Hei sinä yli 60-vuotias, oletko jäämässä lähivuosina eläkkeelle?
Kommentit (11)
En ole - taloudelliset syyt, työssä viihtyminen ja hyvä fyysinen kunto taustatekijöinä. Muutaman vuoden päästä voin tehdä työtä osa-aikaisesti.
Olen 58v. 42v töissä paperitehtaassa. vuorotyötä. irtisanoin itseni. Eläkeikään matkaa kyllä mutta en vaan jaksa vuorotyötä eikä ole taloudellista pakotetta käydä töissä. Eikös 42v vuorotyötä riitä yhdelle ihmiselle? Moniko nykynuorista edes on enää 42v töissä kun pahimmillaan ollaan opiskelijoita 30v asti.
Oon 50, heittäydyn vapaalle heti kun se on taloudellisesti mahdollista. Työttömän tulotaso ei kuitenkaan houkuta eikä mahdollista sitä mitä haluan (mm matkustaa) joten pesämunaa on vielä kerättävä.
Jään ensi vuonna eläkkeelle kunnan palveluksesta. Odotan innokkaasti. Ei ole velkaa. 40 vuotta työelämää.
Minä hyppäsin oravanpyörästä 53v ja ostin maalta mummommökin ja olen elänyt säästeliäästi pääomatuloilla ja säästöillä. Jään 62v vapaaeht.eläkkeelle ja siitä myöhemmin työeläkkeelle.
Ja tämä on ollut elämän parasta aikaa, olen ollut terveempi ja onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin ja nautin täysillä elämisestä, sillä tuskin saan toista mahdollisuutta, kun täällä eletään vain kerran.
En kaipaa työelämään, vaan teen juuri sitä, mistä tykkään ja tuottaa iloa elämään.
Työkyvyttömyyspaperit vireille kesän jälkeen.
En ole hyvä enää työntekijä, koska työssäpäteminen, huono johtamisen sietäminen ja työelämä ( ei se mitään elämää ole ) ei enää kiinnosta vähääkään. Muuten kunto rautaa!
M58
Jäin työeläkkeelle vuoden vaihteessa. Ikää 54 vuotta ja on tää vaan hienoa!
Täytän 64 syksyllä ja voisin virallisesti jäädä eläkkeelle. Yli 40 vuotta työelämää takana, enkä tosiaan ole vielä jäämässä pois. Mielekäs monin tavoin palkitseva työ, upeat työkaverit ja asiakkaat. Jos 2-3 vuotta vielä olis töissä (tietenkin jos terveys ei brakaa).
Kukin tavallaan. Olen vähän nuorempi, mutta opiskelin nelikymppisenä toisen ammatin. Nyt olisi tarkoitus edetä taas ja opiskella (toinen) yliopistotutkinto loppuun. Eläkeikä on n. 67 vuotta. Kaveri alkoi opiskelemaan 60 vuotiaana. Mutta jos joku pystyy jäämään aikaisemmin eläkkeelle ja nauttii siitä, niin mikäs siinä.
Kesällä 2026 vasta. Mutta ei siihen kuitenkaan ole kuin 4 vuotta ja pari kuukautta enää.
Mikä ongelma? Vasta eläkeiässä tajuaa mikä on ollut elämänpituisen homman nimi tässä maassa... ja tuleekin kiire ryhtyä tuumasta toimeen!