Saatteko te tai puolisonne bonuspalkkioita?
Kommentit (16)
Wau itse sain Sso työntekijän bonuksia noin 1200€ ja mies saa kaksi kertaa vuodessa sen 1700€ extraa, josta verot.
Olen saanut laskutukseen perustuvaa urakkapalkkiota viimeisen viiden vuoden aikana yhteensä noin 125.000€, eli keskimäärin 25.000€ vuodessa. Se on siis melkein puolitoistakertaistanut peruspalkkani. Kannustaa kummasti tekemään töitä, vaikka työnantaja saa siitä vielä tuplasti enemmän voittoa ja verottaja vie osuudestani puolet.
Mies sai mutta puolet meni veroihin:( Pieni bonus, vain 14000e
Äitini saa. Ei paljoa, mutta 1000-5000 vuodessa ja jotain satunnaisia 50 e:n lahjakortteja pikkukiitoksiksi.
Onpas täällä taas huumorilla varustettuja kirjoittajia.
Minä saan palkallisina vapaapäivinä, arvo äkkiseltään laskien vähän yli 500 e/vuosi. Puoliso on yksityisyrittäjä.
Molemmat saamme bonuksia ja meillä verottaja suhtautuu niihin kuin palkkaan eli ei mene veroihin 50% vaan ihan normi% mukaisesti.
Ei.
Mut hei, on meillä sellainen tulospalkkiosysteemi... Tammikuulta saan 20e, helmikuulta tulee 89e, maaliskuulta 143e 🤣🤣
Nuo tulee siis normipalkan päällle. Perustuu millon mihinkin ylemmän tason asettamaan hankkeeseen/mittariin.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat saamme bonuksia ja meillä verottaja suhtautuu niihin kuin palkkaan eli ei mene veroihin 50% vaan ihan normi% mukaisesti.
Luulen, että moni tarkoittaa tässä yhteydessä marginaaliveroprosenttia.
Joskus joo. Välillä menee monta vuotta ettei mitään. Viime vuonna taisi tulla joku 4000
Minä sain, kevättalvella firman osakkeita.
Meillä on firmassa tapana antaa niitä hyvin ansioituneille työntekijöille kerran vuodessa. Olihan se mukava muistaminen työnantajalta :)
Bonarit on yleisiä millä tahansa alalla, myös duunareilla. Nykyisessä työssä maksetaan neljä kertaa vuodessa tulospalkkio, edellisessä kaksi kertaa vuodessa. Edellinen työnantaja maksoi hyville suorittajille toisinaan erillisen tulospalkkion kannustuksena.
Bonarit varmaan suurimmalla osalla ei ole paria tonnia enempää vuodessa. Ei niitä kannata kadehtia.
Mommat saadaan n. 50 000 €/vuodessa erilaisia bounuksia normaalivuosina. Hyvinä vuosina bonukset on kuusinumeroisia ja pari kertaa on päästy miljoonabonuksiin käsiksi saatujen osakeoptioiden kautta . IT- ja finanssialalla kansainvälisessä yrityksessä töissä.