Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@@@Lokanasut 2006@@@

09.10.2006 |

Joko on tälle puolelle lokamammoja ehtinyt? Olisin kuulumisia vähän kysellyt että mites sitä vauvan kanssa on alkanut rullaamaan. Yritin löytää aloitettuja keskusteluja mutten löytänyt. Meijän Tiukuli prinsessa täytti tänään 10vrk ja kaikki on alkanyt yllättävän helposti. Vauva imee hyvin ja maitoa tulee, onneksi.Rintakumin kanssa pitää vielä pelleillä mutta pikku hiljaa otan senkin pois kunhan tuo vauva paranee..niinpä, paranee..ensimmäistä nuhaansa myös kärsii juuri tällä hetkellä. Isäntä oli kipiänä ku sairaalasta kotiuduttiin ja harmi mutta vauva sai sen.

Esikoinen oli tosi mustasukkainen ensimmäset pari päivää ku vauvan kanssa tultiin kotiin mutta nyt on mustasukkasuus tasaantunut ..saapihan tuo nuita kohtauksia mutta onneksi ne on kakki kohdistettu minuun eikä vauvaan..

Vauvasta, vauva on tosi kiltti ja ihana. Esikoisen kohdalla minun äidin rakkauteni ei ihan heti syttynyt mutta nyt täytyy kyllä sanoa että kuopuksen kohdalla olin myytä äitiä saman tien..se oli kyllä rakkautta ekalla rääkäisyllä.

Rytmejä ei ole vielä minkäänlaisia, eipä se mikään yllätys vielä olekkaan. Yöllä vauva herää noin kolme kertaa syömään ja päivällä noin 4 tunnin välein..Napatynkä irtosi jo paino on ihan varmasti noussut jo ainakin syntymäpainoon..torstaina on neuvola täti tulossa käymään ja keskiviikkona mennään isyystunnustukseen..Mutta eipäs muuta, odottelen muidenkin lokamammojen kuulumisia..

T:Opokas ja Tiukuli 290906

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöllä nyt ikää 13 vrk ja hyvin on kaikki kotona mennyt. Isosisko 3v 4kk on ollut ihana, ainakaan vielä ei ole esiintynyt minkäänlaista mustasukkaisuutta.

Vauva on kiltti syö noin 3-4 tunnin välein. Illalla vähän useammin ja sitten yöllä syö noin 1-2 aikaan ja sit aamulla 5-6 aikaan uudestaan. Aamulla on kyllä sit ihan virkeä ja nukahtaa vasta noin klo 8 ja sit esikoinen herääkin jo.

Ollaan käyty vauvan kanssa ruokakaupassa muutaman kerran ja ihan hyvin on reissut mennyt.

Äidin vointi on ollut todella hyvä. Jälkisupistukset vaivasi muutaman päivän. Olo on todella kevyt, kun painan tällä hetkellä noin 17,5kg vähemmän kun ennen raskautta.

Niina + esikoinen 3v 4kk + " Ruusu" 13vrk.

Vierailija
2/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla vielä vauvan kanssa käyty kaupungilla, on kuulemma ainakin täällä Rovaniemellä rotavirusta liikenteessä niin otetaan iisisti. Ite kävin eilen ekaa kertaa " ihmisten ilmoilla" ruokakaupassa..Kylläpä tuntu niinku ois ollu kauemminki aikaa erakoituneena, kaupassa oli hurjan jännä käydä :)

Pikkasen nuha alkaa onneksi paraneen. Ei ole enään niin tukkonen ja olen nyt sitte koitttanu tuota rintakumia saada pois käytöstä..harmi ku rinnat ei ole yhtään niinku imettäjällä pitäis olla, nännejä saa pinseteillä kaivaa ja hunajalla houkutella..No on se onneksi tuo imetys pari kertaa tänään jo onnistunu ilman kumia.

Me käytiin tänään vasta vauvan kanssa ulkona. Aina kun olen ollut menossa niin on tullut vettä taivaan täydeltä. Miehen kanssa puhuttiin ettei tätä vauvaa " opeteta" sille että kokoajan pitää hyssyttää..mutta mutta, eipä tyty muuten viihtyny vaunussa ku silloin ku työnsin niitä.

