Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään väkivaltaisessa parisuhteessa olleet, mutta suhteesta lähteneet. Mikä sai sinut lopulta heräämään tilanteeseen?

Vierailija
23.04.2022 |

Pitkään väkivaltaisessa parisuhteessa olleet, mutta suhteesta lähteneet. Mikä sai sinut lopulta heräämään tilanteeseen?

Mikä oli se suhteenne viimeinen niitti, tai se tilanne, kun tajusit vihdoin, ettei suhde ole lainkaan terve ja sen täytyy päättyä välittömästi? Molemmista sukupuolista ovat vastaajat tervetulleita, sillä molemmat voivat kokea parisuhdeväkivaltaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin pitkään että haluan päästä miehestä eroon. Se vain ei ole helppoa kun on lapset, työ ja oma koti. Sanoin miehelle monta kertaa että saa lähteä lätkimään, ja hän sanoi että lähtee kun itse haluaa.

Vierailija
2/7 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika. Tajusin sitten vihon viimein, että henkinen väkivalta (höystettynä taloudellisella) ei lopu, vaan pahenee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli pahempi väkivaltatilanne lapsen nähden. Mies seurasi meitä ympäri taloa ja valmistauduin tappelemaan tosissani suojellakseen itseäni ja lasta. Pelkäsin oikeasti yhdessä vaiheessa, että tulee jommallekummalle aikuiselle pahempia vammoja tai lapsi loukkaantuu tullessaan väliin.

Naiset, jos teitä hakataan niin älkää sulkeutuko vessaan. Se on ahdas umpikuja.

Vierailija
4/7 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrini.

Vierailija
5/7 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin aika pian mutta olin vankina omassa kodissa. Meni vuosia ennen kuin pääsin lähtemään, hengissä.

Vierailija
6/7 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en missään vaiheessa "nukkunutkaan", vaan alun pari vuotta kestäneen "rakkauspommituksen" ja normaalin esittämisen jälkeen käsitin nopeasti vaiheittain, kuinka häiriintynyt ja vaarallinen mies oli. Pelko oli syy miksi en lähtenyt aiemmin. Tutkitusti ero-vuosi eron jälkeen on väkivaltaisen parisuhteen vaarallisin vaihe. Jouduin kuitenkin ottamaan tuon riskin, sillä väkivalta paheni fyysiseksi. Ei olisi ollut mitään järkeä jäädä edes pelon vuoksi.

Loppu ei ole tarkoitettu syyllistääkseni niitä, jotka jäävät. Itse vain satuin saamaan paljon tietoa narsismista eikä ollut lapsia, niin lähtö oli helpompi ja vaarattomampi.

Vierailija
7/7 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en missään vaiheessa "nukkunutkaan", vaan alun pari vuotta kestäneen "rakkauspommituksen" ja normaalin esittämisen jälkeen käsitin nopeasti vaiheittain, kuinka häiriintynyt ja vaarallinen mies oli. Pelko oli syy miksi en lähtenyt aiemmin. Tutkitusti ero-vuosi eron jälkeen on väkivaltaisen parisuhteen vaarallisin vaihe. Jouduin kuitenkin ottamaan tuon riskin, sillä väkivalta paheni fyysiseksi. Ei olisi ollut mitään järkeä jäädä edes pelon vuoksi.

Loppu ei ole tarkoitettu syyllistääkseni niitä, jotka jäävät. Itse vain satuin saamaan paljon tietoa narsismista eikä ollut lapsia, niin lähtö oli helpompi ja vaarattomampi.

Miten lähtö sitten lopulta sujui ja miten aika sen jälkeen? Kiinnostaisi kuulla.