Saako opettaja huutaa oppilaille? Tykkäisitkö jos opettaja huutaisi lapsellesi?
Poikani tuli kärttyisenä koulusta ja hetken lypsämisen jälkeen kertoi, että ope oli huutanut hänelle liikuntatunnilla. Lisäksi ope oli mielivaltaisesti siirtänyt hänet toiseen ryhmään ja tätä hän ei ollut tehnyt ilmeisesti muille. Poika piti tätä tosi epäreiluna. Ei minunkaan korvaan kuulosta ammattitaitoiselta. En ymmärrä miksi lapsille pitää huutaa.
Kommentit (32)
Mikäköhän show ennen tätä "mielivaltaista" ryhmänvaihtoa oli edeltänyt?
Ai ihanko huvikseen vain oli huutanut ja siirtänyt toiseen ryhmään? Ja poikasi on tietenkin täysin syytön, koska on kultainen mallioppilas?
Liikuntatunneilla open on huudettava aika paljon. Kysyitkö pojaltasi, oliko kyse siitä, että äänen piti kantaa kauempana oleville oppilaille, vai siitä, että pojassasi oli jotakin ojennettavaa?
Lapsi sanoo: ope huusi. Todellisuus: ope puuttui tiukasti lapsen hölmöilyyn. Lapsi siirrettiin epäreilusti toiseen ryhmään. Todellisuus: Lapsi perseili. Ja tyhmää vanhempaa viedään kuin pässiä narussa.
Pentus perseilee ja sit vetää herneet nenään kun sanotaan. Oliko se epäreilua?
No jos tosiaan tehnyt tai käyttäytynyt huonosti niin saa sanoa kovemmin. En tosin usko kovin helposti siihen mahdollisuuteen, osaavat olla kuulema tunnilla esimerkillisesti.
Oletko milloin viimeksi opettanut n. 40-50 meluavan oppilaan liikuntaryhmää? Tunnithan ovat yleensä kahden luokan kanssa yhteiset. Kyllä liikunnassa joutuu se hiljaisinkin opettaja ääntään korottamaan.
Jos asia vaivaa, kysy toki opettajan kanta asiaan. Lapsesi ei välttämättä kuvaa tilannetta täysin kokonaisena, on esim. saattanut oma osuus ryhmän vaihtoon johtaneista tapahtumista unohtua kertoa...
Kannattaa kysyä opettajalta, oliko pojan käytöksessä ongelmia ja onko ollut jo pidemmän aikaa. En jaksa uskoa, että ensimmäinen teko kenelläkään on alkaa huutaa toiselle ihmiselle.
Koulumaailmassa työskennelleenä voin sanoa että osa opettajista on huonoja.
Huutaispa vanhempi naisopettaja mulle ja antais karttakepistä..
23mies
Toki saa. Mutta niin saa tuollaisessa tilanteessa sitten oppilaskin tehdä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti eivät olleet ymmärtäneet pelin sääntöjä ja niistä oli tullut riitaa ja ope oli päättänyt vaihtaa poikani toiseen joukkueeseen rauhoittaakseen tilanteen. Sitä ennen oli huutanut lapsille, että lopettavat huutamisen eli vastasi itsekin huutoon huudolla.
Ap
Muistan ikuisesti kun ala-asteen opettaja huusi minulle ja kaverilleni. Olin sellainen hiljainen ja kilttioppilas, joka ei koskaan tehnyt mitään pahaa. Tilanteessa opettaja ohjeisti meille ulkona jotain ja minä ja kaveri ryhdyttiin ajamaan toisiamme takaa. Ope karjui kuin viimestä päivää ja itse olin aivan itkukurkussa sen jälkeen. Ihan hyvää se toisaalta teki.
Mitä se pieni adhdWT muru nyt on muka tehnyt, kun opekin on huutanut ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Koulumaailmassa työskennelleenä voin sanoa että osa opettajista on huonoja.
Ei semmoista ammattia olekaan, jossa ei ole huonoja. Joku on aina ammatissaan huono tai ainakin huonoin, vaikka kyseessä olisi vaikka kuinka haluttu, korkean koulutuksen vaativa ja arvostettu ammatti.
Elämässä tapahtuu joskus epäreiluja asioita. Hyvä jos poikasi saa pettymyksiäkin joskus kokea.
Jos se saa..nan heikkolahjainen paukapää ei muuten tajua tai edes kuuntele, silloin on opettajan pakko korottaa ääntään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti eivät olleet ymmärtäneet pelin sääntöjä ja niistä oli tullut riitaa ja ope oli päättänyt vaihtaa poikani toiseen joukkueeseen rauhoittaakseen tilanteen. Sitä ennen oli huutanut lapsille, että lopettavat huutamisen eli vastasi itsekin huutoon huudolla.
Ap
Opeta lapsellesi, että jos tulee epäselvyyksiä, kysyy opettajalta neuvoa riitelyn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten olisit itse hoitanut tuon tilanteen?
Meidän pikku kulta mussulle ei saa sanoa pahasti ettei vaan pahoita mieltään. Vika on aina muissa kun meidän lapsessa