Meillä ei mies harmi kyllä saanu isyysvapaata ku on sellanen työsoppari että jos jäis töistä vapaalle niin palkkaa ei heruis..Ja muutenki ku mies menee niin aikasten töihin niin minulle jääpi nuo yö hommat kokonaan. Välistä tuntuu rankalta mutta eiköhän tämä tästä ku vauva oppii imemään ilman rintakumia niin saattaapi uskaltaa nukahtaakki ku vauva imee..

Mulla kanssa pelottaa välistä että tämä on vähän liiankin helppoa, tyyntä myrskyn edellä. vauva ei oikeastaan itke ollenkaan jo on aivan yli hyvä nukkumaan. saapipa nähä, kohta alkaa tietty sellaset koliikki huuvot..esikoiselta onneksi jo kokemusta siitäkin ja sen tietää että se sitte joskus loppuu..mutta toivottavasti tämä jatkuu näin helppona.

Mutta sellasia...me muuten ostetaan uus auto, jihuu :)

T:opokas ja Tiukuli 11vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIin siitä piti vielä kirjoittaman tai kysymän että millä nimellä me tällä puolella itseämme kutsutaan? Kun enää ei olla lokamasuja..

T:opokas taas

Vierailija
4/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailin/seurailen aktiivisesti tuolla odotus -puolella olevaa lokamasujen jutustelua koko raskauteni ajan. En kuitenkaan koskaan sinne kirjoittanut, mutta nyt päätin ryhdistäytyä ja alkaa kirjoittelemaan tänne lokavauvojen pinoon.

Eli meidän perheeseen syntyi tyttö neljä viikkoa etuajassa 28.09.2006. Jäin kesällä jo pois töistä ennen aikaisten supistelujen vuoksi ja olin jonkin aikaa myös sairaalassa. Tyttö syntyi kuitenkin terveenä ja hyvänkokoisena.

Tyttö on meidän perheen esikoinen ja alku on tuntunut raskaalta, vaikka olen suunnattoman onnellinen ja kiitollinen terveestä tytöstä. Mielialani kuitenkin on vaihdellut tytön syntymän jälkeen laidasta laitaan. Onneksi suurimman osan ajasta olen yltiöonnellinen vauvasta, mutta välillä olo on tosi ahdistava. En osaa kuvailla tunnetta sen tarkemmin. Minusta tuntuu, että rakkaus vauvaa kohtaan on vasta syntymässä, koska päivä päivältä ahdistava olo on helpottunut. Onneksi mieheni on tukenut minua niin ihanasti.

Tyttö nukkuu kerrallaan noin 3-4 tuntia ja imee rintaa mallikelpoisesti.

Kaikki on siis hyvin, mutta minut on " ensikertalaisena" yllättänyt tämä tunteiden heittelehtiminen laidasta laitaan.

Hildas ja tyttö 12 vrk

Vierailija
5/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tuo sinun tunteiden heittely niin tutulta. Minä kun esikoisen sain olin jo melkein seuraavana päivän itkun partaalla ja ihmettelin miehelleni ääneen että miksi ihmeessä me olemme lapsen tehneet, en minä lasta halua. Itkin parin ensimmäisen viikon ajan todella paljon ja koin olevani erillainen koska en tuntenut rakastavan lastani.Eikä asiaan auttanut tippaakaan se, että ensimmäisen kanssa olin todella epävarma kaikkien tekemisteni suhteen. Parin viikon päästä synnytyksestä olo tila parani ja parin kk päästä itkuisuudesta ei enää mitään ollut jäljellä. Kuulin että podin ns. babybluesia..

Tärkeää on puhua asiasta ja tunteista niin miehelle kuin neuvolatädillekkin. Minua ainakin helpotti kun sai sanoa vallan kauheitakin asioita ääneen eikä kukaan syyllistänyt. Ja samalla sai vielä kuulla potevansa normaalia hormonaalista ilmiötä. Tsemppiä, kyllä se täysi valtainen rakkaus sieltä vielä tulee ja alat nauttia äitiydestäsi täysin rinnoin.

T:Opokas

Vierailija
6/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän poika syntyi viime keskiviikkona 4.10 ja kotiin tultiin perjantai iltana. Jouduimme tosin käymään sunnuntaina ja maanantaina sairaalalla verikokeissa ja syöttöpunnituksessa keltasuuden takia. Maanantaina verikokeiden arvot lähtivät laskuun ja paino nousuun.

