Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä englannin murteista k-äänne kuuluu, esim. singer = sinkör ?

Vierailija
29.04.2022 |

Välillä kuulee näitä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut myös tuon koon jossakin sanassa, ei kyllä ollut tuo singer, muistaakseni se oli ääntämyksessä viimeinen äänne, en muista mikä sana. Puhujana oli lapsi, lontoolainen. En tiedä onko kyse murteesta vai jostain muusta.

Vierailija
22/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut myös tuon koon jossakin sanassa, ei kyllä ollut tuo singer, muistaakseni se oli ääntämyksessä viimeinen äänne, en muista mikä sana. Puhujana oli lapsi, lontoolainen. En tiedä onko kyse murteesta vai jostain muusta.

Give me a ring... juu, ei ollut tässäkään, ei siis sanonut rink.
Mutta jokin sana joka kirjoitettuna päättyy geehen, lapsi äänsi sen loppuun selkeästi kuuluvan koon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla rink, skating rink? Siis kirjoitetaankin koolla.

Vierailija
24/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmerdalessa huomannut ainakin Debbie sanoo esim wrong > wronk. Selvästi tulee k loppuun.

Vierailija
25/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla rink, skating rink? Siis kirjoitetaankin koolla.

Vitsikästä.
No niitä sanoja oli aiemmissa kpmmenteissa, esim. nothing, puheessa lopussa kuuluu selkeästi k.

Vierailija
26/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle nää on vaikeita kun se äng-äänne änkee melkein väkisin kehiin.

Vierailija
27/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa jokin aksentti kai ainakin. Olen kuullut sitä myös kalifornialaisen puhuamana mutta en tiedä liittyykö se kalifornialaisuuteen mitenkään.

Vierailija
28/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brummiet ja ng

The 'g' in an 'ng' formation is over-articulated. At the end of a word, or when followed by a vowel, it is effectively pronounced twice.

Vierailija
29/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttimaista.

Vierailija
30/30 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän