Mistä tätä oksennusta riittää...tai no sappeahan ne jo on
Hetki sitten viimeksi, tänään oksentanut aamu7 alkaen.Olin eilen ns viihteellä ja näköjään elimistö ei kestä alkoholia kovinkaan hyvin, koska mitenkään hirveän paljon en juonut, mutta toki join.Edellisestä kerrasta monia vuosia, varmaan menee seuraavaankin, on tämä niin hirveät😱🤮.Ja mitään en saa alas, en edes nesteitä, tökkii hitosti ajatuskin kaikesta nesteestä tai syömisestä, viimeksi söin eilen klo17 aikaan.
Kommentit (17)
Eli vedit tyhjään mahaan, sellaista se on, jos ei osaa perussääntöjä.
Juo nyt väkisin vähän vettä tai mielummin vaikka mehua, että saat edes vähän nesteitä ja sokeria elimistöön. On se myös parempi niitä oksentaa kuin sappinesteitä. Mulla oli viimeksi paha krapula 2 vuotta sitten ja silloin päätin, että en halua enää ikinä sellasta, enkä ole juonut sen jälkeen.
Tsemppiä, kyllä se elämä voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Juo kuitenkin jotain vaikka ylös tulisi. Jotain sinne kuitenkin jää. Suoloja myös, esim sipsiä. Tsemppiä!
Kiitos!
Ei voi niellä, ei vaan mene alas. Nestekin vain naurettavia pikkuhörppyjä joka tulee pian ulos sekin. Ja kun kaikki nestekin tökkii, hiilihapotettu, vesi, niiden sekoitus, kaikki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa en edes vetänyt vaan aika pian syömisten jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juo nyt väkisin vähän vettä tai mielummin vaikka mehua, että saat edes vähän nesteitä ja sokeria elimistöön. On se myös parempi niitä oksentaa kuin sappinesteitä. Mulla oli viimeksi paha krapula 2 vuotta sitten ja silloin päätin, että en halua enää ikinä sellasta, enkä ole juonut sen jälkeen.
Tsemppiä, kyllä se elämä voittaa.
Pakkohan se kai on, kuvottaa vain ajatuskin aivan hirveästi. Kauanko tää oikein kestää, en tajua..
Ap
Yritä syödä jotain keittoa, itse syön krapulassa savuporojuustokeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juotaessa alkoholia pitää syödä tasaiseen ja viimeisenä vielä ennen kun nukahtaa (sammahtaa). Itseasiassa jos on syönyt oikein ei edes sammu.
Pitsäisi yrittää juoda kuitenkin, sitä nopemmin menee ohi, yleensä n. 12h se on viimeistään ohi viimeistä juomasta. Tuo on kauhea olo, tsemmpiä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJuotaessa alkoholia pitää syödä tasaiseen ja viimeisenä vielä ennen kun nukahtaa (sammahtaa). Itseasiassa jos on syönyt oikein ei edes sammu.
Tärkeää on veden juominen illan aikana ja kun käy nukkumaan niin vielä vettä (mutta kuka muistaa juoda silloin) samoin b-vitamiinit saattaa estää krapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJuotaessa alkoholia pitää syödä tasaiseen ja viimeisenä vielä ennen kun nukahtaa (sammahtaa). Itseasiassa jos on syönyt oikein ei edes sammu.
No et ole kyllä paljoa juonut jos kuvittelet että syöminen estää sammumisen.
Aikoinaan paljon harrastit ryyppäämistä? Mutta nyt et ole pitkään aikaan ryypännyt? Ja nyt kun pitkän tauon jälkeen ykskaks yhtäkkiä noinvain yllättäen ryyppäsit niin tulit tosi sairaaksi, oksennusta, vatsatauti? Noh, karmealle selittämättömälle sairaudellesi on kaksi mahdollista selitystä:
1. Huomattavasti todennäköisempi selitys. "Se minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa". Tai "ryyppääminen on kuin polkupyörällä ajo, eli kun sen kerran oppii niin sen aina osaa". Eli siis: kun aikoinaan ryyppäsit niin sinä opit ja totuit siihen. Ja se tottumus pysyy loppuikäsi selkärangassasi. Valitettavasti!!! Toisin sanoen saatat nyt vanhasta tottumuksesta ryypätä helposti ihan liikaa. Joo, selkärankasi tai aivosi on tottunut siihen ryyppäämiseen. Mutta muualta elimistöstäsi (maksastasi? munuaisestasi? vatsalaukustasi? sapestasi?) se alkoholiin tottuminen on poistunut kun et ole pitkään aikaan ryypännyt! Muu elimistösi on jo vieraantunut alkoholista. Joten nyt kun yhtäkkiä yllättäen altistit elimistösi alkoholille niin sinä aiheutit elimistöllesi kauhean alkoholishokin. Siksi sairastuit. Pääsi kestää alkoholia vanhan tottumuksen vuoksi paljon enemmän kuin mitä muu kroppasi kestää alkoholia pitkän vieraantumisajan vuoksi. Meidän elimemme eivät ole "rasituskestävyydeltään" tasapainossa! Yksi elimemme saattaa kestää jotain rasitusta vaikka kuinka paljon, mutta toinen elimemme kestää sitä samaa rasitusta älyttömän vähän. Me sairastumme sen "vähemmän kestävän elimen" mukaisesti! Esim. juokseminen on minulle ehkä vähän sama juttu kuin alkoholi sinulle. Nuorena juoksin ihan sikapaljon, "selkärankani" tottui juoksemiseen. Yhä nykyäänkin pitkän juoksutauon jälkeenkin keski-ikäisenä laiskimuksena saatan ykskaks yllättäen lähteä juoksemaan ja "ihan helposti" juosta maratoonin. Mutta minun ei missään nimessä kannata niin tehdä, koska sen jälkeen olen aivan totaalisen sairas kokonaisen viikon. Se juoksutottumus pysyy selkärangassani koska nuorena totutin itseni juoksemiseen samoin kuin sinä totutit itsesi alkoholiin. Mutta nyt kun juoksemisesta/alkoholista on pitkä tauko niin sille ei saa yhtäkkiä altistaa itseään tai se satuttaa tosi pahasti! Selkärangassa se tottumus pysyy. Mutta se ei pysy jaloissa/lihaksissa/keuhkoissa/vatsassa/maksassa/sapessa/...
2. Huomattavasti vähemmän todennäköinen selitys. Tuo sinun vatsatautisi ei mitenkään liity alkoholiin! Se ei mitenkään liity siihen että vähän aikaa sitten joit alkoholia. Se ei mitenkään liity mihinkään mitä viimeaikoina teit, ei mihinkään tekoosi, ei millään lailla. Vaan siis, täysin selittämättömän vatsataudin saattaa toisinaan aiheuttaa HAIMATULEHDUS! Kuka hyvänsä saattaa milloin hyvänsä saada haimatulehduksen joka ainoana oireena aiheuttaa vatsataudin. Se ei liity mihinkään tottumuksiin, ei ryyppäämiseen, ei yhtään mihinkään. Täysin sattumalta haimasi on saattanut tulehtua ja siksi sinulla on oireena vatsatauti... ja sinulla on vain pari-kolme päivää aikaa mennä lääkärille. Kunhan menet lääkärille ja lääkäri on riittävän ammattitaitoinen tajutakseen että sinulla on haimatulehdus, niin lääkäri pistää sinut sairaalan vuodeosastolle missä sinun henkesi pelastetaan voimakkailla lääkkeillä tai siis varmaankin antibiooteilla. Jos et mene lääkärille niin riskinä on että parin-kolmen päivän päästä sinä yöllä nukkuessasi tuon tulehduksen vuoksi kuolet. Niin, joillain harvoilla erittäin huonotuurisilla ihmisillä haimatulehdus todellakin on tuollainen: se alkaa täysin yllättäen, se aiheuttaa oireena pelkästään vatsataudin, ja ilman antibioottikuuria se parin-kolmen päivän päästä ykskaks ihan noin vain tapppaa potilaan hänen nukkuessaan.
Sillä se lähtee millä tullutkin. Uuteen nousuun vaan!
Mun läheinen joutui haimatulehduksen takia sairaalaan. Hänellä siihen liittyivät valtavat kivut. Kuoli sitten myöhemmin samaan vaivaan.
Tiedän tunteen, toi on jotain aivan kamalaa. 😔Mulla oli elämäni pahin krapula kuusi vuotta sitten, luulin kuolevani.
Yrjösin parikymmentä kertaa, paikat tärisi yms.
Join vissyä, se pysyi jotenkin sisällä.
En vedä enää koskaan sellaista känniä.
Ap, toivottavasti pian helpottaa. 😊N43
Vierailija kirjoitti:
Yritä syödä jotain keittoa, itse syön krapulassa savuporojuustokeittoa.
Kiva oksentaa tuota keittoa nenän kautta.
Juo kuitenkin jotain vaikka ylös tulisi. Jotain sinne kuitenkin jää. Suoloja myös, esim sipsiä. Tsemppiä!