Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Hesari ei ole uutisoinut Karolinska institutenin kellarissa olevista kalloista, joita toivotaan siirrettävän Suomeen?

Vierailija
29.04.2022 |

Elikkä yliopisto on nyt pyytänyt anteeksi sitä, että ovat keränneet Suomesta kalloja ja käyttäneet niitä ra *istis iin tutkimuksiin, mutta eivät voi noin vain palauttaa luita, koska ei tiedä, että kenelle ne palauttaa.Noh vihdoin on sentäs anteeksi pyydetty. Ja toi Karolinska on niin ruotsalaisen ja norjalaisen eliitin yliopisto kuin voi vain olla ja hävetköön miten ra'*issti sesti ovat suomalaisia kohdelleen aina.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin uutinen:

KI har offentligt bett om ursäkt för vad som skedde för 150 år sedan, men det innebär inte att vi ”bara” kan skicka tillbaka kvarlevorna till Finland utan att det finns en ordentlig struktur för det.

Vierailija
2/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

bett om ursäkt!!!! finaly

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noista ole uutisoitu jo monta kuukautta sitten?

Vierailija
5/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarista siitä olen juuri lukenutkin. 

Vierailija
6/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös noista ole uutisoitu jo monta kuukautta sitten?

No KI on uutisoinut vasta muutama päivä sitten.

Vierailija
7/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tajusi sanaakaan? Eikö kukaan? 

Mistä tunnistat helpoiten trollin: sen jutuissa ei ole mitään kosketuspintaa Suomalaisen yhteiskunnan kanssa.

Vierailija
8/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nii oot lukenut, mutta et ole lukenut, että olisi pyydetty anteeksi tai edes millään tasolla suostuttu keskustelemaan asiasta avoimesti Ruotsissa

Vierailija
9/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nii oot lukenut, mutta et ole lukenut, että olisi pyydetty anteeksi tai edes millään tasolla suostuttu keskustelemaan asiasta avoimesti Ruotsissa

Mistä sinä tiedät mitä minä olen lukenut ja mistä?

Vierailija
10/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisena olen kärsinyt tästä häpeällisestä teosta (josta kuulin vasta nyt) aivan valtavasti koko elämäni.

10 miljoonan kruunun korvaus voisi helpottaa oloani hieman.

Vierailija
11/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisena olen kärsinyt tästä häpeällisestä teosta (josta kuulin vasta nyt) aivan valtavasti koko elämäni.

no minä olen kärsinyt ja minua on kohdeltu ruotsalaisten ja suomenruotsalaisten taholta huonosti. Ihan vain, koska olen suomalainen minua on pilkattu.

Vierailija
12/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oli Hesarin kuukausiliitteessä juttu jo yli vuosi sitten: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000007784431.html

Vierailija
13/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no minä olen kärsinyt ja minua on kohdeltu ruotsalaisten ja suomenruotsalaisten taholta huonosti. Ihan vain, koska olen suomalainen minua on pilkattu.

Missä? Ja koska? Kun itse olen jopa asunut Ruotsissa ihan suomenkielisenä suomalaisena, eikä minua ikinä kukaan siellä ole pilkannut. Tai työskennellessäni ruotsalaisissa firmoissa Suomessa. Pikemminkin päinvastoin, ihmetellään ääneen, että miksi ihmeessä puhut ruotsia, kun on niin pieni kieli, että eihän sitä nyt kannata opetella... 

Vierailija
14/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootas, tästä asiasta on HS tainnut uutisoida jo 2021.

HS:n nettilehden arkistosta 31.10.2021 julkaistu juttu otsikolla Ruotsalainen rotu­biologi kaivoi pää­kalloja pälkäneläiseltä kirkko­maalta lähes 150 vuotta sitten – nyt kallot halutaan takaisin Suomeen, jutun voivat lukea vain lehden tilaajat, mutta ingressissä puhutaan juurikin siitä karoliinisesta instituutista ja siitä että kulttuuri- ja opetusministeriö on esittänyt pyynnön palautuksesta.

Että oletko ajastasi jäljessä, sinä aloittaja.

Siksi toisekseen, saman arkiston kaivelu paljastaa vuodelta 1993 jutun että Helsingissä on ollut myös kokoelma ihmispääkalloja... tuotakaan juttua ei saa luettua kuin tilaajana.

Vierailija
15/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta oli Hesarin kuukausiliitteessä juttu jo yli vuosi sitten: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000007784431.html

Joo mutta KI ei ole koskaan pyytänyt anteeks. Nyt vasta pari päivää sitten on pyytänyt. KI:llä norjalainen rehtori nyt ja suostuttu edes puhumaan asiasta julkisesti.

"Lyyran mukaan Karoliininen instituutti on vältellyt vastuuta. Se viivyttelee ja pyrkii odottamaan, että asia unohtuu, hän sanoo. Lyyra toivoo, että Suomen valtio ottaisi palautukseen kantaa hallitustasolla."

Vierailija
16/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noista uutisoitu jo moneen kertaan. Ja vuosien ajan.

Vierailija
17/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uutisoitu siitä, että KI on nyt suostunut edes keskustelemaan ja tuomaan julkisesti asian esille!!! Saati pyytänyt anteeksi.

Vierailija
18/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan. Tästähän oli pitkä juttu jo ajat sitten.

Vierailija
19/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uutisoitu siitä, että KI on nyt suostunut edes keskustelemaan ja tuomaan julkisesti asian esille!!! Saati pyytänyt anteeksi.

Tämä on aika merkittävää, että myönnetään, että on tehty paskoja juttuja ja pyydetään anteeksi. Siis arrogantti ruotsalainen on pystynyt myöntämään, että ei olekaan aina mikään tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden esikuva.

Vierailija
20/26 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haukkuvat suomalaisia aina rasis tei ...si. Miten kaksinaismoralistista