Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuusleikkaukseta kokemuksia

Vierailija
25.04.2022 |

Olen ollut ylipainoinen koko ikäni, noin 6-7-vuotiaasta asti. Kaikenlaista kuuria on kokeiltu vuosikymmenten aikana, mutta mikään ei onnistunut. Olen ruvennut nyt 45-vuotiaana harkitsemaan ihan vakavasti lihavuusleikkaukseen menemistä.
Menestystarinoita on pilvin pimein verkko ja some täynnä, mutta täytyyhän tässä olla myös riskejä ja heitä, joilla kaikki ei ole mennyt aivan täydellisesti. Kuulisin mielelläni myös haittoja ja varoituksia.
Paino mietityttää myös. Kaikki lihavuusleikkauksen läpikäyneet tuntuvat olevan vähintään 200 kiloa lähennelleitä ja sairaalloisen ylipainoisia. Itselläni kiloja on paljon vähemmän, olen 165 cm pitkä ja painan "vain" 96 kiloa. Viroon näilläkin kiloilla pääsisi leikkaukseen. Onko kokemusta pienemmillä kiloilla leikatuista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissäni on pari ihmistä, jotka kävivät leikkauksessa ja heillä aluksi painokin putosi reilusti, mutta ovat sittemmin lihoneet takaisin lähes entisiin mittoihinsa. En tiedä, miten se on mahdollista, mutta olen käsittänyt, että vaikka aivan valtaosa ihmisistä tällä konstilla laihtuu, niin se ei ole mitenkään 100 prosenttinen keino ja vatsalaukun pystyy venyttämään entisiin mittoihinsa, jos ei noudata leikkauksen jälkeen ruokavaliota.

Vierailija
2/4 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologinen puoli myös kuntoon, itsellä piirissä kaksi jotka lihoneet leikkauksen jälkeen. Syöminen on hankala asia olla addiktoitunut kun kaikkien pitää kuitenkin syödä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoisella ylipainolla vielä mitään leikkauksia kannata tehdä. Tiukka ruokavalio vaan niin kilot lähtee. Leikkaus on aina riski

Vierailija
4/4 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laihdutusvaatimukset eivät ole tuulesta temmattuja. Jos et pysty muuttamaan ruokavaliotasi niin ei leikkauksesta ole mitään hyötyä, koska kilot palaavat samantien takaisin. Eli mene lääkärille ihan Suomessa, josta saat ohjeet miten toimitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän