Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en lapsena ollut koskaan lomamatkalla,

Vierailija
29.04.2022 |

meillä ei ollut mitään ohjelmaa loma-aikaan. En ole koskaan ollut ulkomailla enkä tuolloin ole tehnyt matkoja Suomenkaan sisällä. Muut lomat olivat lyhyitä, mutta kesäloman vietin huoneessani neljän seinän sisällä. Ajattelin nyt kesälomalla tehdä oikeasti jonkun matkan Suomen sisällä. Ehdotuksia? Minulla on auto.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt myös mökin vuokraamista, mutta taidan olla jo aivan liian myöhässä liikkeellä.

Ap

Vierailija
2/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on köyhien jutut.

Miten tämä auttoi nyt ketään? Lapsena olin köydä luuseri, mutta kyllä minulla on nyt rahaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt myös mökin vuokraamista, mutta taidan olla jo aivan liian myöhässä liikkeellä.
Ap

Kyllä mökkejäkin vielä löytyy ihan hyvin. Katso airbnb ja tori ainakin.

Vierailija
4/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ap laivalle ja Tukholmaan päiväksi.

Vierailija
5/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut ja millaiset jutut sinua kiinnostaa? Lapsiperhepaikat, luonnonpuistot, hiekkaranta, kaupunki, festarit, shoppailu, kylpylä, maaseutu, aktiiviloma tms?

Vierailija
6/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielsivätkö vanhempasi sinua lähtemästä ulos?

Vierailija
7/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee semmonen "rengasmatka" vaikka Turun saaristoon, losseilla pikkusaariin. Siellä sitte tutustut paikkoihin.

Ehkä kannattas ottaa toki etukäteen selvää majoittumisista.

https://kissmyturku.fi/saaristo

https://www.suomensaaristo.com/

Ulkosaariinkin vissiin pääsee, mutta autosta en tiedä.

Vierailija
8/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi vähän enemmän kertoa itsestään.

-mitä harrastat? Jos vaikka ratsastusta niin etsi hyviä ratsastustalleja ja rakenna lomamatka niin että pääset käymään ratsastamassa useammassa paikassa.
- jos tykkäät maata rannalla auringossa ym niin Kalajoen hiekkasärkät voisi olla yksi matkan kohteista
- jos tykkäät ajaa carting autoilla niin suunnittele reissu niin että pääset käymään hyvillä radoilla ajamassa.
-jos tykkäät pyöräillä niin Turun saaristossa olisi kiva pyöräillä hienoissa maisemissa
Jne.

Eli miet8 mitä haluat nähdä/tehdä ja suunnittele reissu sen ympärille.

Vierailija
9/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä niitä on vielä. Tosin riippuu siitä onko miten tiukka rajaus sijainnin ja koon yms suhteen. Mekin ollaan löydetty parikertaa äkkivarauksella,kerran viikon varoitusajalla kun joku seurue oli perunut.

Vierailija
10/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi vähän enemmän kertoa itsestään.
-mitä harrastat? Jos vaikka ratsastusta niin etsi hyviä ratsastustalleja ja rakenna lomamatka niin että pääset käymään ratsastamassa useammassa paikassa.
- jos tykkäät maata rannalla auringossa ym niin Kalajoen hiekkasärkät voisi olla yksi matkan kohteista
- jos tykkäät ajaa carting autoilla niin suunnittele reissu niin että pääset käymään hyvillä radoilla ajamassa.
-jos tykkäät pyöräillä niin Turun saaristossa olisi kiva pyöräillä hienoissa maisemissa
Jne.
Eli miet8 mitä haluat nähdä/tehdä ja suunnittele reissu sen ympärille.

Ja turha tässa on ehdottaa esim kiipeämistä Saana-tunturille, jos aloittaja jo valmiiksi asuu Kilpisjärvellä... ja onko aikaa viikko vai kuusi viikkoa.

Vierailija
11/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka lehtihyllystä matkailijan kartta.

Niitäkin vielä on.

Katso netistä majoitusta matkakohteiden läheltä.

Hyvinkin lyhyellä varoitusajalla löytyy majoitus jostakin, mutta ei välttämättä suositun kohteen läheltä.

Erilaiset tapahtumat myös aìheuttavat majoituspälveluihin ruuhkaa.

Olemme lasten kanssa matkaillessa käyttäneet leirintäalueita ja air b'n b:tä.

Vierailija
12/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä niitä on vielä. Tosin riippuu siitä onko miten tiukka rajaus sijainnin ja koon yms suhteen. Mekin ollaan löydetty parikertaa äkkivarauksella,kerran viikon varoitusajalla kun joku seurue oli perunut.

Tien päältä soittelemalla on majoituksia löytynyt. Joskus päätyy eksoottisinkiin paikkoihin.

Mukavia reissuja on tehty.

Vierailija
13/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyempiä matkojakin voi tehdä, jos asut Kuopiossa, ajele vaikka Kalajoelle tai jos asut Turussa, päräytä vaikka Mikkeliin.
Olet hotellissa yön tai pari, syöt hyvin ja katselet ympärillesi.
Hauskaa lomaa!

Vierailija
14/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olut minäkään.Eikä minun lapset. Koska työstä ansaitu tulot meni elämiseen.Ei ollut soosun tukia kuin manulle illalinen.Ei omistusasuntoa,ei kesämökiä,Ei perintörahoja.Miestä ei otettu tilipussin mukaan.Sepä se! Joka tietysti olisi mahdollistanut kaiken!Lapseni aikuisia. Paremmat mahdoilsuudet heillä opiskelu,sen myötä hyvät duunit.Matkustaa ominen lapsineen usein ja toinen asuu ulkomailla perheensä kanssa. Parempi elämä nyky polvella ja mahdollisuudet.

Vierailija
15/15 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olut minäkään.Eikä minun lapset. Koska työstä ansaitu tulot meni elämiseen.Ei ollut soosun tukia kuin manulle illalinen.Ei omistusasuntoa,ei kesämökiä,Ei perintörahoja.Miestä ei otettu tilipussin mukaan.Sepä se! Joka tietysti olisi mahdollistanut kaiken!Lapseni aikuisia. Paremmat mahdoilsuudet heillä opiskelu,sen myötä hyvät duunit.Matkustaa ominen lapsineen usein ja toinen asuu ulkomailla perheensä kanssa. Parempi elämä nyky polvella ja mahdollisuudet.

Viinaan ne menivät, älä selitä. 

Ap