Varaudutko jotenkin sotaa?
Uskallatko ostaa kiinteistöjä? Sijoitatko kultaan tms?
Kommentit (14)
en varaudu, koska mitään sotaa ei ole tulossa.
Onhan se aika varmaa, että Venäjä jonkun konfliktin aiheuttaa, kun Nato jäsenyys jätetään, jotta hakemus käsittelyä ei Natossa tehdä. Olen kuitenkin aika varma, että hyökkäys tehdään itärajalla ja täysmittaista sotaa ei aloiteta.
Ostan vessapaperia, jauhoja, ruokaöljyä, teen polttopuita varastoon.
Kaappiin on varattu ruokaa, vesikanisteri, trangia ja polttonestettä, tulitikut, patteriradio, jodixia, maalarinteippiä ja hengityssuojaimia ffp3.
En varaudu mitenkään. Vähän ylimääräistä kuivamuonaa siltä varalta että tulisi joku häiriö.
Voitko (erittäin) huonosti NATO-keskustelusta - ihan fyysistä pahaaoloa? Entä miten tämä sotatila vaikuttanut sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Elän ihan normaalia elämää.
Ööö... Niin kaikki muutkin. Ei säilykepurkin ostaminen ole panikointia, vaan realismia. Ja mitä haittaa siitä kenellekään on; säilykepurkin voi aina syödä, kun alkaa viimeinen käyttöpäivä lähestyä.
Olen hankkiutunut eroon kaikesta turhasta,enkä osta mitään kotiin.helppo lähteä nopeasti ulkomaan asunnolle kun siltä näyttää.
En ihan sama me kaikki kuollaan kumminkin tai ainakin reilut puolet suomalaisista sitten kun venäjä tänne joskus hyökkää.
Vierailija kirjoitti:
Kaappiin on varattu ruokaa, vesikanisteri, trangia ja polttonestettä, tulitikut, patteriradio, jodixia, maalarinteippiä ja hengityssuojaimia ffp3.
Niin mä ostin ffp3 suojaimia silloin, kun korona oli vasta Kiinassa. Silloin niitä vielä sai. Jaoin sitten niitä ensimmäisenä koronakeväänä sukulaisillekin.
Vierailija kirjoitti:
En varaudu mitenkään. Vähän ylimääräistä kuivamuonaa siltä varalta että tulisi joku häiriö.
Voitko (erittäin) huonosti NATO-keskustelusta - ihan fyysistä pahaaoloa? Entä miten tämä sotatila vaikuttanut sinuun?
NATO-keskustelu parantaa kokoajan yleisesti hyvinvointia, ja nostaa ajatukset pois jonninjoutavasta pelon ylläpidosta jota jotkut harrastaa jostain syystä.
Ukrainan sotatilanne on vaan vahvistanut käsitystäni katsapin luonteen laadusta entisestään.
Varautunut olen, mutta jo paljon ennen koronankaan alkua ihan normi häiriöihin, on sekä ruokaa/juomaa/rahaa+muita tykötavikkeita varavirtalähhe+pattereita....kuuluu normi varustukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mä ostin ffp3 suojaimia silloin, kun korona oli vasta Kiinassa. Silloin niitä vielä sai. Jaoin sitten niitä ensimmäisenä koronakeväänä sukulaisillekin.
Meillä työnantaja sponssasi ffp3v suojat, niin kotiin vapaaikaan kuin töihinkin....ja niitä on aina ollut riittävästi käytössä. Parasta laatua, ei kiinalaisia
Ostin mökin maalta ja suunnitelma on muttaa sinne. Oma työ mahdollistaa tämän hyvin.
Kaupunkiasunnon haluaisin myydä asap. Taidan saada 25-40K vähemmän kuin mikä oli arvioitu hinta viime vuonna, mutta sille ei voi mitään.
Minulla on 1,28 bitcoineja. En tiedä onko se sitten sijoittamista tai enemmän arpapeliä.