Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko graavikalaa käyttää kalakeittoon?

Vierailija
24.04.2022 |

Minulla on graavisuolattu lohi ollut jääkaapissa nyt 2 vrk. Siitä piti tulla juhlatarjoilu, mutta juhlat peruuntuivat. Voiko kalan käyttää keittoon ja jos voi, miten?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää, ihan kuin suolaamattoman lohenkin. Onko kuinka suolaista, jos on niin liota vedessä ensin liika suola pois. Vaikka en usko, että liottamanakaan tulee liian suolaista soppaa.

Vierailija
2/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Sinne sekaan vaan kun kaikki muu on kypsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli!!!!!!!

Vierailija
4/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ennemmin uuniruoan, vaikka lohikiusauksen. Graavilohikeitto voi olla aika omituisen makuista.

Vierailija
5/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavulohi sopisi paremmin keittiön. Graavi on niin suolaista, että kaikkea muuta saa olla suhteellisesti enemmän. Tosiaan lohikiusaus kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

Vierailija
6/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit käyttää, ihan kuin suolaamattoman lohenkin. Onko kuinka suolaista, jos on niin liota vedessä ensin liika suola pois. Vaikka en usko, että liottamanakaan tulee liian suolaista soppaa.

Ihan normaalisti suolattu, päällä sitruunapippuri ja tilli lisäksi. Kysyn siksi etten halua heittää ruokaa menemään, enkä saa millään menmään tuollaista määrää esim. leivän päällä.

Ap

Vierailija
7/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin siitä lohilaatikon ennemmin kuin keiton.

Vierailija
8/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin ennemmin uuniruoan, vaikka lohikiusauksen. Graavilohikeitto voi olla aika omituisen makuista.

Tätä olin myös ehdottamassa. Perunasipulisuikaletta vaikka pari pussia (jos kalaa on paljon) sipulia sekaan ja osa vaikka rasioissa pakkaseen, niin ei mene hukkaan.

Vierailija
9/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää keittoon. Tai lohipastakastikkeeseen. Lohilaatikko. Lohipiirakka. Ja voi pakastaa.

Vierailija
10/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein tehnyt kalakeiton graavatusta lohesta, kun kalaa jäänyt yli. Hyvää tulee.

Vierailija
11/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia te ajattelette että graavilohi on niin suolaista että sitä pitää liottaa kun se yleensä syödään sellaisenaan perunoiden kanssa? Ei sitä tarvitse tönkkösuolata, ihan vinkiksi vaan.

Vierailija
12/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mun anoppi tekee aina lohikeiton itse graavaamastaan lohesta.

Vierailija
13/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa siitä tulee parempi keitto, laatikko, tai piirakka. Jokin aika sitten sain kokonaisena suolatun kalan ja paistoin siitä osan pannulla, jopa sillä tavalla se oli parempaa kuin tuore kala. Hieman turhan suolaista, mutta suutuntuma ja maku parempia.

Vierailija
14/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki, harmi että Juhlanne peruuntui, luulenpa, Ettei teidän tarvitse laittaa suolaa , siinähän on sitä suolaa .🌺🌺🌻🌻Jotakin piristeeksi kun juhlat peruuntui.

Vierailija
15/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan lohipasteijoita, joissa on tuorejuustoa ja tilliä.

Vierailija
16/16 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ihan normaalisti. Palat on ohuita ja kypsyy hetkessä. Eli laitetaan valmiiseen keittiön. Ja katso ettet suolaa keittoa liikaa, koska kalat on valmiiksi suolaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi