Miksi helkkarissa tapettien mallikuvat netissä pitää käsitellä niin vaaleaksi, etteivät vastaa ollenkaan todellisuutta
Olen tilaillut useita eri tapettien mallipaloja eri paikoista (onneksi olen siis tilannut ensin ne, enkä suoraan kymmentä rullaa netissä olevien kuvien perusteella!) ja järjestäin joka ikisen putiikin tapetit livenä ovat monta astetta tummempia, kuin kuvissaan. Siis ero on todellakin suuri, eikä selity vain sillä että "resoluutio vääristää", kuten asiakaspalvelussa sanovat. Ovathan myyntikuvat aina käsiteltyjä, mutta siis MIKSI tässäkin tapauksessa, kun tapeteista pitäisi asiakkaan saada mahdollisimman totuudenmukainen kuva, ja käsittelyt paljastuu samantien kun tilaus saapuu asiakkaalle. Kuvia kirkastamalla, vaalentamalla jne käsittelemällä tapetit näyttävät aivan eri värisiltä ja tummuusaste on oleellisesti eri luokkaa, kuin sitten oikeasti.Kolmesta eri puljusta olen mallipaloja tilannut, ja näköjään pitää luovuttaa, en voi ostaa tapettia netistä. Pakko päästä livenä katsomaan, muuten tulee pettymyksiä.
Kommentit (7)
No juu, kyllä se mallikappaleiden tilaus kannattaa. Joskus oli myös itse tapetin laatu pettymys ja muuten mieluinen tapetti jäi sen vuoksi ostamatta.
AINA pitää tilata ne mallipalat! Ethän sä voi tietää, onko sun näytön asetukset sellaiset, että näyttäisi tapetin oikeanlaisena, vaikkei olisikaan käsitelty kuva! Plus näytössä valo tulee kuvan takaa eli näyttää aina erilaiselta kuin se tapetti oikeasti, niin kuin kaikki muutkin kuvat!
Mitään väriä ei voi katsoa netin mallikuvista. Väriin vaikuttaa laite, jolta katsot, sen valosäädöt ja sävysäädöt, ympäristö jossa katsot (ulkona/sisällä). Lisäksi tietokoneen ruutu toistaa RGB-värejä, tapetit on painettu eri väreillä, joita ei voi suoraan verrata tietokoneen toistamaan väriavaruuteen. Siksi sävyvaihtelut voivat olla todella isoja todellisuuteen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
AINA pitää tilata ne mallipalat! Ethän sä voi tietää, onko sun näytön asetukset sellaiset, että näyttäisi tapetin oikeanlaisena, vaikkei olisikaan käsitelty kuva! Plus näytössä valo tulee kuvan takaa eli näyttää aina erilaiselta kuin se tapetti oikeasti, niin kuin kaikki muutkin kuvat!
Kyllä tapetista saisi oikeanlaisen, tai ainakin paljon lähempänä oikeaa olevan kuvan, kun jättäisivät mainostoimistossa käsittelemättä ja vaalentamatta ne kuvat. Se on se, mikä niitä eniten muuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitään väriä ei voi katsoa netin mallikuvista. Väriin vaikuttaa laite, jolta katsot, sen valosäädöt ja sävysäädöt, ympäristö jossa katsot (ulkona/sisällä). Lisäksi tietokoneen ruutu toistaa RGB-värejä, tapetit on painettu eri väreillä, joita ei voi suoraan verrata tietokoneen toistamaan väriavaruuteen. Siksi sävyvaihtelut voivat olla todella isoja todellisuuteen verrattuna.
Joo, toki nämä tekevät muutosta, mutta miksi sitten tapetit näkyvät totuudenmukaisempana esim ihan tavisten ig-tileillä. Vaikka niitäkin katsellaan ruudulta. Nykyään yritänkin sieltä instasta etsiä kivoja tapetteja, kuvat eivät ole niin käsiteltyjä kuin netin mainoskuvat ja antavat totuudenmukaisemman kuvan ja värisävyn sekä tummuusasteen.
Ap
Mä googlettelen myös ihan tapetin nimellä blogeja yms missä on käyttäjäkuvia erilaisissa valoissa siitä tapetista. Tietysti mallipala on pakko aina tilata ja tarkastella sitä myös sen huoneen seinällä ja valaistuksessa mihin sitä aikoo laittaa.
Ja ennenkuin joku rutisee kappalejakojen puutteesta, ne olivat kyllä aloituksessa, mutta katosivat johonkin viestin lähetyksen jälkeen. 🤦
Ap