Epävarmuus mieheni tunteista
Hei,Olen ollut vasta puoli vuotta mieheni kanssa yhdessä. Molemmat olemme 25-vuotiaita. Hän sanoo aina minun olevan hänelle juuri täydellinen kumppani, kehuu minua, sanoo rakastavansa, osottaa rakkauttaan teoilla (esim. hieronta, suklaan ostaminen yms) ja haluaa nähdä kanssani usein. Minulla on todella ihanaa hänen kanssaan aina, mutta sitten kun lähden hänen luotaan pois, alan ajattelemaan, että onko hän kanssani koska rakastaa minua, vai koska ei ole vielä parempaakaan löytänyt tai siksi, että hänen perheensä pitää minusta paljon (hänelle perhe ja perheen hyväksyntä on kaikki kaikessa.) Koko ajan semmoinen tunne että tyytyy minuun ja vain odottaa että parempi tulisi vastaan. Mitä jos hän tuntee vain tarvitsevansa minua, muttei rakasta minua? Olen todella epävarma ja minulla on huono itsetunto. Voisiko nämä huonot ajatukset tulla näiden syiden takia? Vaikeaa erottaa, onko tämä omaa yliajatteluani vai onko ajatuksissani jotain perää?
Kommentit (2)
Lohduttaako sinua, että periaatteessa miehesi voi missä vaiheessa vaan vaihtaa sinut toiseen? Oli se sitten huomenna tai kahdenkymmenen vuoden päästä. Tai sitten voi olla vaihtamatta. Muista ihmisistä ei ole takuita ikinä.
Niin kauan kun tuo lause "olen todella epävarma ja minulla on huono itsetunto" kuvaavat sinua, on täysin mahdoton sanoa onko ajatuksissasi perää.
Mies voi olla aivan tosissaan tai sitten sinä olet vain joku kompromissi, mutta sillä ei ole mitään väliä. Sinun onnellisuus ja hyvä olo lähtee ennen kaikkea siitä, että olet sinut itsesi kanssa, ei siitä mitä mies on sinulle. Ja tiedän, tämä on ihan sanahelinää, koska mitään to do-listaa oman itsetunnon kehittämiseksi ei ole olemassa. Itseään täytyy vain katsoa raatorehellisesti niin hyvässä kuin pahassa. Usein ikä auttaa, mutta siihen kasvaessa yleensä tulee ottaneeksi ihmissuhteissa muutaman kerran osumaa.