Mitä te aina huolitellut ihmiset teette pitääksenne itsenne sellaisina?
Siis tarkoitan teitä joilla vaatteet ovat aina ykkösiä, manikyyrit virheettömiä, korut yhteensopivia, vaatteet laadukkaita, istuvia ja moitteettomassa kunnossa.
Ymmärrän siis tietenkin että perustassa on terveellinen syöminen, 2l päivässä juominen, tarpeeksi unta, liikuntaa yms. Mutta en puhu nyt siitä.
Olen nyt kuukauden verran pyrkinyt olemaan aina huoliteltu. Manikyyrin joudun tekemään joka toinen päivä, koska se purkautuu aina jostain. Olen ottanut kihla/vihkisormukseni esille 10v jälkeen ja pyrin pitämään sitä joka päivä, mutta sitten pitää huolehtia siitä että timantti on keskellä ja ettei siinä ole sormenjälkiä.
Vaatteet olen ostanut laadukkaina ja kapseloinut ja se on ollut isoksi avuksi, ainoa vain että pitäisin joka päivä samaa vaatekertaa, joten kulutan sitä kohtuuttomasti ja mietin ostaisinko toisen samanlaisen.
Nyt siis parhaat vinkit ketjuun! Omat vinkkini:
- kapselivaatekaappi, helpompi löytää vaatteet jotka toimivat yhdessä moitteetta. Älä osta tuotetta joka ei sovi ainakin kahden muun olemassaolevan vaatteen kanssa saumatta yhteen
- käytä nudelakkoja jotka sopivat kaikkien vaatteiden kanssa ja tilaisuuteen kuin tilaisuuteen
Kommentit (36)
1. Vaatteet laadukkaita ja helppoja yhdistellä asukokonaisuuksiksi. Kuluneen vaatteen laitan heti kiertämään, esim. mitään nukkaista tai kulunutta vaatetta en omista.
2. Käyn kampaajalla vähintään kerran 2 kuukaudessa. Pidän hiukset helpossa polkkapituudessa.
3. Helppo ja luonnollinen arkimeikki, joka tekee minusta pirteämmän näköisen.
4. Kynnet hyvässä kunnossa ja aina lakatut.
5. Kenkien pitää olla puhtaat ja hyväkuntoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan vaan sieviä vaatteita joten valinta tyyliin ei ole jokapäiväinen ongelma.
Mutta valitsetko aamulla vaatteet, illalla, viikoksi valmiina? Sopivatko kaikki vaatteesi keskenään yhteen?
Kaikki sopii yhteen. Tietty on osa suosikkeja. Ne pestään ja taas aamulla päälle. Juuri nyt rakastan kaikkea vaaleansinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kluttaantuu tuos meleko turhaan.
Olisitko sitten ennemmin kulahtaneissa verkkareissa ja kaapista kiireellä kaivamassasi paidassa?
Minulla on ihan ehjät ja värinsä säilyttäneet collarit, niissä on kiva olla. Kaapista voin kaivaa minkä paidan vain, sillä collarit ovat mustat.
-eri
Oikeesti, tuo vaatekaapin kapseloiminen kuulostaa jo vaaralliselta.
Ihan sama vaikka olis vaatteet viimesen päälle, puhtaat kengät ja nude kynsilakka.
En vaan näytä huolitellulta kun on huono iho ja ohut hapsottava epäsiisti tukka.
Kunnolla pakkelia naamaan, botoksia huuleen ja minkkiripsit silmiin!
Kannattaa ostaa nukkaimuri. Nukkaantuneestakin vaatteesta saa sillä siistin, eikä maksa paljoa. Myös lemmikkien karvat teippiharjalla pois ja vaatteiden silitys/höyrytys kannattaa muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka olis vaatteet viimesen päälle, puhtaat kengät ja nude kynsilakka.
En vaan näytä huolitellulta kun on huono iho ja ohut hapsottava epäsiisti tukka.
Pukka ponnarille ja lakalla sileäksi.
Päällyslakka auttaa mulla ainakin manikyyrin kestossa. Löysin edullisen, ihan hetkessä kuivuvan, joka on aivan mahtava apu.
Miksi ihmeessä ette osta kestolakkoja ja lamppua? En jaksaisi kyllä odotella mitään kuivumisia. Helposti pysyy 3-4 viikkoa lakka hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ette osta kestolakkoja ja lamppua? En jaksaisi kyllä odotella mitään kuivumisia. Helposti pysyy 3-4 viikkoa lakka hyvänä.
Koska noissa lampuissa on samat riskit ihosyövälle kuin solariumeissa. En ottaisi riskiä kun iho on todella herkkä palamaan ja pisamia löytyy joka paikasta.
Hmm. No itse en kynsille tee mitään muuta kuin pidän ne siisteinä ja lyhyinä ja kynnenaluset puhtaina. Mutta noin muuten tyyliäni pidetään aika huoliteltuna.
Hiukset ovat pitkät, sävytän ne itse noin kerran kuussa ja samalla siistin itse latvat. Yleensä pidän hiuksia auki, töihin joko vähän muotoilen suoristusraudalla pörröt pois ja latvoihin laineet tai laitan kiinni. Osaan muutaman nopean mutta siistin nutturakampauksen laittaa, jos en jaksa muotoilla. Muotoilematta hius meinaa hapsuttaa vaikka onkin ihan hyväkuntoinen.
Vaatteissa on muutamat luottofarkut, siistimmät housut, ja niihin sopivia yläosia. Eniten käytän kuitenkin hameita ja mekkoja, silittäminen tekee huolitellun näköiseksi. Paitamekko on aina varma, ja sopii melkein mihin tahansa ihan hienoimpia juhlia lukuunottamatta.
Meikissä tietty luonnollisuus toimii. Huolellinen pohja tekee ihosta siistin ja hillitty silmämeikki ja sävyttävä huulikiilto+vähän poskipunaa. Pidän vahvemmastakin meikistä joskus, mutta se on vaikea tehdä niin, että näyttää raikkaalta ja elegantilta.
Muutamiin hyviin kenkiin kannattaa panostaa ja huoltaa niitä hyvin. Mikä nyt tyyliisi sopii. Itse käytän matalia korkokenkiä töissä, mutta sinänsä vaikkapa puhtaat tennaritkin voi olla hyvä valinta tietyn tyyppisen asun kanssa.
Yllättävän paljon tekee muuten oikean kokoiset ja napakat alusvaatteet. Muut vaatteet istuvat sellaisten päälle paljon ryhdikkäämmin.
Minun huolitellun olemuksen salaisuus on mimalismi.
Vähemmän on enemmän ja helpompi pitää siistinä myös ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
Kynsilakasta puheenollen,
Osaisko joku vinkata sellaista lakkaa, josta sais jo yhdellä kerroksella nätin ja peittävän tuloksen? Onko Essie sellanen?
Mä vihaan sitä kuivumisen odottelua ja sit vielä jos pitää laittaa toinen kerros nii Huoh.. hermot ei riitä siihen puuhaan ja sit aina se lakka menee pskaksi :D
Essien gel couture lakka mustana ja OPI big apple red on ainakin sellaisia mihin ei välttämättä tarvi kuin yhden kerroksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan näytä huolitellulta kun on huono iho ja ohut hapsottava epäsiisti tukka.Pukka ponnarille ja lakalla sileäksi.
Tukkani on ponnarilla mutta sekin vaatii laittoa ja eikä edes pysy kauaa siistinä. Kuten sanoin tukkani on ohut.
Minä olen melkeinpä aina huoliteltu, mutta koruja käytän harvoin ja kynnet ovat ihan naturel työni takia.