Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelaiset, mitä mieltä Raholasta?

Vierailija
03.03.2010 |

Olen tyttäreni kanssa muuttamassa Tampereelle ja haluaisin tietää minkälaista aluetta Rahola on?

Missä lähin yläaste?

Entä mitä mieltä olette Hervannasta? Näin lapsiperheen näkökulmasta?

Äippä ja pesue

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä lastani sinne kyllä haluaisi. En tosin Hervantaankaan.

Vierailija
2/51 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään Kaarilan yläasteelle, ei Tesomalle. Ei kyllä hajuakaan onko Kaarila Tesomaa "parempi" koulu. Kaarilan lukiohan taas ollaan lakkauttamassa.

Raholassa isoin vika on heikohkot palvelut. Pieni apteekki ja Tarmo-lähikauppa on, pari kioskia ja joku juottola, mutta ei edes pankkiautomaattia. Itse hoidetaan likimain kaikki asiointi Lielahdessa. Asutus on pääasiassa vanhaa, vieressä Villilän alueella taas uutta. Jonkun verran epäsosiaalista ainesta seudulla on, mutta niin taitaa olla vähän joka puolella Tamperetta. Asunnot ovat ikänsä ja sijaintinsa vuoksi aika edullisia.

Itse Raholassa kohta yhdeksän vuotta asuneena muuttaisin mieluummin jonnekin muualle, mutta kun ei ole varaa omakotitaloon Teiskon suunnalla :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui; siellä on huomattavasti paremmat palvelut mutta myös huomattavan sekalainen ja jatkuvasti lisääntyvä asujaimisto. Itse asuin siellä reilut kymmenen vuotta, velipoika perheineen asunut 80-luvun alusta asti enkä ole kuullut hänen pois haikailevan nytkään kun lapset on jo maailmalla. Hervanta on niin iso että siellä on erilaisia alueita, rauhallisempia ja vähemmän rauhallisia. Eniten tykkäsin ulkoilumaastoista, vähiten Ahvenisjärven rannoilla ja liikekeskuksessa luuhaavista spurguista.

Vierailija
4/51 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko siellä kerrostaloja paljonkaan. Siellä on vaan ala-aste ja suosittu sellainen, jonne ei edes kaikki pääse.

Kehitysv. ja normaalit lapset keskenään.

Palvelut löytyy tesomalta.

Hervantaan en muuttaisi, yöks. Ongelma porukoihin voi joutua lapsesi.

Huonoa porukkaa löytyy paljon.

Rahola on taas rauhallinen paikka ja hervanta se ääripää.

Olen asunut hervannassa 6v. ja en siellä lapsien kanssa asuisi.

Vierailija
5/51 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niin erilaisia. Joku linjaushan sulla täytyy olla minkälainen pitää olla ympäristön.

Vierailija
6/51 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahola on mukavan rauhallista seutua,siinä on liikuntakeskus ihan vieressä jossa halvat jumpat ja salimaksut (6e/krt) eikä ole pakko ostaa salijäsenyyttä.Ihan vieressä on tesoma jossa on isompi kauppa (länsitori) ja vieressä apteekki,kioskit,kirppis,kirjasto,terveysasema,makuuni,kotipizza,kukkakauppa,2 parturi-kampaamoa yms.Bussiyhteydet on hyvät kaupunkiin.Lähellä on myös hyvät lenkkimaastot ja liikuntakeskuksessa on myös juoksukoulu jonka kanssa voi ilmaiseksi juosta tesoman-raholan yms aluetta.

Vierailija
7/51 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rauhallinen hiesunpierujen asuinmesta

Vierailija
8/51 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunalle pitää muuttaa niin vaikka Annala, jos länsipuolelle niin Epilä, lentävänniemi.

Vierailija
9/51 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on turvallista, fiksujakin ihmisiä, hyvät puistot lapsille, Kalkun ja Tohlopin metsät lähellä, samoin koirapuisto Pyhäjärven tuntumassa sekä pari ihanaa uimapaikkaa lähettyvillä.

Raholan ala-aste on erittäin arvostettu, samoin Harjun koulu, kumpaan vaan voi hakea, koulurajoja ei enää ole. Tesoman kouluissa on kuulemma enemmän ongelmatilanteita.

Tesoman Länsitori on erinomainen K-Supermarket. Parin kilsan päässä Ala-Raholasta. Lähiapteekki Jurvankulmalla, toinen apteekki Tesoman liikekeskuskessa.

Kymmenessä minuutissa pääsee Keskustorille, myös bussilla.

Täällä on paljon lapsiperheitä, keskituloistakin, vanhuksia, lapsia jne. Ja koko ajan rakennetaan lisää eli palvelujen pitäisi vain lisääntyä. :) Tervetuloa!

T. Kolmen lapsen äiti, filosofian maisteri

Vierailija
10/51 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, joista 2 kouluikäisiä, yksi menossa syksyllä päiväkotiin.

Hervanta on kuin pieni kaupunki kaupungissa, liki kaikilta palveluiltaan omavarainen ja kuitenkin luonto aivan vieressä. Täältäkin löytyy parikin kivaa uimarantaa. Bussiyhteydet kaupungin keskustaan loistavat. Kouluissa pienet luokkakoot (myös yläasteella) ovat ainakin minulle plussaa.

On kirjasto, uimahalli, jäähalli, kirkko, kaikenlaista toimintaa vauvasta vaariin.

Äitini asuu Raholassa ja valittaa, kun kauppaankin täytyy lähteä Tesomalle, se Raholan oma pikku Tarmo-kauppa on nimittäin aivan järkyttävä. Kaupan lisäksi Raholassa on apteekki ja yksi pizza-kebab-kioski, siinäpä ne palvelut. Ja bussiyhteydet eivät ole läheskään Hervannan tasolla, ei edes arkena saati viikonloppuisin. Toimintaa löytyy muoreille ja vaareille, alueella asuu nykyisin liki pelkkiä vanhuksia. Siinäpä se.

