Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mersu vs. Toyota

Vierailija
26.04.2022 |

Jos ei tarvi statusautoa, kannattaako ostaa Toyota?
Onko vanhemman mersun varaosat ja huolto selvästi kalliimpaa kuin tojon?
Tunnen tojotan kestävänä ja varmakäyntisenä autona, johon on helppo saada varaosia (myös tarvikeosina). Mutuna luulen, että mersu tulee kalliimmaksi pitää kunnossa.

Perusteltuja mielipiteitä, kiitos!
Ja tarkennan vielä, että kyse on mökkikärrystä, jolla voi kuljettaa tavaraa, eikä näyttelyautosta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mersun huolto ole sikakaliista, tyyliin 500 kun ajaa auton ovesta sisään. Kannattaa ostaa Lexus, käy Toyotan osat ja yhtä luotettava + siistimpi, enemmän luksusta.

Vierailija
2/14 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän menee ohi aiheen, mutta käytiin pääsiäisenä Katinkullassa täältä etelästä ja silmiinpistävää oli se, että Mikkelin jälkeen joka toinen auto tuntui olevan vanha Toyota ja merkittävä osa niistä Avensiksia. Ilmeisesti ovat kestäviä kiesejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkiautoja ei ole kaikilla ei sen takia, etta maksavat uusina paljon vaan ovat kalliita huoltaa. Pitaa kayttaa merkkiliiketta ja merkkivaraosia, jos auaa autolle mitaan arvoa.

Mersu kestaa hyvin pidettyna ja on ihan eri planeetta, mutta toyota on edullisempi.

Vierailija
4/14 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkarit ajaa Mersulla, suomalaiset Toyotalla.

Vierailija
5/14 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin just mun Yariksen A-sarjan mersuun ja vakuutus maksut nousi kolminkertaisiksi. Ajokokemus on kuitenkin sen arvoista. Huollot ilmeisesti ovat suurinpiirtein samanhintaisia mut oletan että mesen varaosat ovat kalliimmat. 

Vierailija
6/14 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Toyotat ja Lexukset on erittäin luotettavia autoja, eikä sieltä kalleimmasta päästä ylläpitokuluiltaan. Suosittelen.

Minkähän ikäluokan mersuja tarkoittanet. Vanhemmat mersut on kyllä hyvin kestäviä, eikä niiden varaosatkaan mitään kalleimpia ole, löytyy tarvikeosiakin.

Mikäli ruoste ei ole vienyt, niin hyviä nekin.

Vierailija
7/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin just mun Yariksen A-sarjan mersuun ja vakuutus maksut nousi kolminkertaisiksi. Ajokokemus on kuitenkin sen arvoista. Huollot ilmeisesti ovat suurinpiirtein samanhintaisia mut oletan että mesen varaosat ovat kalliimmat. 

Mulla vaihtui c mersuun. Ei ole monta vuotta ollut eli suht uusi, mutta on rampattu korjaamolla. Tietokoneet hajoo ja piuhat irtoo. Ne on aina tonnien laskut. Jos ei ole varaa ei paljoo ajokokemus lammita.
Jos haluaa taloutta ajatella ostaa vanhan volvon.

Vierailija
8/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkillä sen väliä, kunhan on sähköauto.

Älä rahoita fossiilisilla Putinin sotakoneistoa.

Vierailija
9/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota

Vierailija
10/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 5 vuotta vanhat mersut on jo romua. Premium-autot ostetaan uutena

Vierailija
11/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uudehko mersu, koska mies sellaisen halusi ja mä vaan edelleen kaipaan meidän vanhaa Priusta. Mulle toi mersu on vaan traktori, toitsukalla oli pehmeä ajella. Tosin täytyy sanoa, että minä ajelen vain kotinurkilla ja mies ajelee työkseen tuhansia kilometrejä, joten mun arviointi perustuu vain pikkuajoihin.

Vierailija
12/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monessa kehitysmaassa ja maassa, jossa tieolosuhteet ym. on hankalia, näkyy liikenteessä lähes ainoastaan Toyotia. Toyota on kestävä auto ja suht edullinen ylläpitää, ainakin jos vertaa Mersuun. Eli jos statusarvolla ei ole niin väliä, niin Toyota on kannattava hankinta.

Vierailija
13/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monessa kehitysmaassa ja maassa, jossa tieolosuhteet ym. on hankalia, näkyy liikenteessä lähes ainoastaan Toyotia. Toyota on kestävä auto ja suht edullinen ylläpitää, ainakin jos vertaa Mersuun. Eli jos statusarvolla ei ole niin väliä, niin Toyota on kannattava hankinta.

Jos haluaa kehitysmaihin niin toyota on kannattava hankinta.

Vierailija
14/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mersun huolto ole sikakaliista, tyyliin 500 kun ajaa auton ovesta sisään. Kannattaa ostaa Lexus, käy Toyotan osat ja yhtä luotettava + siistimpi, enemmän luksusta.

Huollon hintaa nostaa kun mersuja ei korjata. Iskarit, nivelet, jarrulevyt, vaihdelaatikon vaihto yms. "pikku jutut" Jotka muissa merkeissä on korjausta niin Mese kuskeille on "perushuollossa tehtäviä toimenpiteitä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi