Mitä ihmeellistä siinä on, että hoitajat käyttävät oikeuttaan irtisanoutua työstään? Jos työnantajan mielestä palkkaus on kunnossa, korvaavien työntekijöiden löytäminenhän ei silloin ole temppu eikä mikään.
Palkatkoon uudet töihin. Näinhän se menee muillakin aloilla.
Kommentit (909)
jep. työnantaja on laiminlyönyt velvollisuutensa, jos ei kykene rekrytoimaan työntekijöitä. potilasturvallisuudenkin vaarantaa silloin.
Lähinnä kai se, että liitot painostavat irtisanoutumaan, kun lakko ei mennyt ihan putkeen.
Irtisanoutukoot, jos on säästöjä niin eläkööt niillä, jos ei niin voi voi. Kela, Sossu tai muukaan taho ei maksa irtisanoutuneelle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hoitajista suurin osa edes tee töitä. Mussutetaan kampaviinereitä kansliasssa.
Eipä olemassaolevilla palkoilla voi muuta tehdäkkään. Kuka viitsii edes? Muuna aikana tehdään potilasturvallisuus vaarantaen usean hoitajan työt.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukoot, jos on säästöjä niin eläkööt niillä, jos ei niin voi voi. Kela, Sossu tai muukaan taho ei maksa irtisanoutuneelle mitään.
Ja sinun pyllyäsi se kirvelee syystä että..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun pyllyäsi se kirvelee syystä että..?
Sanoinko että kirvelee? Mulle on aivan sama mitä tekevät, rahaa vaan on turha odottaa sitten mistään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti saa työttömyystukea ja muita etuuksia, kunhan karenssi on ohi. Ja kun poistaa ammattioikeutensa, niin työkkäri ei voi vaatia hakemaan hoitoalan työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti saa työttömyystukea ja muita etuuksia, kunhan karenssi on ohi. Ja kun poistaa ammattioikeutensa, niin työkkäri ei voi vaatia hakemaan hoitoalan työpaikkoja.
Ansiosidonnaisen odottaminen kestää noin 2 kuukautta eli kannattaa olla 5 kuukauden säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset heti hakemaan siivoustöitä ja puhelinmyyntityötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen odottaminen kestää noin 2 kuukautta eli kannattaa olla 5 kuukauden säästöt.
Häh? Olen aina välillä ollut ansiosidonnaisella, ekaa erää voi hakea kun on ollut kaksi viikkoa työttömänä ja käsittelyssä meni noin viikko. Viimeksi olin tammikuun kotosalla.
Karenssi tietysti jos on niin silloin ei saa, mutta Tehyhän maksaa sen silloin kun kyse on joukkoirtisanoutumisesta.
Karenssi kestää sen kolme kuukautta. Kannattaa muistaa että ansiosidonnaisessa on aika kovat leikkurit sen n. 3000 euron tulojen jälkeen. Itse olin ansiosidonnaisella vuoden, nettotulot luokkaa 1600, pohjilla n. 4000/kk bruttotulot.
Jokainen saa tietysti itse päättää mitä työrintamalla tekee. Pitäisin omalla kohdalla todella erikoisena ajatusta irtisanoutumisesta jonkun liiton takia. Mutta kuten sanoin, kukin tekee kuten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,on KARENSSIAIKA jolloin ei saa mitään rahaa. Oletpas varsinainen välkky.
Normaalitilanteessa siis noin, joukkoirtisanoutujille Tehy maksaa korvauksen karenssiajalta.
Hyvä päätös!
Esim. yt-neuvotteluissa huonoimmat irtisanotaan, osa hyvistä lähtee ja osaavimmat jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Karenssi kestää sen kolme kuukautta. Kannattaa muistaa että ansiosidonnaisessa on aika kovat leikkurit sen n. 3000 euron tulojen jälkeen. Itse olin ansiosidonnaisella vuoden, nettotulot luokkaa 1600, pohjilla n. 4000/kk bruttotulot.
Jokainen saa tietysti itse päättää mitä työrintamalla tekee. Pitäisin omalla kohdalla todella erikoisena ajatusta irtisanoutumisesta jonkun liiton takia. Mutta kuten sanoin, kukin tekee kuten parhaaksi näkee.
Ei LIITON takia, vaan sen takia, että hoitajien palkat ja työolot ovat olleet täysin ala-arvoiset jo VUOSIA.
Mikä ihmeen ajatus se on että kaikki hoitajat jäävät työttömiksi? Suurella osalla hoitajista on jokin toinenkin koulutus. Tai kuten hoitaja tyttäreni, sai opiskelupaikan toiselta alalta ja lopettaa työt heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,on KARENSSIAIKA jolloin ei saa mitään rahaa. Oletpas varsinainen välkky.
Normaalitilanteessa siis noin, joukkoirtisanoutujille Tehy maksaa korvauksen karenssiajalta.
Eli jos on muutenkin ajatellut irtisanoutua, nyt se kannattaa tehdä?
No ei mitään. Kuka tahansa voi irtisanoutua milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mahdollisimman moni irtisanoutuu, eikä vain uhoa. Tosin niinhän se tulee menemään, ettei kukaan ei irtisanoudu.
Oikein. Just näin.