Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmeellistä siinä on, että hoitajat käyttävät oikeuttaan irtisanoutua työstään? Jos työnantajan mielestä palkkaus on kunnossa, korvaavien työntekijöiden löytäminenhän ei silloin ole temppu eikä mikään.

Vierailija
23.04.2022 |

Palkatkoon uudet töihin. Näinhän se menee muillakin aloilla.

Kommentit (909)

Vierailija
301/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoutukoot, jos on säästöjä niin eläkööt niillä, jos ei niin voi voi. Kela, Sossu tai muukaan taho ei maksa irtisanoutuneelle mitään.

Ihan normaalisti saa työttömyystukea ja muita etuuksia, kunhan karenssi on ohi. Ja kun poistaa ammattioikeutensa, niin työkkäri ei voi vaatia hakemaan hoitoalan työpaikkoja.

Tuossa onkin hyvä kombo. Ensin itse irtisanoudutaan ja päästään 3 kk karenssiin, sitten vielä ammattioikeudet pois, niin meni sitten ne opinnotkin ja käytetyt opintotukikuukaudet hukkaan. No, kukin taaplaa tyylillään. Sitten kun valkenee, että sen uuden ammatin opinnot joutuu rahoittamaan itse, niin mahtaa tulla mieleen, että oisko kannattanut hoitaa asiat vähän paremmin? Mutta kukin tekee omat valinnat. Sitten kannattaa muistaa myös se, että kun niitä ansiotyövuosia jää pois ns. uravuosilta, niin se eläkekin dippaa siellä hamassa tulevaisuudessa. Mutta kukin edelleen tyylillään. Jos ei onnistu lääkelaskut, niin ei onnistu varmaan muukaan matikka.

Hoitaja 45v vaihtaa alaa... omalla rahalla koska työkkäri ei piffaa... hoitaja on lähellä 50 kun tulee uutena työntekijänä uudelle alalle... kisaamaan 20-vuotiaiden kanssa.

No ilahduttavaa nähdä kuinka todistatte lasikatot valheiksi.

Vierailija
302/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta vauvan kanssa tuhoaa naisen eläkkeen ja työuran!!!

40+ hoitaja: hold my beer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoutukoot, jos on säästöjä niin eläkööt niillä, jos ei niin voi voi. Kela, Sossu tai muukaan taho ei maksa irtisanoutuneelle mitään.

Ihan normaalisti saa työttömyystukea ja muita etuuksia, kunhan karenssi on ohi. Ja kun poistaa ammattioikeutensa, niin työkkäri ei voi vaatia hakemaan hoitoalan työpaikkoja.

Tuossa onkin hyvä kombo. Ensin itse irtisanoudutaan ja päästään 3 kk karenssiin, sitten vielä ammattioikeudet pois, niin meni sitten ne opinnotkin ja käytetyt opintotukikuukaudet hukkaan. No, kukin taaplaa tyylillään. Sitten kun valkenee, että sen uuden ammatin opinnot joutuu rahoittamaan itse, niin mahtaa tulla mieleen, että oisko kannattanut hoitaa asiat vähän paremmin? Mutta kukin tekee omat valinnat. Sitten kannattaa muistaa myös se, että kun niitä ansiotyövuosia jää pois ns. uravuosilta, niin se eläkekin dippaa siellä hamassa tulevaisuudessa. Mutta kukin edelleen tyylillään. Jos ei onnistu lääkelaskut, niin ei onnistu varmaan muukaan matikka.

Hei- edelleen. Pidätkö ihmisiä idiootteina? Kyllä nuo asiat ovat tiedossa, toisin kuin varmaan sinulla oli, kun kinkun kummin teit, ja tukesi menetit Todella hätä tuntuu sinulla olevan nyt tästä hoitajien alalta lähdöstä, irtisanoutumisesta. Pelottaako? Joo , varmaan. Hoidosta tullaan karsimaan, kun porukkaa ei ole.

