Sydän jyskyttää kävelyn jälkeen tavallista enemmän
Eli minkä sairauden oire tämä on kun ottaa sydämen päälle jälkikäteen liikuntasuoritus?
Kommentit (18)
Omikroni voi aiheuttaa tuollaista.
Oletko ollut nuhainen tai flunssainen? Sydänlihastulehdus?
Siis se jää "päälle" vaikka nyt lepään.
Tarkistuta hemoglobiini eli veren rauta-arvot. Anemia aiheutti minulle tuollaista oiretta ja samalla myös jalkoja heikotti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut nuhainen tai flunssainen? Sydänlihastulehdus?
En. Tätä on ollut noin kolmisen vuotta aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Omikroni voi aiheuttaa tuollaista.
Sun omikronia ei oltu vielä keksittykään kun nää oireet alkoi.
Univaje? Stressi?
Ruokavalion puutokset?
Vierailija kirjoitti:
Univaje? Stressi?
Ruokavalion puutokset?
Ei. Epäilen sydäntä.
Mun mielestä ihan normaalia, että sydän pumppailee jonkin verran voimakkaammin liikunnan jälkeenkin, vaikka olisi lepäämässä, toki ei sen pitäisi olla yhtä voimakasta, kuin liikunnan aikana.
Mulle teki alhainen ferritiini tota. Lisäksi sydämen muljahtelut ja värinät välillä levossakin. Syötyäni kuukauden verran rautalisää, nuo loppuivat.
No joskus ottaa sydämeen vasta seuraavana päivänä pitkän retken jälkeen - normaalia?
Ap
Heitteleekö syke ylös alas tyyliin 65-150 vai on tasaisesti 100, kunnes rauhoittuu?
Vierailija kirjoitti:
Heitteleekö syke ylös alas tyyliin 65-150 vai on tasaisesti 100, kunnes rauhoittuu?
Täytys mitata.
Verenpainetta ? Kannattaa mittauttaa,mittaritkin edullisia niin voi itse seurata lukemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytys mitata.
Tuo heittely ylös alas oli itsellä rytmihäiriö, flimmeri. Flimmerin estoon sain lääkityksen ja lopulta myös verenohennuslääkityksen estämään veritulppia.
Heittely näkyy helposti urheilukellon sykemittauksella tai verenpainemittarilla (Omron), jolloin näytössä näkyy kaksi sydäntä päällekkäin ja verenpaineen mittaus on hankalaa.
Hypokondrian, ehkä narsismin.