Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaanpoisto ja normaali syöminen

Vierailija
02.05.2022 |

Monentenako päivänä hampaanpoiston jälkeen saa syödä normaalisti? Tietäisikö joku täällä. Vaikka eilaisia "2 tuntia syömättä" jne. ohjeita on paljon, missään ei ole ohjetta siitä, milloin ihminen sitten saisi ryhtyä syömään ihan normaalisti. Itse en esimerkiksi osaa syödessä pureskella niin ettei ruokaa kulkeudu molemmille puolille suuta. Mutta haittaako vaikka kulkeutuisi? En ole alan ammattilainen enkä tiedä millä aikataululla poistokuoppa umpeutuu. Montako päivää pitää odotaa ennen kuin voi syödä esimerkiksi leipää ja normaalin aterian jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tunti. Ei kannata mitään näkkileipiä syödä ja kyllä kaikki osaa syödä toispuolisesti, kun varoo sitä haavaumaa...

Kolme tervettä hammasta menttänyt, kun haljennet syödessä ruokaa jossa jotain "kiviä, luuta tai kovaa" naks vaan ja hammas halki juureensaakka.

Olen köyhä työtön ja ei varaa implanteihin😔

Vierailija
2/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et kysynyt hammaslääkäriltä. Laitatko tilalle implantin??? Kauheeta kun hammas pois näkyvältä paikalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama tunti. Ei kannata mitään näkkileipiä syödä ja kyllä kaikki osaa syödä toispuolisesti, kun varoo sitä haavaumaa...
Kolme tervettä hammasta menttänyt, kun haljennet syödessä ruokaa jossa jotain "kiviä, luuta tai kovaa" naks vaan ja hammas halki juureensaakka.
Olen köyhä työtön ja ei varaa implanteihin😔

saisitko toimeentulotukea, ts esteettinen haitta varsinkin jos näkyy että hampi pois. 

Vierailija
4/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi et kysynyt hammaslääkäriltä. Laitatko tilalle implantin??? Kauheeta kun hammas pois näkyvältä paikalta. 

Kunnan hammaslääkäri sanoi, että mee yksityiselle hammaslabraan, selvitin hintoja ja oli noin 4000 kappale, onneksi ei ole etu hampaat, mutta hymyillessä kyllä näkyy, en siis hymyile ja työmarkkinatuella ei implantteja osteta😔

Vierailija
5/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en hoksannut, antoi kyllä paperisen ohjeen mutta siinä luki vain tuo 2 tuntia syömättä

haluaisin vain tietää montako päivää pitää odottaa että saa syödä normaalisti kun en tiedä miten nopeasti se poistokuoppa umpeutuu tai syömistä kestää

Vierailija
6/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en hoksannut, antoi kyllä paperisen ohjeen mutta siinä luki vain tuo 2 tuntia syömättä
haluaisin vain tietää montako päivää pitää odottaa että saa syödä normaalisti kun en tiedä miten nopeasti se poistokuoppa umpeutuu tai syömistä kestää

Se nyt vaihtelee henkilöittäin, niin ei siihen mitään tarkkaa voi sanoa.

Parista päivästä reiluun viikkoon. Ei se silloinkaan välttämättä ole täysin parantunut. Sen kyllä huomaa sitten kun pinta on tasainen jne, ettei tarvi varoa yhtä paljon.

Vierailija
7/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä on kun ei sinne itse näe ja vaikka näkisikin niin ei ole pätevyyttä arvioida mikä on paranemisaste. Itselle yllätys ettei missään edes keskimääräistä paranemisaikataulua saati ruokailun normalisoimisohjetta ole. Toiset kertoo syöväsnä kaikkea jo samana päivänä ja toiset varoittelee ettei saa syödä muuta kuin keittoja 2 kk. Monet varmaan ihan läpällä heittää mitä sattuu mutta itse toivoisin ihan asiallisia vastauksia kun moni meistä ei oikeasti tiedä miten toimia. Mullakaan ei ole aiemmin poistettu.

Vierailija
8/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin seuraavana päivänä jo ihan normaalisti.

Leikkauspäivänä varoen.

Vierailija
10/18 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä söin seuraavana päivänä jo ihan normaalisti.

Leikkauspäivänä varoen.

Siis poistopäivänä, eikä leikkaus.

Vierailija
11/18 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko jäähtynyttä kaurapuuroa syödä 4 tunnin paastoamisen jälkeen?

Vierailija
12/18 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaat ihan ite.  Ei siihen kuole kumminkaan.

Vierailija
13/18 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä voi jo syödä ihan normaalisti. Ei tietysti kannata valita mitään kovinta purtavaa. Itse söin jotain puuroa, keittoa jne.

Toki siihen hammaskuoppaan kulkeutuu syödessä murusia, mutta kyllä ne hampaanpesussa siitä huuhtoutuvat pois.

Vierailija
14/18 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnan hammaslääkäri sanoi, että mee yksityiselle hammaslabraan, selvitin hintoja ja oli noin 4000 kappale, onneksi ei ole etu hampaat, mutta hymyillessä kyllä näkyy, en siis hymyile ja työmarkkinatuella ei implantteja osteta😔

Mun asuinkunnassa yksi hammaskruunu maksaa vähän päälle 200 julkisella puolella. Siis puolet halvempi kuin yksityisellä.

Vierailija
15/18 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs purkan syöminen, onko sallittua?

Vierailija
16/18 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs purkan syöminen, onko sallittua?