarastoon on tullut uusi sana " eikkiä" , joka tarkoittaa leikkimistä ja leluja yleensä. Lempisana on edelleen " äiti" , joka on myös lempinuken nimi. Öisin tyttö harjoittelee kontalleen nousemista puoliunessa eli yöt ovat aika touhukkaita. Nukahtaa onneksi aina uudelleen kun laittaa tutin suuhun.

Olen vähitellen alkanut syöttää kaupan 8kk-purkkisoseita, jotta päästäisiin kuun lopussa ulkomaanmatkalla helpolla ruuanlaiton kanssa, mutteivät karkeat soseet oikein uppoa. Olen sitten litistellyt suurimpia porkkananpaloja lautasella pienemmiksi, yritetään kyllä sitkeästi harjoitella uudestaan palasten syömistä.

T. Kolmenäitee + Kirppu

Vierailija
12/20 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, äitiyslomaki lähenee loppuaan. Marraskuun alkupäivinä se olis sit pidetty tältäkerralta. Hoitovapaalle jään, pituudesta ei mitään tietoa. Niin pitkään ku mahollista yritän lapset kotona hoitaa.

Meillä on ollu kuukauden verran sellaista opittujen juttujen harjoittelua.

Kontattu meillä on jo 2kk ja istuttu samanverran. Tukea vasten seisominen kin on iisijuttu ollu kuukauden sekä vähän vajaa kk on kävelty tukea vasten. Menee lujaa sellasella Rolli mopolla joka muistuttaa rollaattoria;) Seisoo hetken ilman tukea ja laskeutuu siitä hallitusti alas. Onneks vielä ei ole ottanu askeleita ilman tukea.

On kuitenki ollu vauhdistaan huolimatta sellanen vähän itteään kolhiva neiti. Onneks.

Esikko oli yhtä nopeesti asiat oppiva, mutta kolhi itteään vähänväliä.Kokoajan sai vahtia ettei lyö päätään ku kaatuu jne.. Nyt ei sitä ongelmaa ole ollu, neiti on vakaa ku kivi ollu alusta asti.

Syömiset sujuu kuten ennenkin elikkä hyvin. Syö jo aikalailla karkeaa ruokaa ja juo tavallisesta lasista tai sitten nokkamukista.

Tissittellään edelleen n.4-5 krt päivällä.

Kiittää ruoasta nostamalla käden ylös. Ja vilkutus onnistuu meillä kans, s käsi vatkaa kaiken aikaa jos vain joku tekee jotain mikä viittaa lähtemiseen;))

Peukku etusormiote on ollu käytössä pari viikkoa oikein kunnolla opittuna. Sormiruoat meneeki jo aika liukkaasti suuhun pöydältä.

Nukkuu päivällä 2-3 unet riippuen unien pituudesta. 1,5-3 tuntia 2krt/pvä +n.tunti jos tarvetta. Unet nukutaan sisällä tai ulkona.

Yöt meneeki sitten aika vaihtelevasti.

20-21.30 aletaan nukkumaan ja nukahtaminen tapahtuu omaan sänkyyn kättä pyllynpäällä pitäen n.5min:))

(nukahtaminen on ollu tähän asti yhtä hullunmyllyä, kanniskelua, tapustusta, heijaamista, yleensä tunti joskus kaks.

Yhtenä iltanana minä ihan raivonpartaalla luovutin ja mies meni nukuttaan, tuli 5min päästä jo pois ja tyttö nukku:)) Toisen illan jälkeen tajusin kysyä et mitä se sille oikein teki, piti siis vain kättään pyllyllä. Siitälähtien on neiti nukahtanu helpolla omaan sänkyynsä) Että mies tassutteli ihan tietämättään ja mulla tuo ei onnistunu lainkaan.

Normaalina yönä nukkuu tuonne 02 asti ja tankataan,nukkuu vielä tunnin pari rauhallisesti, mutta loppuyöstä ku ei mitään takeita.. Joskus nukkuu ihan ok, mutta yleensä sitten sellasta hulinaa ja kitinää ja pyörimistä sekä ylösnousua,että oksat pois. Tissille vaan rauhottuu, unikoulu auttais.

Mutta esikon pitää saada nukkua ja sitä työntää sen tissin suuhun mahollisimman nopeaan et neiti hiljenee edes hetkeks. Taputukset sun muut ei tässävaiheessa auta yhtään..

Mulla on paita jossa lukee Äiti jaksaa, sen laitankin päälle siinävaiheessa ku muutama yö on menny valvoissa ja aamulla pitää vaan jaksaa nousta ylös lasten kanssa.

