Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentoyhtiöistä ja ylipainosta.........

Vierailija
07.10.2006 |

Onko teillä kellään KOKEMUSTA miten pääsee kaikkinen matkatavaroineen koneeseen jos matkatavaroiden paino ylittää saalitun määrän. Maksattaako ne aina vai onko joku lentoyhtiö reilumpi ja joustavampi tässä asiassa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kaikki paikat täynnä ja kaikilla max. määrä tavaraa +rahti, voi olla että osa tavaroistasi tulee jälkeenpäin tai niistä maksetaan ekstraa.

Vierailija
2/8 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa olen pyytänyt etukäteen lupaa viedä ylipainoa ja toisella kerralla sain luvan viedä ilmaiseksi 15 kg yli ja toisella kerralla lentoyhtiö antoi ns." erikoistarjouksen" elikkä oisin saanut viedä ylipainoa halvemmalla mutta en halua kysyä sitä nyt, koska olen kuullut että jotkut onnistuu viemään ylipainoa eikä tarvii maksaa mitään..

-ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan paljon työnpuolesta ympäri maailmaa, tosin enimmäkseen Aasiaan. Takaspäin tullessa kapsäkit painaa yleensä kolmenkymmenen kilon molemmin puolin. Tuulipukuluokassa sallitut kilot on yleensä 20 + 6 -8 kg. Koskaan en ole joutunut kiloista maksamaan. Kerran jouduin lähettämään osan lentorahtina.

Parhaimmillani olen " onnistunut" saamaan 46 kg läpi maksamatta lisäkiloista...

Vierailija
4/8 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin olevan tuuripeliä. Ja virkailijan persoona vaikuttaa.

Vierailija
5/8 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap.

Vierailija
6/8 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kokemuksen mukaan Aasialaiset yhtiöt hövelimpiä. Parhaiten kilot saa mukaan Cathaylla, KA:lla tai Thailla. Lisäksi hyvä käytös ja hymy auttavat (naisvirkailijaan)

Vierailija
7/8 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä yhtiöllä sä olet lentämässä? Lufthansa, SAS ja yleensä Star Aliancen yhtiöt sniiduimpia kilojen kanssa

Vierailija
8/8 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä toimitaan juuri niin kuin muutama oli jo maininnutkin eli se riippuu täysin siitä onko kone täynnä ja kuinka ajoissa olet lähtöselvityksessä. Virkailija voi ottaa yhteyttä myös vuoropäällikköön tai muuhun korkeampaan tahoon kysyäkseen asiaa, se kannattaa yleensä. Mutta jos kone on täyteen buukattu, tuskin saat noin suurta ylipaino lastia mukaan maksutta vaikka miten yrittäisit. 10kg voidaan vielä venyä mutta 20 on jo aika paljon.. Onnea yritykselle kuitenkin!

T: Ent. AerLingusin virkailija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi