Yksiössä/pienessä kaksiossa asujat! - Kuinka monta huonekaluja teillä on?
Kuinka monta neliötä asunnossa on ja kuinka monta huonekalua omistat?Tuskailen tässä tavarapaljouden kanssa, mutta en tiedä mistä luopua. Ei yksiöön ihan mahdottomasti mahdu tavaraa, mutta olisi kiva olla edes yksi pieni vitriini mihin mahtuisi laseja ja kirjoja yms sekä ruokapöytä olisi kiva.Turhaa tavaraakin olen yrittänyt karsia pois. Mistä huonekalusta sinä et luopuisi? (muu kuin sänky)
Kommentit (15)
Enää en asu yksiössä, mutta opiskeluaikoina asuaessani mulla oli sänky 120 cm, siirreltävä työpöydän lipasto yöpöytänä, ruokapöytä neljälle, iso työpöytä, toimistotuoli, nojatuoli ja korkea n. 80 cm leveä kirjahylly.
Tilaa jäi hyvin keskelle lattiaa, neliöitä en enää muista, uudehko hoasin talo.
On kovin eri asia asua 21m2 yksiössä kuin 42m2 kaksiossa (jonka voi vielä luokitella pieneksi). Siinä mielessä hassu aloitus. Itse en luopuisi sängystä ja olosuhteiden pakosta työpöytä ja työtuoli ovat välttämättömät. Muu sitten sellaista, mitä ilman tulisin toimeen, mutta en halua tulla.
Asun 26 neliön pikkuyksiössä joten huonekaluja ei paljon ole. Sänky, tv-taso, tv, nojatuoli, yöpöytä ja korkeat baarituolit. Asunnossa on kiinteät kaapistot ja saareke joka toimittaa minulla ruoka/työpöydän virkaa. Lisäksi leveät ja syvät ikkunalaudat joissa on kasveja ja muuta tavaraa, halutessaan voi siihen vaikka istua lukemaan kirjaa. Mutta mitään vitriiniä tai ruokapöytää ei mahtuisi.
Asun 40-neliöisessä yksiössä. Sohvan sijaan olen ostanut nojatuolin. Sohvaa ei mahdu tänne, mutta pärjään ilmankin.
Minulla on 3 kirjahyllyä, neljän hengen ruokapöytä, nojatuoli, piano, tv-taso ja sänky ja yöpoytä. Kuulostaa paljolta, mutta tässä on aika hyvä pohja.
Jos teille ei mahdu hyllyä, niin miten olisi joku seinähylly?
45 m2 kaksio.
Keittiö on tuollainen koppi, mitään huonekaluja sinne ei mahdu, ruokapöytä on olohuoneessa. Olkkarissa lisäksi 3 hlön sohva, 130 x jotain kokoinen matto, iso lipasto (tv-tasona, imee tavaraa sisäänsä), muutama jakkara kukkapöytänä, 120 cm leveä työpöytä ja työtuoli, ja ikean 5x5 lokeron hyllykkö. Aika täysihän tämä on.
Makkarissa sänky, yöpöytä + pieni pöytä tuoleineen. Tuo pöytä on kyllä aika turha, mutta en raaski luopuakaan siitä. Ei sillä käyttöä ole, mutta mutta. Tunnearvoa on.
Tavaraakin on liikaa. Sohvapöydästä luovuin ja viherkasveja tekisi mieli vähentää. Ja kaapit pitäisi käydä läpi että tavarat mahtuisivat väljemmin. Minulla on aika paljon "haaveminälle" ja sitten kun -elämää varten hankittua tavaraa, jotka vain vievät tilaa. Mutta mutta.
Pystysuunnassa tilaa, kirjahylly ja toinen hylly. Nuorempana vanhemmat toi, minulta kysymättä vanhoja puukalusteitaan, pari pöytää ja pikkupöytää. Niitä on liikaa mutta kun mietin niiden hävittämistä, haluaisin kuitenkin tilalle samantapaista, oikeat puukalusteet.
Liika on liikaa ja olisi tosi terveellistä muuttaa ja muutossa hävittää tavaroita mutta mihin sitä kotoaan lähtis.