Vierailija
304/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus irtisanoutua.

Mutta se, että kuukausia lietsotaan harhaa siitä, että hoitsujen palkat on liian pieniä, ja hoetaan sitä ettei hoitsuja arvosteta...

Joukkohysteriaa. Ehkä joukkoirtisanoutuminen on ihan oikein. Ehkä se on ainoa tapa saada ne järkiinsä, kun tajuavat ettei muita töitä löydykään.

Vierailija
305/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä että mikä teidän ajatuksenne on irtisanoutumisen jälkeen. Alatte tekemään keikkaa? Olette työttöminä? Siirrytte toiselle alalle? Minkä muun alan töitä luulette hoitajan koulutuksella tekevänne?

Miksi tuo asia on sinun ongelmasi? Kyllä ne, jotka lähtee töistä, ihan millä alalla tahansa, tekevät sen suunnitelmallisesti.

Taitaa sinua pelottaa, se, että hoitajat lähtevät, ja et saa hoitoa? Tiedätkö mitä, sinä, minä ja moni muu emme saa jokatapauksessa, koska hoitajapula on niin suuri. Syksystä tulee hirveä. Moni ystäväni,sukulaiseni,tuttuni on hoitaja, ja kaikki ovat lähteneet/ lähdössä alalta, ja he kertovat, miten katastrofaalinen tilanne alalla on.

Ihan vaan vilpittömästi kiinnostaa että mitä harhoja teillä on muiden alojen työstä/palkasta.

Täytyy sanoa ettei hirveästi pelota, sillä en sekunttiakaan usko että tämän tulee toteutumaan 😆 kunhan törkeästi uhkailette.

Miksi tuo sinun pallejasi tuntuu niin paljon syyhyttävän. Ihan kiimassa samaa toistat. Tosi outoa.

Vierailija
306/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se, että kuukausia lietsotaan harhaa siitä, että hoitsujen palkat on liian pieniä, ja hoetaan sitä ettei hoitsuja arvosteta...

Joukkohysteriaa. Ehkä joukkoirtisanoutuminen on ihan oikein. Ehkä se on ainoa tapa saada ne järkiinsä, kun tajuavat ettei muita töitä löydykään.

Kummasti tuntuu tämä asiasinua kiinnostavan. Jos ei ole totta, niin miksi vaahtoat asiasta?

Vierailija
307/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä että mikä teidän ajatuksenne on irtisanoutumisen jälkeen. Alatte tekemään keikkaa? Olette työttöminä? Siirrytte toiselle alalle? Minkä muun alan töitä luulette hoitajan koulutuksella tekevänne?

Miksi tuo asia on sinun ongelmasi? Kyllä ne, jotka lähtee töistä, ihan millä alalla tahansa, tekevät sen suunnitelmallisesti.

Taitaa sinua pelottaa, se, että hoitajat lähtevät, ja et saa hoitoa? Tiedätkö mitä, sinä, minä ja moni muu emme saa jokatapauksessa, koska hoitajapula on niin suuri. Syksystä tulee hirveä. Moni ystäväni,sukulaiseni,tuttuni on hoitaja, ja kaikki ovat lähteneet/ lähdössä alalta, ja he kertovat, miten katastrofaalinen tilanne alalla on.

Ihan vaan vilpittömästi kiinnostaa että mitä harhoja teillä on muiden alojen työstä/palkasta.

Täytyy sanoa ettei hirveästi pelota, sillä en sekunttiakaan usko että tämän tulee toteutumaan 😆 kunhan törkeästi uhkailette.

Ensin sivutolkulla toitotat, että miten hoitajat voivat valittaa paljan pienuudesta, taatusti ovat tienneet palkan alalle lähtiessä, ja nyt sitten väität, että eivät tiedä, että mikä palkkataso on jollain muulla alalla, mille ovat mahdollisesti hakeutumassa.