Pitäis saada esikko miehen pitkällävapaalla yökylään muutamaks yöks ja mies sais hoitaa vauvan ja mää yrittäisin nukkua erihuoneessa.josko nuo yöt sit rauhoittuis.

Jos yöt meniski vain 1-2 syöntiä ja nukkumista niin mun puolesta sais syödä yöllä niin kauan ku haluaa vaan ku menee niin levottomaks tuo touhu että..

Kengät meillä on ollu käytössä ulkoillessa tuolta 7kk iästä jolloin alkoi tukeavasten seisomaan. Sisällä ei olla kenkiä käytetty kun ei varvasta, vaan varaa koko jalalla.

Talvelle aion kuitenki kengät ostaa vasta sitku kävelee ihan ite, sinneasti mennään lämpötöppösillä jotka pitää vettä. Voi konttailla maassa niillä hyvin.

On nuo kengät senverta kalliita, ettei viihti monia ostaa tässä vaiheessa ku ei vielä kävele ite.

Nuo ihan ekat pikku popot haluttiin ostaa, et jää sit kaikille pikkukengät muistoksi. Ja tottuu jalka kenkään.

Nyt huilimaan itekki hetkeks.

Aloin käymään kuntosalilla ja eri jumpissa 2-3 krt viikossa ja lisäks juoksulenkki kerran viikossa. Ai että tekee hyvää mielelle ja keholle:) Ihana saada omaa aikaa edes tunti päivässä.

Kesä meni sillain epäsäännöllisesti liikkuen rulliksilla ja kävelyllä. Nyt sit säännöllistä liikkumista.

On ihme jos ei tämä äiti ala kiinteytymään pikkuhiljaa:))

Mites muilla, kuinka paljon liikutte? ja millasta liikuntaa?

Vell@ ja neiti 8kk2vkoa

Vierailija
13/20 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanhan pinoa, ettei pääse tippumaan liian alas...

TiiaJoosa: meillä kanssa ihan hirmu levottomia öitä edelleen. Koko ajanhan ne on olleet. Kesällä oli muutaman viikon hieman parempia öitä, mutta nyt on taas valtautuneet ihan mahdottomiksi. Noustaan seisomaan pinnistä vasten ja ollaan vailla tissiä. tutti ei kelpaa. Jos on hyvä yö, herätyksiä on vain 3, huonona yönä 7-8, Ja jos keskimmäisellekin sattuu huono yö, niin sitten valvotaan melkein koko yö... :/

Neiti kävelee jo melko hyvin puuta vasten. Uusi juttu on mennä " karhunkävelyä" . Eilen puhkesi eka hammas, onhan tuota jo odoteltukin.

Ruoat uppoaa tosi hyvin. Imetys on nyt melko lailla historiaa. Tisu kelpaa vain yöaikaan, ja siitäkin olisi tarkoitus päästä eroon mahd. nopeasti. Alkaa nimittäin tämä äiti olla melko väsynyt, kun ekaksi sai valvoa keskimmäisen kanssa ja just kun hänet saatiin nukkumaan, niin Neiti syntyi ja huonot yöt jatkuvat...

Äippäloma loppui jo viime viikolla. Nyt sitten kotona vuoden loppuun ja tammikuussa sitten töihin.

Sellaista.

Mimmu, Neiti 9kk, Pojat; 2v1kk sekä 10vee

Vierailija
14/20 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ajattelin ilmoittaa, että olimme eilen 8 kk neuvolassa eli oikeestaan 8,5 kk neuvolassa. Mitat olivat komeat 13065g ja 78 cm.

Kaksi viime yötä ovat menneet melko hyvin. Heräillään usein, mutta rauhoitutaan helposti ilman tissiä tai tissillä. Hampaat eivät enään vaivaa (taitaa olla hetkellinen onni) ja nyt on päästy jo tuttuun päivärytmiin.

Pottaharjoittelu tuottaa tulosta. Tänään tuli aamukakka pottaan. Onko kellään antaa vinkkejä pottailuun? Titus on kyllä tosi vinkeen oloinen kun istuu potalla!

Terkuin, äitee ja Titus

Vierailija
15/20 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä paiskitaan etänä edelleen (lähinnä päikkäreiden aikaan, joita on edelleen kolmet), välillä touhuillaan vauvelin kanssa ja tissitellään. Ruoka on ruvennut maistumaan tosi hyvin, olen suurentanut annoksia ja miettinyt antaisko kaksi liharuokaa päivässä, miten te teette?

