Kun erehdyt luulemaan naisen olevan raskaana...
Onko kellään käynyt niin, että olet luullut että joku on raskaana vaikkei olekaan? Mulle on käynyt parikin kertaa niin. Toinen oli vuosia sitten, kun silloinen parikymppinen ystäväni oli ekaa kertaa naimisissa ja odotin tietysti että tulisi raskaaksi. No, kerran sitten kysyin häneltä asiaa, hänellä kun oli pyöreä maha (tosin hänellä on oikeastaan aina ollut keskivartalolihavuutta). No eipä tietenkään ollut. Vähänkö nolotti.Toinen kerta oli pari vuotta sitten, kun eräs viisissäkymmenissä naimisissa olevalla tutullani oli yllättäen maha pyöristynyt. Toki mielessä kävi että olisihan se sentään ihme, jos hän olisi raskaana, mutta koska pidän ihmeitä mahdollisina, menin sitten hölmönä kysymään että onko hän raskaana. No eipä ollut vaan lihonut vaan ja molemmat oltiin sitten noloina. Varmaan piti mua ihan idioottina.Mites muut?
Kommentit (12)
Miksi ap olet sekoillut peräti kahdesti asiassa? Eikö yksi kerta riittänyt? Lopeta tuollaiset kyselyt kerta kaikkiaan pysyvästi.
Eikö kotona opetettu käytöstapoja?
Juu, kerran olen erehtynyt, kun vatsa oli niin pullottava ja pyöreä. Kylmä hiljaisuus vastauksena. Onneksi näin vain ohimennen ja oli puolituttu.
Miksi utelet toisten raskauksista? Kannattaisi vaan ajatella, että kertovat kun on jotain kerrottavaa
Joo eipä ole käynyt, koska minulla on käytöstapoja.
Miten törppö täytyy olla että kysyy tuollaista suoraan, ja vielä kahdesti elämänsä aikana?
Ap, mitä diagnooseja sulla on?
Olen kyllä erehtynyt, mutta älynnyt pitää suuni kiinni niin ei ole tullut noloja tilanteita tämän asian suhteen.
Itse en ole kysynyt mutta minulta on kysytty kolmesti. Ekalla kerralla en osannut vastata mitään. Kahdella seuraavalla olen sanonut oikein kuuluvasti että en ole raskaana, ihan vaan lihava. Sitä hämmennyksen ja hävetyksen määrää on kiva katsoa. Aspana siis asiakkailta tullut nämä.
Joskus olen jonkun kohdalla miettinyt, mutta ikinä, siis I-K-I-N-Ä, ei tulis mieleen moista ottaa puheeksi.
En koskaan sano tuollaisia ääneen. Vatsa voi olla turvonnut muuten vain monesta syystä.
Kannattaa olla sotkeutumatta toisten asioihin.
Ihmettelen että 50-vuotilaalta ap kysyi onko raskaana.
Itselleni on käynyt niin, että näin että naapuri on raskaana ja raskaus jo pitkällä. Kysyin että milloin laskettu aika. Kiisti olevansa raskaana, tupakkaa poltti usein parvekkeellaan. Tästä kului alle kaksi kuukautta ja vauvaa työnteli vaunuissa.
Ilmeisesti häpesi raskauttaan kun hänellä oli väkivaltainen mies, olin joutunut soittamaan poliisit heille kun avunhuudot ja hakkaaminen kuului meille.
Ei ikinä kannatta kysyä, kyllä se henkilö itse ottaa sen asian puheeksi jos on oikeasti raskaana ja haluaa siitä kertoa.
Olen ajatellut enemmän kuin yhden kassaneidin kohdalla, että onko raskaana. Sitten aikaa on kulunut, eikä lasta ole kuulunut ja maha on vain pysynyt isona. Onkohan joku asiakas kysynyt, milloin lapsi syntyy?