Naapurit virkavapaalla joka talvi 4 kuukautta
Mitenkä se on mahdollista olla palkattomalla vapaalla joka vuosi 4 kuukautta ulkomailla?
t. Kateellinen
Kommentit (33)
Oisko lääkäri, ensihoitaja, palomies... joku julkisen sektorin työntekijä joiden virkoihin pitkät jonot ja paljon sijaisia.
Kuten yllä olevista muutamasta vastauksesta huomataan, mitään perintöä tai lottovoittoa ei tuon mahdollistamiseen tarvita vaan oikea ajatus rahan käytöstä. Kun pitää elämässä kulut maltillisena, mahdollisuuksia on. Ja kuten yhdessä vastauksessa luki, ainoa miinus kulu on eläkkeen kertyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkavapaata saa vain virasta eli mikä mahtaa olla moinen tehtävä, josta työnantaja antaa säännöllisesti talvella vapaata. En keksi kuin jonkun kalastusbiologin tai muun ympäristönsuojelukesähenkilön.
Sisävesilaivan kapteeni
Lumityöntekijä
Hiihdonopettaja
Joulupukki
Äh eiku. Itse olisin vapaalla kesällä, siksi ajatus harhaantui heti Sisävesilaivan kapteenin jälkeen. Lähden takaisin ompelemaan Munsalan kansallispukua.
Myös maanrakennusalalla tehdään joissain tapauksissa kausitöitä. 8kk painetaan pitkää päivää 4 päivää viikossa, sitten ansiosidonnaisella 4 kk. Palkalla elää mukavasti, ansiosidonnaisella myös (varsinkin jos ulkomaille lähtee).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkavapaata saa vain virasta eli mikä mahtaa olla moinen tehtävä, josta työnantaja antaa säännöllisesti talvella vapaata. En keksi kuin jonkun kalastusbiologin tai muun ympäristönsuojelukesähenkilön.
Sisävesilaivan kapteeni
Lumityöntekijä
Hiihdonopettaja
Joulupukki
Ja kaikki tuollaisia on siis valtion palkkalistoilla?
Aloin laskea heti paperilla tuota. Kyllä. Olisi se mahdollista jopa minun 2000e nettoansioilla. Kiitos ap. VIHDOINKIN olen keksinyt tavan karistaa räntäkauden jaloistani. Seuraavaksi työnantajan juttusille :)
Onneks on kesä tulossa meillekkin.
Olen harrastanut tuota jo vuodesta 2009 saakka. Aloittajan tavoin, tappiota on syntynyt vain eläkekertymästä mutta siihen olen varautunut osakkeita ostamalla. Erotuksen ja vähän päälle tulen saamaan osinkoina. Kun aloitin, rahaa ei tullut kuin töitä tekemällä. Nyt koronavuosina pidin välivuoden mutta nyt jatkuu sama meno. Tämä on vain valinta, ei kyse taloudesta. Työnantajani ei alkuun hyväksynyt vapaitani mutta ilmoitin että irtisanon itseni jos en saa tahtoani läpi. Lopulta hän ymmärsi yskän ja on hyötynyt minusta koska en pidä lomia esim. kesäisin suomessa. Nämä ovat neuvottelukysymyksiä ja valintani työelämässä teen minä, ei minun palkkaani maksava johtaja.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiyrittäjiä joilla on kausi työt tai on työttömiä joilla on säästöjä matkustelemiseen. Minä myös ihmettelen naapureita joilla on varaa pitää kahta autoa ja autot pihassa päivisinkin niin että kukaan ei käy töissä vaikkeivat ole eläkeiässä lähimainkaan ja pieniä alakoululais lapsia. Millä rahoilla ne oikein elävät, pitävät autoja, perinnöilläkö.
Sijoitus kannattaa.
Järjestelykysymys. Itse olen 3-4kk kesäisin ja kuukauden jouluna sekä lasten syys- ja talviloman vapaalla. Ei mikään hohdokas työ, mutta palkalla tulee toimeen ja arvostan vapaitani.
Vierailija kirjoitti:
Sijainen tekee työni. Työnantajalle tästä ei koidu kuluja. Sen sijaan hänellä on motivoitunut työntekijä 8kk vuodesta. Lisäksi valintani työllistää sijaisia/nuoria. Tästä heräsikin ajatus että ehkä voisin vuokrata asuntoa myös tilalle tulevilleni sijaisilleni jolloin työnantaja voisi ottaa sijaisia kauempaakin työkokemusta kerryttämään.
Mikä ala? Kaikissa töissä kun ei onnistu tuo että sijainen hyppäisi tuosta vain remmiin ja ottaisi hommat haltuun.
Sisävesilaivan kapteeni
Lumityöntekijä
Hiihdonopettaja
Joulupukki