Ryömiminen sujuu tosi vauhdikkaasti, ja kaikki kielletty kiinnostaa, nyt on opittu avaamaan kaappeja sieltä alhaalta käsin... Sisustus alle metrin korkeudella lattiasta on mennyt uusiksi. :)

Hampeja tulee meillekin, hirveät huudot siitä. Ja kauhea matsi miehen kanssa kun aattelin antaa pienelle yöllä supon kun huusi. Miehen mielestä vauvalle ei " syötetä järjettömästi särkylääkkeitä" - yksi 60 mg suppo oli kyseessä...

Että semmosta. Toi oli Maxxle hyvä idea hakea omat viestit ja säästää, mutten tainnu oikein osata. Yritin hakea nikillä mutta ei löytynyt mitään, mitä itse oot laittanu hakusanaksi?

Nyt on kyllä niin väsy että taidan mennä iltapalalle ja sitten nukkumaan. Mukavia syyspäiviä ja -iltoja (mulla on taas alkanu vimmattu kynttilöiden polttaminen iltaisin kun pimenee) kaikille!

Rosa + tytöt

Vierailija
16/20 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tuntuu rauhalliselta menijältä tuo meidän jässikkä, mitä vertaa monen muun saman ikäisen touhuihin. Pari viikkoa on ryöminyt eteenpäin vähän matkaa, mikään kiire ei ole minnekään, ei edes selältä mahalleen huvita kääntyä kovin usein. Seläällään maatessa päristellään ja jodlataan jos jonkinlaista ääntä. IstuallaanRoope kyllä viihtyisi, mutta on tuo pylly vielä niin pyöreä että siitä humpsahtaa helposti kumoon.

Nyt on taas nukuttu muutamana päivänä paremmat päiväunet, liekö sitten vaikutusta kun ollaan oltu mummulassa 4 yötä ja siellä on energiaa kulunut isovanhempien kanssa touhutessa. Yöt taasen ovat olleet sitten rikkonaisempia, 4 kertaa tissiä yöllä on mun mielestä jo liikaa mutta muilla keinoin ei rauhoitu ja itkettää en halua. Liekö sitten alas tulossa lisää hampaita jotka häiritsevät. Hampaita on nyt kuusi, neljä ylhäällä ja kaksi alhaalla.

Roope on käynyt potalla jo kuukauden päivät. Vaipanvaihdon yhteydessä istutaan potalla ja lähes aina sinne jotakin tulee. Mahakin pelaa nyt hyvin kun puuron joukkoon sekoitetaan vähän luumusosetta. Mä en saa mahtumaan päivään kuin neljä ruokailua+ imetykset (aamupuuro n.klo 9, lounas n.12-13, välipala 16-17 ja puuro 20.30, joskus kun unet ovat lyhyempiä välipala syödään aiemmin ja päivällinen sitten n. klo18.00).

Meillä ei ole kengät vakituiseen käytössä kun ei Roope kävele kovinkaan paljoa tai ole ulkona touhuamassa, muutakuin nukkumassa. Yhdet oikeat kengät on ja sitten sellaiset lenkkarin näköiset tossut. Yleensä on ulkona villasukat tai fleesetöppöset jalassa ja nyt kohta varmaan käytetään toppatöppösiä.

Roope on aivan älyttömän kiinnostunut mainoksista etenkin mtv3 kanavan pöllötunnari on pop, muutkin lirputukset joita telkkarista kuuluu on kivoja. Nyt mua huudellaan, ei unet jatkuneet täytyy vissiin tissitellä lisää.

Unelma ja Roope 9kk

Vierailija
17/20 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan minäkin nyt pitkästä aikaa, meillä poitsu kävelee jo hienosti yhdellä kädellä tukien pitkin asuntoa, odotan innolla milloin lähtisi kävelemään silleen oikeesti :)

Ruokavalio on meillä todella suppea, pari kertaa viikossa poika voi syödä kukkakaalia. On allerginen siis kaikelle.

Se onkin tosi väsyttävää, ruokien kokeilu, maistetaan, kokeillaan ja kärsitään viikon verran kun ei sovi, ihottumaa, ripulia vatsan väänteitä, levottomia öitä..(äiti todella väsynyt) onneksi poika on muuten itse aurinko isolla huumorintajulla varustettuna:)

Alkaa olla vaan semmonen tahto kiukku välillä kun hän näkee muiden syövän, aina saa varoa ettei syö murusia lattioilta/pihalta tai kylässä..toivottavasti helpottaa pian!!

hampaita meille puski ihan urakalla, alhaalle tuli joskus 1/2 vuoden ikäsenä kaksi ja nyt sitten ylös kolme kerralla niin että jäi yksi hammas puhkeamatta keskelle..hassua!! Kai sekin sieltä joskus tulee!!

Oliko täällä muita allergisia tammikuisia?

