Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut sitä, kun narsisti yrittää viedä oman identiteetin?

Vierailija
27.04.2022 |

Se on oksettavaa, kun siihen joutuu. Mitään ei voi sanoa kenellekään. Kun ymmärrät tiedon kalastelun ja osaat olla hiljaa, he selvittävät jotain kautta, mitä teet, ajattelet tai suunnittelet. Jopa lapsuudenkokemuksesi ovat olleet narsistin omia eivätkä sinun omiasi, jos puhut niistä. Elämänvaiheesi tunteinesi ja ajatuksinesi ovatkin narsistin. Tässä vaiheessa on tietysti jo paljon muitakin ongelmia narsistin kanssa, mutta rääpiminen on yksi vaikeimmista sen takia, että he kehittävät pakkomielteen siitä syystä. Heidän tyhjästä olemisestaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni paras päätös ikinä oli pistää välit poikki henkisesti sairaaseen lapsuudenperheeseen <33

Itse taas en kadu mitään elämässäni niin paljon kuin että annoin sairaiden ihmisten myrkyttää minua koko nuoruuteni, kun ei löytynyt munaa pistää välejä poikki.

Vierailija
22/28 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille on tyypillistä jakaa ihmiset hoviin ja syntipukkeihin. Hovi ei saa puolustaa syntipukkia narsistin epäloogiselta syyttelyltä, vaan sen pitää tukea narsistia olemalla samaa mieltä. Jos syntipukki on narsistin perheessä, myös muiden perheenjäsenten on käännyttävä tätä vastaan.

Narsisti keksii diagnooseja uhrilleen, juoruaa, raivoaa ja uhriutuu. Kun uhri pyrkii irti, narsku seuraa ja vainoaa, stalkkaa netistä ja lähipiiriltä, penetroituu toisen yksityiselämään väkisin ja tuo itseään esille. Narsisti ei jätä rauhaan. Jos ja kun uhri katkaisee välit narsisti selittää sen heti henkiseksi väkivallaksi itseään kohtaan. Narsku on aina uhri ja virheetön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö identiteettivarkaudet voi hoidattaa poliisilla ja vakuutusyhtiöllä...

Vierailija
24/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oma äiti. Ei pystynyt hyväksymään sitä, että minä perin miljoonan ja olen yläluokkaa, kun hän itse ei saanut avioerossa juuri mitään. Joku muu olisi ollut lapsensa puolesta iloinen, mutta ei hän.

Vierailija
25/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistille on tyypillistä jakaa ihmiset hoviin ja syntipukkeihin. Hovi ei saa puolustaa syntipukkia narsistin epäloogiselta syyttelyltä, vaan sen pitää tukea narsistia olemalla samaa mieltä. Jos syntipukki on narsistin perheessä, myös muiden perheenjäsenten on käännyttävä tätä vastaan.
Narsisti keksii diagnooseja uhrilleen, juoruaa, raivoaa ja uhriutuu. Kun uhri pyrkii irti, narsku seuraa ja vainoaa, stalkkaa netistä ja lähipiiriltä, penetroituu toisen yksityiselämään väkisin ja tuo itseään esille. Narsisti ei jätä rauhaan. Jos ja kun uhri katkaisee välit narsisti selittää sen heti henkiseksi väkivallaksi itseään kohtaan. Narsku on aina uhri ja virheetön.

Eivät kaikki narsistit ole tuollaisia. Osa hallitsee vain, jos saa uhrista otteen. Jos ei saa, ei koskaan "erehdy" tai "sorru" tekemään mitään, mistä voitaisiin noin helposti osoitella. Pahimmat narsistit osaavat peitellä jälkensä täysin, eli ottaa uhreikseen vain sellaisia, joita onnistuvat täysin manipuloimaan.

Vierailija
26/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin on tässä hyvä esimerkki.

Vierailija
27/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa teet ja narsisti kuulee siitä, niin tekee saman mutta vähän eri tavalla myöhemmin niin ettei pääse kysymään asiasta. Ja sitten jotenkin kehuskelee sillä mitä tekee ja lyttää sitä mitä sinä teet. Tämä voi olla konkreettista kuten vaatteita tai sitten abstraktia kuten ideologioita tai innovaatioita. Joo, ihmiset saavat toisiltaan inspiraatioita mutta narsisti tekee sen niin että ensin huomauttaa sinusta jotain: "luuletko että tuo on toimiva idea?" vähätellen, epäillen. Tai: "sinulla on aina tuo sama keltainen sateenvarjo, se on osa identiteettiäsi" huomauttaa asiasta vähän oudosti. Tai pyytää laittamaan kivaa musiikkia, sen jälkeen: "tällastako musiikkia nykyisin kuuntelet" nuivasti, merkitys on äänensävyissä. Luulet, että narsisti ei pitänyt jostain mistä sanoi. Sen jälkeen järjestät syntymäpäiväjuhlat lapsellesi. Narsisti kutsuttuna ja yhtäkkiä mukana narsistilla on keltainen sateenvarjo, josta tekee ison jutun, laittaa soimaan sinun aiemmin soittamaasi musiikkia omana lempimusiikkinaan, tietysti. Tätä voi tapahtua eri konteksteissa ja vain uhri tajuaa mistä on kyse! Narsisti voi esittää uhriaan muille uhrin tietämättä (usein suhteen katkettua narsisti seuraaville uhreilleen tekeytyy osittain aiemmaksi uhrikseen) tai sitten tyrmistyneen uhrin ollessa paikalla. Yhtäkkiä narsistin tarinoissa vilahtelee uhrin elämänhistoriaa hämmästyttävän paljon muistuttavia asioita. Siis silloin kun siitä on etua "olla uhrin identiteetti". Narsisti on niin katkeroitunut ja harhainen, että on redusoinut mielessään ihmiset ulkoisiin identiteetin merkkeihin ja pyrkii seuraamaan ja matkimaan kadehtimiaan ihmisiä, esittäen näiden ideat, eleet, ja asenteet yms. ominaan pukeutuen näiden persooniin kuin uuteen takkiin. Niin sekaisin narsisti on. Syvällistä ymmärrystä muiden sielunelämästä ei kuitenkaan narsisti voi ymmärtää, siksi matkiminen on huono pinnallinen kopio. Tässä voi olla henkilökohtainen aspekti tai ura-aspekti, jos olet jollain alalla hyvä. Ei mitään omaa millä olisi narsistille merkitystä, vain loputon hyväksikäyttö, taitavaa valehtelua ja manipulaatiota, pelejä ja "testejä" läheisillä ihmisillä. Narsisti itse on aidosti tyhjä. Kaikki narsistit eivät tee tätä identiteettivarkautta tällä karmealla henkilökohtaisella tasolla, mutta useimmat kuitenkin jotakin matkivat sabotoiden. Sen vuoksi heille tai heidän piirilleen ei pidä kertoa itsestään mitään säätietoja kummempaa.

Vierailija
28/28 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on itse tyhjä sisältä , siksi täyttää itsensä muiden identiteetillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan