Apple Mapsin outo kuvake kotimme päällä
Selailin Apple Mapsilla kotiseutujani ja huomasin, että oman kotimme päällä näkyy joku ihmeellinen antennikuvake tai joku sellainen. Samaa kuvaketta ei ollut koko kylässä missään muualla. Se ei siis kuitenkaan ollut sellainen kuvake, että "Olet tässä" tai "Koti" tai mitään muutakaan. Saman kuvakkeen löytää esim. silloin, kun etsii Helsingistä "Salon Valo"-nimisen kohteen, se on Mikonkadun ja Yliopistonkadun risteyksen tuntumassa Epicenterin oikealla puolella. Zoomaamalla saa näkyviin:
https://duckduckgo.com/?q=Epicenter+Helsinki&iaxm=maps
Mikä tuollainen kuvake on? Ei meidän kodissamme mitään jykeviä antenneja kuitenkaan ole. Eikä mitään yritystoimintaa edes. On ihan kiva peruskoti.
(Olen yrittänyt tätä kysyä vähän teknisemmiltä sivuilta, mutta vastaukseksi olen saanut sekä käsittämätöntä teknojargonia että puhdasta veetuilua. Toivottavasti teistä ihanista osaisi vastata...)
Kommentit (5)
AP, oletko Salon Valossa töissä ja tämä oli kerrassaan nerokas tapa saada huomiota?
Tinke92 kirjoitti:
Salon Valo on parturi-kampaamo. Sen kuvake esittää saksia ja kampaa - ei antennia. :)
Oletko parturi tai onko talossanne aiemmin toiminut joku kampaamo tms.?
Minä en ole parturi, mutta aiemmin täällä asuneiden ammateista en tiedä mitään. Olemme kyllä asuneet tässä talossa jo 4 vuotta, tuskin edeltäjien ammatit enää tähän vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
AP, oletko Salon Valossa töissä ja tämä oli kerrassaan nerokas tapa saada huomiota?
😀
- jos vastaan "Olen", sinä sanot: "Arvasin."
- jos vastaan "En ole", sinä sanot: "Valehtelet."
Että se siitä. 😀
miten saat parturi kuvakkeen näkymään antennina onko vika silmissä vai puhelimen näytössä ja eikö iphonessa voi tökkäistä kuvaketta että aukeaa yhteys tiedot sitten voi päätellä onko yritys parturi vai antenni korjaamo jos ei muuten tiedä ainakin android ja goggle maps kertoo noin ei ole ihme että android markkina osuus on jo 85 % väli merkki turha
Salon Valo on parturi-kampaamo. Sen kuvake esittää saksia ja kampaa - ei antennia. :)
Oletko parturi tai onko talossanne aiemmin toiminut joku kampaamo tms.?