T:mausi ja poika 050106

Vierailija
18/20 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Rosa2,

laitoin itse hakusanaksi Titus. Toisella haulla laitoin hakusanaksi Maxxle, mutta silloin löytyi paljon vähemmän kuin Tituksella. Ilmeisesti tärkeetä, että valitset niihin laatikoihin: alue/alueet: vauvat, etsi: otsikosta ja viestistä, 50, kaikki sanat ja 1 vuosi.

Onnea hakuun:)

T.Maxxle

Vierailija
19/20 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään terveitä päiviä (koputtaa taas puuta) ja on myös täysillä nautittu. Neiti ollut ihana ja ihanan hyvätuulinen. Ja ihmekös tuo, kun pitkä tovi meni sairastellessa.

Eilen käytiin kylpylässäkin koko perheen voimin. Oli oikein positiivinen kokemus, ja päätettiin ottaa siitä tapa ja harrastus meille. Isoveikka onkin kova ja innokas uimari, niin tulee senkin takia uimassa usein käytyä. Hyvin oli järjestetty kylpylään " tuolit" näille pikkuisille pukuhuoneeseen ja pesuhuoneeseen.

Vähässä aikaa neidistä tuntuu kehkeytyneen iso tyttö! Kävely sujuu hyvin taaperokärryllä ja muutenkin tasapaino kehittynyt vähälle aikaa huimasti. Ja nuo " sanat" sulattaa sydämen aina ihan täysin! " äiti" ja " tyttö" tulee usein. Omasta mielestä ainakin tuo äiti on ihan tarkoitusperäistä:)

Meillä ruokailut on sujuneet alku kangertelujen jälkeen tosi hyvin. Nyt onkin pikkuhiljaa ajatus siirtyä samoja ruokia syömään pikkuhiljaa kun itsekin. Siis ainakin että jotain voisi aina ottaa neidin lautasellekin siitä " omasta" ruuasta. Pitää vaan ajatusta alkaa käyttään että mitä tekee ja miten. Tietty pakastin vielä pullollaan itsetehtyjä ruokia + kaappi kaupan purkkeja.

Meillä nukutaan yhä kolmet päikkärit. Väliin alkaakin tuntua että yhdet niistä on jo liikaa. Mutta kaksillakaan ei pärjää! Pitää ollakin tarkkana väliinettä nukkumaan meno rytmi ja heräämisrytmi säilyy, tai muuten illasta tulee kiukkutäyteinen 2 unien takia, tai 3 unien takia uni ei illalla meinaa tulla. Yöt meillä menee n. 20.30-7. Joskus herätään 5-6 väliin tankkaamaan, joskus ei.

Mites muilla unet menee? monetko päikkärit?

Mutta näissä tunnelmissa,

Mahara ja tammikuiset 00 ja 06

Vierailija
20/20 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä touhukas arki jatkuu pojanvesselin kanssa. Ylhäälle puhkes viime viikolla hammas ja nyt näyttäs ihan siltä kun sen viereen ois tulossa kakkonen, ei siis toinen etuhammas... En tiiä näyttääkö vaan siltä vai oisko oikeesti tulossa. Seurataan miten käy=)

Poika konttaa hulluna ja nousee millon mitäkin vasten seisomaan. Vähän tapailee jo askeliakin pöytään tukien. Ootteko muut pitäny lapsosilla kenkiä? Meille on kertyny erinäinen määrä erilaisia kenkiä=) Ne on vaan vähän hankalia kun jos on nauhat, niin poika avaa ne ite... Yhet kivat sandaalit on, mutta poika ei osaa nousta ite ne jalassa seisomaan=)

Ruoka maistuu edelleenkin ja maitoo sitten aina sillon kun siltä tuntuu. Yleensä heti ruoan päälle. Yöllä herää kerran tai kaks tissille.

Pottailua jatketaan edelleenkin ja ihan hyvin se sujuu. Kakkaa ja pissiä tulee yleensä ruoan tai unien jälkeen.

Sanoja ei pojalta vielä oikeen irtoo, mutta kova on omalla kielellään selittämään kaikenlaista. Ja taputtaminen, etusormella osottaminen ja vilkuttaminen onnistuu. Samoin nyt kun on ollu pienessä köhässä, ni osaa rykästä ja selvittää kurkkuaan kun sanoo " rykäse" ja rykäsee malliks=)

Ootteko muut antanu jo tavon maitotuotteita? Mä en oikeen tiiä, joko niitä hirviis antaa... Mutta useimmissa valmispuuroissakin näkyy olevan maitoo ja onhan niitä jotain jälkiruokiakin missä on jogurttia... Voisko esim.jogurtteja tai viilejä antaa?

Tässä kai tärkeimmät. Mukavaa syysviikon jatkoa.

Millamalla ja poju ens viikolla jo 9kk