Raskautuneet osaisitteko neuvoa; kun ovis ohi, nouseeko lämmöt Heti ja kuiva kausi tulee? Ovis hukassa :o(
Hei!
Te jotka onnistuneesti ja " varmuudella" olette oviksen bonganneet (ja jo myös raskautuneet...) kertokaa jos tiedätte, pitäisikö tulla kuiva kausi heti jo seuraavana päivänä ja nouseeko lämmöt heti? En vieläkään ole onnistunut tikuttamaan ovista ja alan jo vähän " huolestua" ...
Oireet on kyllä selvät, eli limat tulee, ja lämpökin nousee jossain vaiheessa. Mutta limaisimpien päivien jälkeen on vielä pari sellaista " vesilima" päivää ja lämpökin nousee pikkuhiljaa. Kierto on 28 pv ja luulisin, että ovis on n. kp 14. Lämmöt on koholla (norm. 36,9 ja oviksen jälkeen ennen kk 37,4) vasta jossain kp 18 ja siinä main on vasta ihan " kuivaa" . Kuitenkin se joustavin lima ja halut ja nippailut ovat jo menneet ohi kp 14 jälkeen.
Ovistikut eivät todellakaan ole vielä KOSKAAN bonganneet ovista mulla. Iltap. pissistä tikutan ja ainakin 3 tuntia pidätän ennen sitä, enkä juo pahemmin ko aikana. eikä tuu plussaa :o( joten eipä sitten tarttee ootella plussaa niihin toisiinkaan tikkuihin....
Hitostako mä tiedän ovuloinko oikeasti vai en? AAAARGGH!
Auttakaa jos osaatte. Alkaa vähän epäilyttää, että ei taida hormonitoiminta olla enää ihan entisenlaisensa... :o( (ikääki on jo reilu 36 v...)
Kiitokset avusta ja vastauksista!
Kommentit (4)
...pian ne lämmöt sulla nousi? Heti seuraavana päivänäkö? ja kuinka paljon? Tikutitko oviksen vai mistä tiesit, että se on ohi? Nimenomaan lämmön nousustako? Vai muista " oireista" ?
Hyvää mieltä ja vointia odotukseesi ja kiitos kommenteistasi Aiha!
Lämmöistä en tiedä, koska en niitä mitannut koskaan koska otimme tyylillä ' raskautuu, jos niin on tarkoitettu' , mutta minä raskauduin noiden limaisimpien (ah, miten kaunis ilmaus) päivien aikana. Tiedän sen takuuvarmasti, koska näemme vain viikonloppuisin vielä toistaiseksikin, kun mies asuu toisella paikkakunnalla. Joten eikun yritystä kokoaika, niin kyllä se siitä onnistuu :)
Eli mulla oli lämmöt 36.5-36.8 ennen ovista. Sain ovistestillä plussan kp 11 ja 12. Lämmöt oli 37.0 kp 11 ja kp 12 tipahti 36.7. Eli selkeä ero.
Eli sanoisin oviksen olleen juuri kp 12.
Sen jälkeen lämmöt olleet 36.8-37.1 alkoivat nousta pikkuhiljaa. Plussa tuli kp 23/28 eli DPO 11. (silloin lämpö 37.0) Mä tunnistan oviksen vain noista mahakivuista. Limoista en ymmärrä mitään, siksi tein ovistestejä. Kannattaa laittaa lämpöjä paperille ylös käyrälle (tai netissä esim fertily friend online) niin huomaa erot selvemmin.
AIHA
Kera kolmannen masuasukin rv 7+2
lämmöt ainakin nousee heti oviksen jälkeen.
AIHA Rv 7+2