Vierailija
11/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa on kyllä hyvät palvelut, mutta on varsinainen betonilähiö. Rahola taas ei todellakaan ole arvostettua aluetta. Aika paljon tätä heikko-osaista väkeä, etenkin kerrostaloalueella. Jos haluat hyviä ulkoilumaastoja, valitsisin Länsi-Tampereelta Lielahti-Lentävänniemiakselin ja itäpuolelta taas Linnainmaan, Holvastin tai Atalan.

Vierailija
12/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen asunut 24 vuotta, enkä pois muuttaisi(tai olen asunut vuoden Pappilassa kylläkin). KAIKKI on täällä lähelllä. Spurguja ei täällä näy sen enempää kuin muuallakaan(mm. Linnainmaalla/Pappilassa niitä käveli vastaan enemmän kuin täällä!).

Raiskauksia tms. en muista kuulleeni juuri tapahtuneen, enemmän niitä tapahtuu esim. tampereen keskustassa!

Meiltä on 2min kävelymatka suolijärvelle, talon kulmalta lähtee lenkkipolku järven ympäri, siihen taitaa olla 50m kävelymatka. Etelä-Hervanta on kivempaa ja rauhallisempaa aluetta ja luontoa on heti kotinurkilla. Kauppojakin on kiitettävästi lähellä puhumattakaan kelasta ja työkkäristä, jotka täällä ovat molemmat!

Vierailija
13/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin...ja asumme täällä Hervannassa nyt lähes 2v pojan kanssa, eikä tulisi mieleenikään, etten täällä voisi lastani kasvattaa!

Maahanmuuttajat ovat kouluissa yleensä MaMu luokilla, joten ei niistäkään mitään erityistä ole koskaan tullut eikä ne elämää mitenkään häiritse!

Vierailija
14/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kanssa ok, mutta koulussa on ongelma lapsia paljon.

Miten et näe niitä juoppoja katukuvassa, varkaita ja ym. levotonta sakkia?

Aivan ääripää lentsulle, jossa nyt asumme.

Vierailija
15/51 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs itse olet nähnyt niitä juoppoja yms?

En väittänyt etten niitä näe, mutta mitäpä ne eloa häiritsee? Ei mulle ole IKINÄ näinä 24- vuotena yksikään juoppo tullut mitään sanomaan! Ne voi myös onneksi kiertää kaukaa, lääniä kun täällä riittää!

Ainoa, mitä itseltä on koskaan varastettu on polkupyörä, mutta itsehän sen 500€ pyörän jätin pihaan -oma moka! Kyllä niitä varkaita on kuule ihan joka paikassa!

Ei ainakaan meidän pihapiirissä(tosiaan täällä etelä-hervannassa) ole mitään levotonta sakkia, illalla voi ulkoilla rauhallisest ja koulut ovat kivoja ja rauhallisia(tai ainakin olivat silloin kuin itse niitä kävin).

Vierailija
16/51 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin sen perusteella sanoa, että en valitsisi kumpaakaan. Hervanta täynnä mamuja, ja raholassa ei ole palveluita. Hervannassa on kyllä työkkäri ja kela (yllätys koska paikka täynnä mamuja), mutta mielummin valitsisin jonkun omakotialueen Atalasta tai Linnaimaalta. Myös Lielahti olisi hyvä valinta ja ainakin palvelut lähellä.

T. 2-lapsen mamma

Vierailija
17/51 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 31!! älä viitti mennä henkilökohtaisuuksiin, palaute suoraan henkilölle, eikä täällä palstoilla huutelua. Mun mielestä Taimi on ihan mukava terkka :) p.s. ap:lle: ehdottomasti raholaan

Vierailija
18/51 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut siellä monta vuotta. Lastani en kasvattaisi siellä.

Tässä oma järjestykseni.

Lentävänniemi

Tohloppi

Hervanta

Hervantaan en muuttaisi enään koskaan.

Lapseni käy Raholassa koulua ja hyvä koulu ja rauhallinen paikka asua.

Yök Hervanta ja 5v. siellä asuttiin ja vielä rauhallisemmalla puolella.

Ihminen, joka liputtaa Hervannan puolesta, niin ei tasosta kyllä tiedä mitään.

Hyvät palvelut siellä on, luonto, mutta ne ihmiset.

Roskasakkia löytyy ja paljon löytyykin.

Vierailija
19/51 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aivan samaa mieltä numeron 31 kanssa. Taimi on aivan perseestä. En halua viedä sinne itseäni enkä lastani ennenkuin neuvolaan on saatu asiantunteva ja ystävällinen terkkari.

Vierailija
20/51 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentävänniemeä ja Lielahtea. Koirien kanssa aivan loistava paikka asua, koska lenkkipolkuja ja metsää löytyy paljon. Vesi myös lähellä. Yläaste Lielahdessa ja linja-autoyhteydet Tampereen parhaimmasta päästä. Lielahden palvelut muutaman minuutin ajomatkan päässä. Myös linja-autolla sinne pääsee hyvin.

Kysyn näitä paikkoja, koska asuntoja katsellessa Hervannassa eniten tarjontaa. Rahola taas vaikuttaa väljältä, pidän vanhoista taloista, vesi lähellä, koirapuisto lähellä (meillä on 2 isohkoa koiraa, berni ja kultsi). Mielelläni otan mielipiteitä vastaan. Minulla ei ole juurikaan tietoa Tampereen asutusalueista. Myös hyvät bussiyhteydet, onko?

Vastauksista kiitellen Äippä