Vaha aika
Katselen telkusta Jane Austenin klassikkoa Ylpeys ja ennakkoluulo ja herää taas sama ajatus kuin monasti aiemminkin: olisipa ollut ihana elää tuota aikaa.
Rakastan sitä miten kauniilta kaikki näytti: kodit, astiat, vaatteet, ympäristö. Ja jotenkin mua viehättää niin suunnattomasti naisten naisellisuus ja miesten miehisyys. Olisin itse rakastanut sen ajan mekkoja ja hattuja ym. Ja ne tanssiaiset! Miten ihanaa pukeutumista kaikilla ja se kainous ja tanssityylit ovat minusta viehättäviä.
Moni muu varmaan ajattelee että on vaan niin kauheita sukupuolirooleja jne, mutta onko ketään toista joka kokee näin kuin minä?
Kommentit (3)
Onhan se romanttista, juuri se miesten ”herrasmiesmäisyys” ja naisten naisellisuus, mutta toki siihen elämään silloin kuului myös paljon puutteita ja työtä.
Mä olen myös ihaillut niiden pukujen kauneutta ja vienoa naisellisuutta (niin toista kun nykypäivän tissit ja pylly-tyrkyllä kulttuuri). MUTTA sitten mulle aina tulee mieleen ettei siihen aikaa ollut esim sheivereitä, joten sen kaiken klassisen sulokuuden alta todennäköisesti paljastuikin karvoja kaikkialta rehottava nainen!😅
Kyllä nyt on jäänyt jotain oleellista väliin .