Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on kirkosta?

Vierailija
04.05.2022 |

Naimisiinmenoa ei lasketa, koska kukaan järkevä mies ei sitä tee. Ellei väkisin halua laatia sopimusta, jossa menetät kaikki varasi erossa.

En ole saanut kirkosta mitään hyötyä koko elämäni aikana. Jos olisin uskovainen, niin ei ole mikään portti edes taivaaseen. Vai tarvitaanko siihen erityisloitsuja?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot niitä palveluja lähinnä käyttää. Paniikissa viimehetkellä.

Ihmiset on juntteja.

Vierailija
2/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä kirkoissa arvostan on historiallisten ja kauniidenkin ympäristöjen ylläpito. Eli esim. kirkkojen kirkkotarhoineen ja hautausmaineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkonen, mikä ihmeen vain miehiä koskeva sopimus, jossa menettää kaiken? En ole kuulunut koskaan kirkkoon, joten en tiennyt, että heillä on joku tällainen sopimusmalli käytössä. Minä kun olen luullut, että kristinusko on kehitetty vain miesten etuoikeuksien vahvistamiseen.

Vierailija
4/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieluummin, KENELLE on hyötyä kirkosta. Luultavasti ainakin sille, joka saa kirkosta jumalattoman hyvää liksaa.

Vierailija
5/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkonen, mikä ihmeen vain miehiä koskeva sopimus, jossa menettää kaiken? En ole kuulunut koskaan kirkkoon, joten en tiennyt, että heillä on joku tällainen sopimusmalli käytössä. Minä kun olen luullut, että kristinusko on kehitetty vain miesten etuoikeuksien vahvistamiseen.

Ehkä historian valossa. Nykyisin maailman rikas mieskin menetti melkein puolet omaisuudesta vaimolleen kiitos näiden uskonnollisten sopimusten.

Vierailija
6/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eno on pappi, eikä varmaan olis, jos yritykset ei maksais kirkollisveroa, koska silloin kirkolla ei ois varaa maksaa pappien palkkoja. Eli hänelle siitä on hyötyä. Myös kuulin, että yhden kaverin eksä oli hakenut kirkolta jotain ruokakuponkeja, kun oli kertonut, että ei ole rahaa ruokaan.

Vierailija
7/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on tainnut sitten epäonnistua siinä, kun katsoo:

-itsemurhien sukupuolittuneisuutta

-lisääntymisen ja seksittömyyden sukupuolittuneisuutta

-onnettomuuksien ja väkivaltaisten kuolemien sukupuolittuneisuutta

-ympärileikkauksen sallimista

-asevelvollisuutta

-naisyrittäjätukia EU:ssa

-lapsen surmalakia Suomessa

-tasa-arvoelimien sukupuoliedustusta

-sukupuolentutkimuksen esiintymistä yliopistossa

-naisten olympiamitalien yms. juhlimista (miesten naisia huonompia tuloksia ei juhlita missään)

-naisten matalampia pääsykriteerejä poliisiin, merivartiostoon ja ensihoitajaksi

jne.

Vierailija
8/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä historian valossa. Nykyisin maailman rikas mieskin menetti melkein puolet omaisuudesta vaimolleen kiitos näiden uskonnollisten sopimusten.

Edelleen haluaisin tietää mikä tämä vain miehiä koskeva uskonnollinen, kirkon määräämä sopimus on? Ja miksei siitä puhuta avoimesti?

Vierailija
9/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa "diakonia"

Vierailija
10/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan uskoa ei kirkosta saa. Usko on vahva tunne ihmisessä itsessään ja rukoukset hoidetaan suoraan yläkertaan.

Vierailija
11/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihan väärä katsantokanta kirkkoon, ei ole tarkoitus HYÖTYÄ kaikesta.

Vierailija
12/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta on se hyöty, että räntäsateella jumalanpalvelukset ynnä muut kirkolliset tapahtumat ovat paljon mukavampia kirkon katon alla kuin vaikkapa pihalla.

Vierailija
13/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokainen voi itse päättää kuuluuko kirkkoon vai ei. Kirkossa voi kokea lohdutusta. Sitä varmaan jokainen joskus tarvitsee.

Vierailija
14/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jokainen voi itse päättää kuuluuko kirkkoon vai ei. Kirkossa voi kokea lohdutusta. Sitä varmaan jokainen joskus tarvitsee.

Kuka tahansa yksityishenkilö kyllä, joo. Mutta kaikki yritykset maksaa kirkollisveroa.

Vierailija
15/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa yksityishenkilö kyllä, joo. Mutta kaikki yritykset maksaa kirkollisveroa.

Yritysten kirkollisvero on poistunut aikaa sitten, mutta toki yritysverot valuvat yhteiseen pottiin, josta maksetaan myös kirkolle. Ihan samoin kuin sinunkin veroistasi, joita maksat esim alvien yms. muodossa.

Vierailija
16/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on kauniita mtkailukohteita. Käyn usein katsomassa kun jossakin matkailen. 

En kuulu kirkkoon, enkä muihinkaan vastaaviin.

Pidän rakennuksina ja koristeellisuudestaan sekä taiteesta

Vierailija
17/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihan väärä katsantokanta kirkkoon, ei ole tarkoitus HYÖTYÄ kaikesta.

Eikös kirkollisveroa makseta juuri siksi, että kirkko voi hädän tullen auttaa köyhimpiäkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi