Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilppariongelmaa, sressiä vai mitä?

Vierailija
30.04.2022 |

Olen 43-vuotias nainen. Viimeisen ehkä vuoden-kahden sisällä minulle on tullut vähitellen tällaisia oireita: Ihon kuivuminen kauttaaltaan, välillä ihan hilseilevän kuivaksi.Hiusten oheneminen, samentuminen ja "haprastuminen".Yöheräily.Nivelkivut.Ärtyisyys ja yliherkkyys tavallisille äänille.Aloitekyvyttömyys, henkinen väsymys.Kiertävä huimaus oikealle.Painonnousu.Aurallinen migreeni myös puhkesi n. 2 vuotta sitten.Oireita on hiipinyt sen verran hissuksiin, että en ole oikein edes tajunnut miten huonosti voin. Olen kokenut kovaa stressiä tänä aikana ja olenkin ollut ihan siinä työkuntoisuuden rajalla pitkään. Voiko nämä kaikki liittyä stressiin vai voisiko taustalla olla ihan fyysinen epätasapaino, esim. kilppari tai jopa esimenopaussi? Kiertoni on vielä säännöllinen, tosin lyhenemään päin.Kiitos vastauksista!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Kappalejaot jäivät tulematta, tuotahan on ihan mahdotonta lukea. Otsikossakin virhe. Kappalejako ei ole minun vikani, mutta otsikko on. Oireisiin voisikin lisätä virheiden tekeminen perusasioissa ja muut kognitiiviset haasteet.

Vierailija
2/4 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa sen verran kilpparioireita, että labrat kannattaa ottaa. Samalla on hyvä tarkistaa myös varastorauta, hemoglobiini ja sokerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussihan se siellä kolkuttelee ja usein kilpirauhasen vajaatoiminta puhkeaa naisilla samoihin aikoihin. Joten lähete hankilabraan, niin sillä asia selivää.

Vierailija
4/4 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasoireisiin, nimenomaan vajaatoimintaan liittyy painonnousu, kun vatsa ei toimi.