Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona sairastettu, mutta yskä vaan kestää ja kestää. Kellään ollut samanlaista?

Vierailija
02.05.2022 |

On myöskin kipuja joka puolella vartaloa, keuhkoissa ja kyljessä. Kuumetta ei ole. Menenkö lääkäriin?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen pian taas. Uutta versiota pukkaa. Here we go again.

Vierailija
22/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pitkittynyt yskä on aika yleistä. Kaikille tiedoksi oli rokotettu tai rokottamaton. Ota jotain yskänlääkettä reseptillä tai imeskeltävää. Se auttaa. Juo kuumaa. Syö terveellisesti. Hunaja ja sitruuna on ainakin hyviä. Lihaskipuja voi tulla mutta voi olla muutenkin pyydä lihaskipuihin tarvittava lääke.

Kyllä, kuumaan veteen sitruunasta puristettua mehua ja hunajaa. Helpottaa oloa.

-Hunaja rauhoittaa kipeää kurkkua ja irrottaa limaa kurkusta. Teelusikallinen hunajaa toimii hyvänä flunssalääkkeenä.

-Hunajalla on antibakteerisia vaikutuksia ainakin 60 eri bakteerilajia kohtaan. Hunaja tehoaa muun muassa hengitystieinfektioita, ruokamyrkytystä, kurkunpäätulehdusta ja haavainfektioita aiheuttavia bakteereita vastaan.

Hunaja estää myös hiivojen ja sienten kasvua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa nestemäistä hunajaa niin sillä on helppo huljutella suuta ja kurkkua.

Vierailija
24/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 2 viikkoa sairaana ja yhä erittyy limaa järjetön määrä. Nenäliinoja kertyy liioittelematta roskiksillinen päivässä! Eikö tämä koskaan lopu?!

Vierailija
25/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut rokotukset? Jos ei niin käy ainakin ottamassa rokotteet niin paranee.

reps....

Vierailija
26/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme rokotetta. Ekan koronan yhteydessä yskää kesti 6 viikkoa, nyt toisen kierroksen jälkeen n. 1vko.

Lapsista toinen oli rokotettu x2. Hänellä meni koko korona ohi parilla yskäisyllä. Toinen lapsi rokottamaton, hänellä meni n. 3vko yskäisenä ja väsyneenä.

Vierailija
27/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli korona kesäkuun ekalla viikolla, vuodepotilaana olin 8 vrk, mutta kotona pärjäsin hyvin. Vielä nyt puolentoista kuukauden kuluttua tartunnasta on yskä, joka ajoittain pahenee ja järkyttävät säryt joka puolella. Siis mulla on perussairaus, joka aiheuttaa särkyjä myös, mutta tähän on tullut K-lisä, ja olo alkaa olla sietämätön. Ja väsymys on pohjaton, ihan hirveä. Työpäivät pärjää jotenkuten, mutta sitten menee taju.

Vierailija
28/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairastanut koronan jo kolme kertaa. Keväällä 2020 ensin kuume ja pahoinvointi, viikon päästä hengenahdistus. Tänä vuonna korona on ollut jo kaksi kertaa, oireina lievä pahoinvointi ja tiputteluvuoto. En olisi koronaksi näitä kahta viimeistä kuvitellut ellei lapset olisi sairastaneet flunssaoirein, joten tein testin.

Vierailija
29/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nyt 3 vkoa kestäny semmosta ohutta limaa. Tulee infernaalisia yskånpuuskia ja suuhin tulee keuhkonpalasen maku

Vierailija
30/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli korona kesäkuun ekalla viikolla, vuodepotilaana olin 8 vrk, mutta kotona pärjäsin hyvin. Vielä nyt puolentoista kuukauden kuluttua tartunnasta on yskä, joka ajoittain pahenee ja järkyttävät säryt joka puolella. Siis mulla on perussairaus, joka aiheuttaa särkyjä myös, mutta tähän on tullut K-lisä, ja olo alkaa olla sietämätön. Ja väsymys on pohjaton, ihan hirveä. Työpäivät pärjää jotenkuten, mutta sitten menee taju.

Miten kykenet töihin?! Mulla korona aiheuttaa niin rankat oireet ja pohjattoman väsymyksen, ettei pää ja kroppa ole lainkaan työkykyisiä. Pelkkä TV:n katselu vie jo voimat ja pitää taas palata vuoteeseen lepäämään. 

Vierailija
31/36 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Post covid?

Vierailija
32/36 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan yletön limaneritys oikein kestää? Viikkoja? Keuhkot ja nenäontelot täynnä räkää eikä loppua näy. 

Vierailija
33/36 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on viikko positiivisesta testistä, yskä yhä kova. Mietin, kokeilisinko samaa kuin keuhkokuumeen hoitoon, siinä liman irrottamiseksi tehdään vesipulloon puhaltamista ohuehkon letkun läpi. Paine avaa keuhkorakkuloita, jotka tauti tukkinut. Tuo hunajavinkki oli myös hyvä. Äskettäin oli uutinen, että yskänlääkkeistä ei ole mitään hyötyä, sen sijaan hunaja hillitsee yskää.

Vierailija
34/36 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävästi kaikki muut sairaudet ovat kadonneet kun kaikki on koronan jälkitautia.

Eli lääkäriin, voi olla muutakin.

Vierailija
35/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli korona vuosi sitten kesällä, hallitsevana oireena oli mielipuoliset yskäkohtaukset joiden jälkeen usein pallea kramppasi niin että hengittäminenkin sattui ja pelkäsin saavani tyrän, ja kärsin monta kuukautta jokaöisestä refluksista, vieläkin välillä herään yöllä närästykseen. Varsinkin jos kävelen liian kovaa tai muussa fyysisessä rasituksessa alkaa joskus yskittää, tuntuu kuin kurkussa olisi nyrkinkokoinen sitkeä limamälli joka ei liiku eteen eikä taaksepäin.

Vierailija
36/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti yskä 8 viikkoa koronan jälkeen. Sitten loppui aivan yhtäkkiä.