Vierailija kirjoitti:
Asun 40-neliöisessä yksiössä. Sohvan sijaan olen ostanut nojatuolin. Sohvaa ei mahdu tänne, mutta pärjään ilmankin.
Minulla on 3 kirjahyllyä, neljän hengen ruokapöytä, nojatuoli, piano, tv-taso ja sänky ja yöpoytä. Kuulostaa paljolta, mutta tässä on aika hyvä pohja.
Jos teille ei mahdu hyllyä, niin miten olisi joku seinähylly?
Ei saa kuulemma porata seiniä. Siksi olen päätynyt pieneen vitriiniin.
Olen itsekin miettinyt jotain nojatuolia sohvan sijaan.
Nukun lattialla ja nakkaan ulosteet ikkunasta kartsalle. 5 neliötä, nolla huonekalua.
Vierailija kirjoitti:
Pystysuunnassa tilaa, kirjahylly ja toinen hylly. Nuorempana vanhemmat toi, minulta kysymättä vanhoja puukalusteitaan, pari pöytää ja pikkupöytää. Niitä on liikaa mutta kun mietin niiden hävittämistä, haluaisin kuitenkin tilalle samantapaista, oikeat puukalusteet.
Liika on liikaa ja olisi tosi terveellistä muuttaa ja muutossa hävittää tavaroita mutta mihin sitä kotoaan lähtis.
Hyvä vinkki! Olen miettinyt myös lipaston hankkimista ennen kuin päädyin vitriiniin, mutta lipasto taas vie todella paljon lattia pintatilaa.
Omat sukulaiset on kanssa kantaneet omia huonekalujaan tänne, en kehdannut kieltäytyä aiemmin, mutta nyt päätin laittaa niitä myyntiin. Ihan turhan panttina ovat viemässä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
On kovin eri asia asua 21m2 yksiössä kuin 42m2 kaksiossa (jonka voi vielä luokitella pieneksi). Siinä mielessä hassu aloitus. Itse en luopuisi sängystä ja olosuhteiden pakosta työpöytä ja työtuoli ovat välttämättömät. Muu sitten sellaista, mitä ilman tulisin toimeen, mutta en halua tulla.
Totta. Olisi pitänyt täsmentää, että iso yksiö tai pieni kaksio.
Vierailija kirjoitti:
Enää en asu yksiössä, mutta opiskeluaikoina asuaessani mulla oli sänky 120 cm, siirreltävä työpöydän lipasto yöpöytänä, ruokapöytä neljälle, iso työpöytä, toimistotuoli, nojatuoli ja korkea n. 80 cm leveä kirjahylly.
Tilaa jäi hyvin keskelle lattiaa, neliöitä en enää muista, uudehko hoasin talo.
Tarkistin neliöt, luultavasti 28 m2, kun samanlainen löytyi netistä. Pyörätuolivessa vei reippaasti neliöitä, eteinen ja keittiö limittyi, muuten iso neliömäinen tila.
Aloittajalle suosittelen korkeaa hyllyä tavaroille, ja nojatuolia sohvan sijaan. Ruokapöydän ääressä voi istua vieraatkin.
Minulla on 48 neliön kaksio, lasken tämän pieneksi. Keittiö on vain seinämä, olkkarissa on ruokapöytä, 4 tuolia, sohva, sohvapöytä työpiste (teen etätöitä) ja iso kirjahylly, mikä vie yhden seinän kokonaan ja yksi lipasto. Makuuhuonessa on lipasto, sänky ja yöpöytä kiinteiden kaappien lisäksi. Huonekaluja ei minusta ole liikaa, mutta muuta irtotavaraa kyllä.
Ei pelkät neliöt vaan pohjaratkaisu. Huonolla pohjalla 40 neliötäkin on pieni.
Yhdellä kaverillani on vain parisänky, sohva (kahdelle) sekä jakkarat baaritasoon. Neliöitä jotain 30.
Kun itse asuin yksiössä minulla oli sänky (140 cm), keittiöpöytä + tuolit, kirjahylly sekä iso lipasto vaatteille. Tavaroita sai ihan hyvin mahtumaan sängyn alle sekä varastoon.
Mietit mitä todella tarvitset. Se auttaa enemmän kuin muiden tavaroihin vertailu.