Tänään käytiin neuvolassa ja paino on ylittänyt jo syntymäpainon (3864g) ollen 3870g. Maitoo kyllä tuntuu riittävän, syöttöjen välillä joutuu toisinaan lypsämään.

Nyt on pari yötä mennyt niin, että vauva syö vajaan kolmen tunnin välein ja nukahtaa sitten. Päivisin syödään suunnilleen samalla rytmillä ja jonkun verran jaksaa olla valveillakin.

Itte oon kärsinyt todella kivuliaista jälkisupistuksista, näköjään mitä enempi synnytyksiä niin sitä pahemmat ovat. (tämä siis neljäs lapsi)

Ja lisäks eilen tuli peräpukamat " yöks" . Mutta eiköhän nämä vaivat kestä, kun tuolla sängyssä tuhisee tuollanen suloinen nyytti.

Verenpaine mulla on edelleen koholla, se rupesi nousemaan loppuraskaudessa. Nyt sitä seurataan neuvolassa muutaman kerran ja jos ei lähde laskuun niin joudun sit mennä lääkäriin.

Mutta tuntuu, et väsymys alkaa painaa ja ei oikein järkevää tekstiä saa aikaseks, joten jätetään seuraavaan kertaan.

Jaksamisia vauva-arkeen

myttynen ja ukkeli 6 vrk

Vierailija
7/11 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava lukea jo syntyneiden lokavauvojen ja ex-lokamasujen kuulumisia. " Hieman" positiivisempaa tekstiä kuin meillä tuolla odotus-puolella;) Mutta kyllä mekin kohta täällä ollaan, uskokaa tai älkää!!!

Lillis39+5

Vierailija
8/11 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö jo 2,5 viikkoa vanha!

Täällä on selviydytty ilman mustasukkaisuutta, esikoinen 12kk ei vielä ymmärrä olla mustis.

Tosin minun pitää hiukan vahtia ettei esikoinen muksauta vauvaa, toinen kun on vielä kovin pieni ja arvaamaton eikä ymmärrä että vauva on ihan oikea ihminen.

Tyttö on ihana, syö ja nukkuu eikä itke :)

Tosin herää öisin 2 tunnin - 15 min. välein syömään, kyllä äitiä väsyttää!

Kirjoitan huomenna lisää, täytyy laittaa esikko nukkumaan!

Vierailija
9/11 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun saatiin pino tällekin puolelle. Päätin juuri tulla avaamaan, mutta Opokas olikin ehtinyt ensin.

Samat sanat kuin Opokas, minullakin esikoiseen rakastuminen vei aikaa muutaman viikon, mutta tällä kertaa olin heti myyty! Ihanaa kokea tämäkin, että on ihan rakastunut pikkuiseen. Yölläkin jaksan olla paljon kärsivällisempi kuin esikoisen kohdalla.

ÖISTÄ: Vauva nukkuu kerrallaan 1,5-3 tuntia ja sitten syödäänkin pitkään ja hartaasti. Viime yönä poika valvoi 3.30-5.45 ja minä olin ihan poikki. Yritin nukkua vauva kainalossa, mutta ei hän siinä kauaa viihtynyt hereillä. Omassa sängyssä nukkuu korkeintaan 1,5 tuntia, joten nukutan vieressä suosiolla. Hartiat jumissa...

Nyt tuli kiire syöttämään pikkuista. Jatkan huomenna paremmalla ajalla. Kirjoitelkaas kuulumisia muutkin!

S-I ja Elmo 8vrk

Vierailija
10/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni heikosti: poika heräsi syömään tunnin, puolentoista välein. No, onneksi ei ollut hereillä pitkiä aikoja, korkeintaan tunnin kerrallaan. Mies sai vaihtaa yön aikana kolmet kakkavaipat. Herra on kova päästelemään! Yleensä aina kun herää yöllä tai päivällä, niin on kakat vaipassa. No, ehkä tuo tuosta tasoittuu ajan myötä ;)

ESIKOISEN SUHTAUTUMISESTA: Tyttö 2v2kk pussailee ja silittelee vauvaa. Mitään mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan ei ole esittänyt. Mun mies onkin kotona isyysvapailla ja neiti saa koko ajan häneltä huomiota. Tilanne muuttuu varmasti kun neljän viikon päästä jäädään kolmestaan kotiin. Saas nähdä kohdistuuko harmitukset vauvaan vai minuun. Nytkin tyttö saattaa mun sylissä itkeä ihan älyttömästi ilman näkyvää syytä. taitaa tyttö ikävöidä äitiä kun ehdin niin vähän touhuta hänen kanssaan. Ja täytyy myöntää, että itsekin itken samaa asiaa. Tuntuu jotenkin niin pahalta, vaikka pidemmällä tähtäimellä tietty ihanaa kun on sisarus.

