Vakuuttelu työhaastattelijalle että haluaa tulla töihin
Minusta on outoa, että työnantajaa pitäisi vakuutella. Jos on tehnyt hakemuksen ja valmis aloittamaan, niin miksi se ei riitä? Mihin tarvitaan tunnin palopuheita siitä, että haluaa työn?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Halutaan oikeasti motivoituneita. T. Haastattelija
Motivaatio kieltämättä laski kun haastattelija kysyi kolmatta kertaa "haluatko varmasti tämän työn?"
Jos jokaisesta asiasta on jankattava, niin eipä tule töistä mitään."Haluatko varmasti osallistua tähän kokoukseen?", Haluatko varmasti tehdä tämän päätöksen? jne.
Haluatko varmasti tehdä ko työtä on eri asia kuin haluatko varmasti saada palkkaa ja olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motivaatio kieltämättä laski kun haastattelija kysyi kolmatta kertaa "haluatko varmasti tämän työn?"
Jos jokaisesta asiasta on jankattava, niin eipä tule töistä mitään."Haluatko varmasti osallistua tähän kokoukseen?", Haluatko varmasti tehdä tämän päätöksen? jne.
Tuosta tulisi kyllä olo, että sinne haluaa vain ne epätoivoiset, jotka ei pääse minnekään muualle :D.
Mun mielestä haastattelun tarkoitus on selvittää, onko hakijalla riittävä osaaminen ja työssä tarvittava motivaaatio, mutta "haluatko tänne töihin" "miksi halua tänne töihin" on kyllä kuluneita kliseitä. Jokainen haluaa oikeasti työn palkan takia ja joka sanoo jotain muuta, valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tulisi kyllä olo, että sinne haluaa vain ne epätoivoiset, jotka ei pääse minnekään muualle :D.
Mun mielestä haastattelun tarkoitus on selvittää, onko hakijalla riittävä osaaminen ja työssä tarvittava motivaaatio, mutta "haluatko tänne töihin" "miksi halua tänne töihin" on kyllä kuluneita kliseitä. Jokainen haluaa oikeasti työn palkan takia ja joka sanoo jotain muuta, valehtelee.
Olen opiskellut siksi, että pääsen tekemään asiaa, jonka haluan maailmassa muuttaa.
Mahdollisen seuraavan kerran sanon "eiku kusetin" ja näytän tissit.
Nuorena kävin koirahoitolassa haastattelussa ja haastattelija (eli omistaja) tiukkasi tuota koko ajan. Oli vähän jopa kiukkuisen oloinen kun selitti että moni tulee töihin ja sitten lähtee kun ei olekaan hauskaa. Ymmärrän pointin, tuolloin nuorena olin vain hämmentynyt ja mietin että eihän se minun syyni ole. Tuntui siis jotenkin syyttävältä hänen asenteensa.