Että kumpi nyt pitää paikkansa? Molemmat kun eivät voi olla totta🤔

Vierailija
308/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti tuntuu tämä asiasinua kiinnostavan. Jos ei ole totta, niin miksi vaahtoat asiasta?

Voin kertoa sulle (ja tiedän, tää on yllätys)... keskustelussa on useita henkilöitä.

Vierailija
309/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta!

Vierailija
310/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei- edelleen. Pidätkö ihmisiä idiootteina? Kyllä nuo asiat ovat tiedossa, toisin kuin varmaan sinulla oli, kun kinkun kummin teit, ja tukesi menetit Todella hätä tuntuu sinulla olevan nyt tästä hoitajien alalta lähdöstä, irtisanoutumisesta. Pelottaako? Joo , varmaan. Hoidosta tullaan karsimaan, kun porukkaa ei ole.

Tässä näkyy teidän "hoitajien" harhainen maailmankuva. Mitä se minua pelottaa, jos itse kusette muroihinne? Olen itseasiassa sitä mieltä, että on parempikin, että epämotivoituneet viinerihylkeet saadaan pois sieltä kahvihuoneista ja laitoksista mummoja kiusaamasta. Kyllä tilalle saadaan uutta väkeä.

Siis sinä sivutolkulla täällä jauhat samaa paskaa, ja väität naama pokkana, että et välitä siitä, että toiset kusee muroihinsa? 😂🤣😅 Joo, ei. Kyllä välität ja kyllä näköjään pelottaa.

Vierailija
311/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutkin työttömät hengissä pysyy  vaikka puolison tuella. Ei Suomessa tapeta nälkään. Pakko alkaa maksaa parempaa palkkaa. Ei sairaanhoitajan tai röntgenhoitajan töihin voi ottaa mitään kadulta kuten konttoriin. Sama kätilön kanssa , joita on myös kohdeltu huonosti. Rekryfirmat maksaavat jo nyt paremmin kuin mitä vakituiset saavat.

Vierailija
312/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssi kestää sen kolme kuukautta. Kannattaa muistaa että ansiosidonnaisessa on aika kovat leikkurit sen n. 3000 euron tulojen jälkeen. Itse olin ansiosidonnaisella vuoden, nettotulot luokkaa 1600, pohjilla n. 4000/kk bruttotulot.

Jokainen saa tietysti itse päättää mitä työrintamalla tekee. Pitäisin omalla kohdalla todella erikoisena ajatusta irtisanoutumisesta jonkun liiton takia. Mutta kuten sanoin, kukin tekee kuten parhaaksi näkee.

Ei LIITON takia, vaan sen takia, että hoitajien palkat ja työolot ovat olleet täysin ala-arvoiset jo VUOSIA.

Mistä tämä palkkojen huonous on lähtenyt liikkeelle. Hoitajat tienaavat ihan hyvin muuta työtä tekevät pärjäävät paljon pienemmällä palkalla ja mikä on esim. Hoitajan ilta- tai yölisä? Osaako joku sanoa? Saavat vielä lisät päälle. Olen siivooja ja saan iltavuoro lisää 0,74e 18.00 - 23:00 ajalta. Luulen että hoitajalla paremmat lisät. Tietoa ei ole mutta perustuntipalkka jo itse on tosi hyvä. Ajattelen lähteä opiskelemaan hoitajaksi, saisin paljon paremman palkan ja samat työajat.

Vierailija
313/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,on KARENSSIAIKA jolloin ei saa mitään rahaa. Oletpas varsinainen välkky.

Normaalitilanteessa siis noin, joukkoirtisanoutujille Tehy maksaa korvauksen karenssiajalta.

Jos maksaa.

Vierailija
314/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa sulle (ja tiedän, tää on yllätys)... keskustelussa on useita henkilöitä.

Ou nou, Ihanko totta?!?!? Ei voi olla

Paitsi, että sinut tunnistaa tällä palstalla kaikki, jotka täällä enemmän hennaa, sori🙉

Vierailija
315/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on lähtenyt jo kouluttautumaan muille aloille. On otettu tukia koulutuksiin, menty oppisopimuksella tai maksettu itse.

