Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko perua kun olen jo lupautunut jatkamaan työssäni?

Vierailija
02.05.2022 |

Olen tällä hetkellä määräaikaisessa työssä (työnantajana kunta). Paikka oli auki uudelleen vakinaisena (siitä kun työsuhteeni loppuu). Hain paikkaa ja minulle luvattiin paikka määräaikaisena vuodeksi. Ilmaisin haastattelussa että olen kiinnostunut jatkamaan mutta en sanonut otan paikan vastaan tmv. Seuraavaa työsopimust ei ole allekirjoitettu eikä edes tarjottu allekirjoitettavaksi, mutta esimies on puhunut työyhteisössäkin Maija jatkaa tässä sitten syksyllä. Nyt olen saanut paremman työn ja olisin menossa sinne. Eikai kukaan voi tästä isompaa hernettä nenäänsä vetää? Miten kannattaisi ilmaista esimiehelle että en ole tulossa syksyllä takaisin, etten ainakaan puhu itseäni pussiin ja sano että olisin paikkaan jo lupautunut?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kappalejaoissa isompa ongelmaa tällä palstalla kun tässäkin aloituksessa ne puuttuvat kuten monissa muissa keskusteluissa tänään.

Vierailija
2/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi vetää herneen nenään, mutta niin kauan, kun sulla ei ole nimeä paperissa, voit sopimuksen purkaa.

Suullinen sopimus on sitova, mutta et joudu juridiseen kuseen kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, että ihmiset vaihtaa työpaikkaa, irtisanoutuu jne. Ei se välttämättä positiivinen uutinen ole työnantajalle, jos toivoivat sinun jatkavan, mutta kyllä kaikki ymmärtää, jos sait paremman paikan muualta. Virallisestihan et ole velvoitettu mihinkään, kun ei ole sopimusta jatkosta (ja vaikka olisikin, korkeintaan puhuttaisiin irtisanomisajasta).

Vierailija
4/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen sopimus on käsittääkseni sitova, mutta tuskinpa kukaan voi sanaasi todistaa.

Vierailija
5/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole allekirjoittanut, eikä työnantajalla todistajaa, että olisit lupautunut, niin ei ole mitään määräaikaista sopimusta tai muutakaan sopimusta, joten olet vapaa...

Jos olet fiksu, niin oikaise työnantajaa, että et ole lupautunut tulemaan, ettei ole harhaisena levittelemässä perättömiä höpinöitä.

Vierailija
6/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sanoo "olen kiinnostunut" ei tarkoita "suostun".

Vierailija
7/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei myöskään toimi lainausmerkit, väliviivat. Ei mikään. Kiinnostus on eri asia kuin suostumus.

Vierailija
8/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa reilusti ja heti, ettei ole jatkamassa. Ja sanoa, että sai jo muualta paremman.

Vierailija
9/11 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ilmoittaa reilusti ja heti, ettei ole jatkamassa. Ja sanoa, että sai jo muualta paremman.

Samalla kannattaa kiristää parempaa liksaa ja etuja.

Vierailija
10/11 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit perua

Vierailija
11/11 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit perua. Älä mieti moraalista puolta työnantajasi suuntaan, ei sekään miettisi vastaavassa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme