Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on tilillä ainoastaan 40.000e ja olen jo 39v. Mitä ajattelet tilanteestani?

köyhä nainen ?
04.05.2022 |

Onko tämä normaali tilanne ikäiselleni? Velaton omistusasunto on. Perintöjä ei tulossa.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo varmaan ihan normaali tilanne. Itse olen saman ikäinen ja varallisuutta suurinpiirtein 130000. Ei mikään unelmatilanne muttei toivotonkaan.

Vierailija
22/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että olet tullut taas leuhkimaan omaisuudellasi köyhille kuten viime kerralla.

Vierailija
24/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokra-asunnossa asuva 28v ja säästötililläni on 300e, käyttötilillä vähän päälle sama. Tilanteesi kuulostaa todella hyvältä.

Vierailija
25/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että olet tullut taas leuhkimaan omaisuudellasi köyhille kuten viime kerralla.

Tälläisillä varoilla ei kuule leuhkita. Lähinnä haen vertaistukea että onko muilla keski-ikäisillä yhtä huono tilanne. Ja ei ole mitään edellistä kertaa!

ap

Vierailija
26/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää. Et tule pärjäämään.

Vierailija
27/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
28/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
29/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo summa on käyttötililläsi niin olet tyhmä. Käyttötilillä pidetään semmoista summaa minkä voi joskus olettaa että tarvitsisi heti käyttöön. Minulla on tällä hetkellä liikaa käyttötilillä, vähän yli 21000 € mutta sijoitukset heittelevät nyt päivittäin joten en ole viitsinyt laittaa lisää sijoitustileille vaikka inflaatio tosin syö sitä koko ajan. Kaikki on suhteellista mutta kyllä tuo sinun hallussa oleva summa ihan hyvä alku on, jos sijoitat.

Minulla ei ole varaa menettää euroakaan joten en uskalla sijoittaa. Sijoittaminen on niille joilla on varaa hävitä, minulla ei ole. Mielellään sijoittaisin mutten uskalla.

ap

Sä menetät koko ajan melko merkittävästi rahaa, koska inflaatio. Vuoden päästä olet jo vähintään kymmenisen prosenttia nykyistä köyhempi.

Vierailija
30/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä spämmäät tätä kuraa päivästä toiseen?

Vierailija
31/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo summa on käyttötililläsi niin olet tyhmä. Käyttötilillä pidetään semmoista summaa minkä voi joskus olettaa että tarvitsisi heti käyttöön. Minulla on tällä hetkellä liikaa käyttötilillä, vähän yli 21000 € mutta sijoitukset heittelevät nyt päivittäin joten en ole viitsinyt laittaa lisää sijoitustileille vaikka inflaatio tosin syö sitä koko ajan. Kaikki on suhteellista mutta kyllä tuo sinun hallussa oleva summa ihan hyvä alku on, jos sijoitat.

Minulla ei ole varaa menettää euroakaan joten en uskalla sijoittaa. Sijoittaminen on niille joilla on varaa hävitä, minulla ei ole. Mielellään sijoittaisin mutten uskalla.

ap

Sä menetät koko ajan melko merkittävästi rahaa, koska inflaatio. Vuoden päästä olet jo vähintään kymmenisen prosenttia nykyistä köyhempi.

Ei nuo sijoituksetkaan paljoo auta kun tippuvat alaspäin. Säästötililtä ei korkoa tuu ja kryptot on menee miten menee. Kulta ny osittain pitää pitää pintansa inflaatiota vastaan kuten historia on näyttänyt.

Vierailija
32/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n mittapuulla olet miljonääri, koska täällä eletään kädestä suuhun, eikä säästetä. Jos AV-mamman tilille tulisi noin paljon rahaa niin kuukauden päästä olisi taas tili tyhjä.

Vierailija
33/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on.

T. 35v ja 15k omaisuutta, salkku + käteiskassa.

Vierailija
34/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pesämuna tilillä. Älä vaan tuhlaa sitä turhuuksiin.

Vierailija
35/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin vähän sulla on. Ei ihme, että olet huolissasi.

Vierailija
36/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt sitä taas?

Vierailija
37/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tileillä nyt ehkä noin 3500, normaalisti tähän aikaan kuuta on noin 1000 €, en vain ole ehtinyt kaikkia tän kuun sijoituksia tehdä. Ainoastaan noin 3000 euroa olen ehtinyt sijoittaa. Ei mitään järkeä pitää tilillä rahaa tyhjänpanttina. Tuota tonnia pidän vararahastona, ja elän pääomatuloilla.  Eli palkasta menee lainojen lyhennykset (esim sijoituslaina ja asuntolaina) loput rahat lukuunottamatta tuota tonnia menee sijoituksiin.

Kuukauden muut kulut maksetaan sijoitusten tuotoilla, ja mitä sijoitusten tuotosta jää jäljelle menee taas seuraavan kuun palkanmaksun jälkeen sijoituksiin. Kannattaisi teidän muidenkin rakentaa tällainen turvaverkko.

Vierailija
38/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itelläni 25'000 ja perintöä tulossa noin 400'000 osa rahana osa talona ja muuna omaisuutena. Sinun tilanne on huono. M27

Niin se monilla menee.

Vierailija
39/97 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet työtön niin kyllä noilla säästöillä nyt luulisi työn etsinnän ajan pärjäävän jos vielä haet samalla työmarkkinatukea. Siihen ei säästöt vaikuta.

Vierailija
40/97 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä