Äitini orjuutti minua lapsena ja pakotti siivoamaan ja raatamaan ja palvelemaan itseään
Nyt hän ihmettelee, miksi minusta ei tullut hienoa johtajaa jossain hienossa yrityksessä, vaan joku pelkkä palvelija-duunari. Olisi tehnyt mieli vastata, että johan minut lapsesta asti kasvatettiin palvelijaksi enkä ikinä saanut mitään. Miten sitä aikuisenakaan osaisi haluta enempää?
Kommentit (17)
Olen huomannut, että hemmotellut lapset osaavat aikuisenakin vaatia omaansa röyhkeästi, ja näin pärjäävät pitkälle. Lapsena nöyräksi piiskatut eivät pärjää, vaikka vanhemmat luulevat tehneensä suurenkin palveluksen.
On vain hyvä, että lapset oppivat kotonaan tekemään kotitöitä. Ei mene sitten sormi suuhun, kun muuttaa omilleen. Tosin rajansa tietysti kaikella.
Vierailija kirjoitti:
On vain hyvä, että lapset oppivat kotonaan tekemään kotitöitä. Ei mene sitten sormi suuhun, kun muuttaa omilleen. Tosin rajansa tietysti kaikella.
Kyllä, mutta pääasiassa pitäisi keskittyä kouluun ja opiskeluun. Jos vain pelkkiä kotitöitä pakotetaan tekemään jatkuvasti kun äiti istuu nojatuolissa, niin ei se lapsi silloin opi muuta kuin niitä kotitöitä.
Montako tuntia sinun piti tehdä kotitöitä päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin saattoi joutua koko päiväksi imuroimaan kirjoja kirjahyllystä tai kitkemään rikkaruohoja kukkapenkistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että hemmotellut lapset osaavat aikuisenakin vaatia omaansa röyhkeästi, ja näin pärjäävät pitkälle. Lapsena nöyräksi piiskatut eivät pärjää, vaikka vanhemmat luulevat tehneensä suurenkin palveluksen.
Minäkin allekirjoitan tämän.
-yksi lapsena nöyräksi piiskatuista
Vierailija kirjoitti:
Etkö olekaan perijätär?
Mitä iloa on perinnöstä, joka tulee ehkä 70 vuotiaana itselle kun vanhemmat elävät 90 vuotiaksi?
Ihmettelen aina näitä vanhempia, jotka pitää lapsensa kotona raatamassa. Eikö olisi vanhemmallekin helpompaa, jos ei-toivotut lapset viipottaisi pitkin kyliä kavereiden kanssa, eikä häiritsisi kotona äidin ja isän istuskelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin saattoi joutua koko päiväksi imuroimaan kirjoja kirjahyllystä tai kitkemään rikkaruohoja kukkapenkistä.
Mitenkä helevetisti teillä oli kirjoja jos niiden imuroimiseen meni koko päivä, jos nyt ajatellaan vaikka 8 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenako viikonloppuna vuodessa tuota tapahtui? Jos 5-6 kertaa vuodessa, niin se on minusta vielä täysin normaalia. Jos joka viikonloppu, niin se oli kohtuutonta.
Miten paljon teillä oikein oli kirjoja, jos niiden imurointiin meni koko päivä? Meillä on yli 1000 kirjaa, mutta kyllä nekin saa imuroitua 4-5 tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö olekaan perijätär?
Mitä iloa on perinnöstä, joka tulee ehkä 70 vuotiaana itselle kun vanhemmat elävät 90 vuotiaksi?
Eikä mikään perintökään ole taattu, ainahan ne vanhemmat saattavat tuhlata koko omaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Totuuden sanoja! Nuorena sitten piti olla kiitollinen kaikista mainostenjako- ja siivoushommista joissa nuorta ja tietämätöntä sitten vietiin 100-0 eikä vastaan uskaltanut sanoa. No palvelualalta en koskaan ole ponnistanut minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan meidän perheen lapsilla pidä paikkaansa. Minua ja siskoa hakattiin, mutta ei enää muutamaa vuotta meidän jälkeen syntynyttä veljeä. Minä ja sisko ollaan hyväpalkkaisissa töissä yliopistopohjalta, veli tekee sekalaisia töitä, viimeksi bussikuskina.
Jouduin tekemään kotitöitä. Minusta tuli yliopiston kasvatti. 4 lastani tekevät kotitöitä myös. Niin ku mitä vi##ua?
Imuroinut, kasvimaan kitkemiset, koiran ulkoilutukset ja matontamppaukset on ihan normaalia elämää perheessä.
Haluaisitko ap vähän tarkentaa tuota orjuuttamista ja äidin palvelemista?
Minkä ikäisestä lähtien palvelit äitiäsi ja montako tuntia päivässä? Ja millä tavalla sinun piti palvella?
Entä miten monta tuntia teit töitä koulupäivän jälkeen?
Kysyn ihan siksi, että haluaisin oikeasti tietää ettet nyt liioittele tms. ja ettet saisi vähätteleviä vastauksia.
Meillä sai kotona olla rauhassa kunhan teki kotitöitä. Ja yhä siivoan kun olen stressaantunut. Mitä neuroottisemmin siivoan sitä stressaantuneempi olen.