Olen tosi onnellinen, kun näyttäisi siltä, että poika nukkuu hyvin vaunuissa. Ollaan ulkoiltu nyt neljänä vai viitenä päivänä ja hyvin nukahtaa paikallaan oleviin vaunuihin. Esikko vaati aina liikettä vaunuihin, niin nyt yritän opettaa heti alusta alkaean pojan nukkumaan paikallaan olevissa vaunuissa. Saan sitten itse touhuta tytön kanssa tuossa hiekkalaatikolla pihalla.

Oletteko muut uskaltautuneet jo kaupungille yms. vauvan kanssa? Minä ajattelin vielä odottaa kunnes annetaan vauvalle tutti. Ja siis tutin annan vasta kun imetys sujuu hyvin, etten vaan pilaisi tätä imetystä. Toivotaan, että vauva suostuu sitten tuttia imuttelemaan.

Mites teillä muilla sujuu?

Ihanaa vauva-arkea kaikille,

S-I ja lapsukaiset

Vierailija
11/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin justi eilen ajattelin että pitäisi avata tänne puolellekin lokamasujen ketju.

meidän neiti siis 10 vrk vanha alku on ollut kyllä tooosi helppoa. Yhdyn samaan eli on ollut aivan uskomatonta tämä äidin rakkaus heti ensisilmäyksellä! Kyllä mulla syttyi esikoisen aikanakin äidin rakkaus heti, mutta alkua ja ensimmäisiä viikkoja tai jopa kuukausia varjosti epävarmuus, murehtiminen, miettiminen teenkö oikein jne. Nyt osaan nauttia ihan joka hetkestä ja tuskin maltan odottaa aina että neiti herää!

Meillä paino jo noussut 200g yli syntymäpainon ja imetys sujuu hyvin. Vauva on ollut superhelppo ainakin vielä, takaraivossa piilee pieni pelko siitä, kääntyykö tämä kaikki vielä esim. koliikiksi koska en ole koskaan uskonut juttuja siitä että " meidän vauva vaan syö ja nukkuu" , mutta nyt meillä on se tilanne. Vauva ei ole kertaakaan yöllä itkenyt, ekat 7 pvää nukkui (laitos mukaan lukien) jopa 6 tuntia yöllä eli yhdellä syötöllä, nyt pari kolme viimeistä yötä on heräillyt n. 2,5 - 4 tunnin välein eli tosi mahtavasti saan nukuttua. Yksi yö on ollut vain katkonainen, mutta neiti ei tuolloinkaan onneksi itkenyt, hamusi vain rintaa.Omassa sängyssäänkin nukkuu hyvin.

Meillä aamut alkaa siinä 8 maissa, sitten neiti tissittelee ahkerasti tuonne 11 saakka jolloin nukahtaa ja nukkuu n. 14-15 iltapäivällä. Sitten syö ja nukkuu taas 3 tuntia, syö jne jne. Katsotaan nyt tosiaan, voiko tälläinen rauhallisuus tosiaan säilyä;)

Isosiskokin on jo rauhoittunut eikä enää temppuile ja mies on isyyslomalla. Nyt arki maistuu tosi mahtavalta!

Itse olen toipunut hyvin, kilot jäivät laitokselle kuin myös masu, olen ollut yllättynyt, ettei isosta masusta jäänyt jälkeäkään. Itse asiassa en ole koskaan tuntenut itseäni näin kauniiksi - tämä raskaus ja synnytys on todella ollut ihana kokemus.

Nyt molemmat tytöt nukkuvat joten on omaa aikaa!

Vähän tosiaan pelottaa hehkuttaa näin, ettei vaan joutuisi sitten pettymään jos kaikki muuttuu mutta yksi ei muutu - vauva on ihana;)

Nazu , isosisko 1v8kk ja nuppukulta 10 vrk