Hauskaa väittää, että hoitajia muka haukutaan. Täälläkin sivutolkulla sonnanjauhantaa kuinka "tyhmiä, turhia, laiskoja" yms ovat. Miksi ikinä koskaan kukaan pysyisi sellaisessa roolissa?

Vierailija
316/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin sivutolkulla toitotat, että miten hoitajat voivat valittaa paljan pienuudesta, taatusti ovat tienneet palkan alalle lähtiessä, ja nyt sitten väität, että eivät tiedä, että mikä palkkataso on jollain muulla alalla, mille ovat mahdollisesti hakeutumassa.

Että kumpi nyt pitää paikkansa? Molemmat kun eivät voi olla totta🤔

Palkka on tiedossa aloilla joilla on TES jossa ne määritellään. 

Joko hoitsut olis hakeutumassa julkiselle sektorille... huono ajatus koska mikään ei muuttuis... tai sitten ne hakeutuu yksityiselle. Yksityisellä TES-palkkoja on suorittava työ ja sori, siinä ei pääse juhlimaan. Asiantuntijatyö taas, no sovitaan että kaikki halukkaat hoitsut pamahtaa kouluun, siis tosiaan saa opiskelupaikan nuorten nenän edestä ja ne pääsee opiskelemaan korkeakoulututkintoaan... neljän vuoden päästä valmistuminen, ikää on mitä on...

Nyt olet hakeutumassa uudelle alalle hommiin mitä et ole tehnyt päivääkään mutta et ole enää 20. Mitä saat vaikkapa ICT-konsulttina?

Eiku ootas, konsultiksi ei revitä koulun penkiltä vaan siinäkin pitää vähän oppia alaa... No verkkotukeen... mitä saat vastavalmistuneena NOC-operaattorina? 

Vierailija
317/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,on KARENSSIAIKA jolloin ei saa mitään rahaa. Oletpas varsinainen välkky.

Normaalitilanteessa siis noin, joukkoirtisanoutujille Tehy maksaa korvauksen karenssiajalta.

Jos maksaa.

Älä huoli. Kukaan noista ei ole sinun kela- ja sossutukiasi viemässä👍

Vierailija
318/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ou nou, Ihanko totta?!?!? Ei voi olla

Paitsi, että sinut tunnistaa tällä palstalla kaikki, jotka täällä enemmän hennaa, sori🙉

Nooh, kukas hulluista mä oon tänään?

Vierailija
319/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta vauvan kanssa tuhoaa naisen eläkkeen ja työuran!!!

40+ hoitaja: hold my beer

No ethän sä niitä lapsia tekisi muutenkaan. 🤣

Vierailija
320/909 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy teidän "hoitajien" harhainen maailmankuva. Mitä se minua pelottaa, jos itse kusette muroihinne? Olen itseasiassa sitä mieltä, että on parempikin, että epämotivoituneet viinerihylkeet saadaan pois sieltä kahvihuoneista ja laitoksista mummoja kiusaamasta. Kyllä tilalle saadaan uutta väkeä.

Siis sinä sivutolkulla täällä jauhat samaa paskaa, ja väität naama pokkana, että et välitä siitä, että toiset kusee muroihinsa? 😂🤣😅 Joo, ei. Kyllä välität ja kyllä näköjään pelottaa.

Tuo oli ensimmäinen viestini tähän ketjuun, että sivutolkusta en tiedä mistä puhut. Sinulle varmaan tulee yllätyksenä, että useampi koittaa sanoa järjen äänellä sinulle miten tulee käymään,  mutta näköjään olet psyykannut itsesi johonkin joukkohurmostilaan tai psykoosiin jostain pyhästä irtisanoutumisoikeudesta. Senkun irtisanoudut, kyllä sulle kylmä tulee talvella ennen kuin minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi