Miksi ihmiset sanoo "Mene ja osta kirppikseltä vaatteet"
Eihän sieltä löydy edes kokoja jos ei ole "normipituinen". Esim. jos on erityisen pitkä, tai leveä tai jotain muuta, ei löydy kokoja. Ja pikkukaupungissa on vain 2 PIENTÄ kirpputoria. Pakko ostaa marketista vaatteet.
Kommentit (20)
Helsingissä oli helppoa, vaikka olenkin erityisen pitkähkö nainen. Nykyisessä pikkukaupungissani ei kirppiksillä juuri aikuisten vaatteita edes ole. On pitänyt ostaa vaatteet uusina. Tylsää.
Mitä vikaa markettivaatteissa? Siellä on usein alennuksia.
Ei voi etukäteen tietää mitä kirpparilta löytyy, mutta silti huonosti sanottu.
Elatusmaksuja maksavat sanovat täällä usein, että lapsille löytyy kirppateilta hyväkuntoisia vaatteita pikkurahalla. Itse he ei sinne vaivaudu.
Ukko39 kirjoitti:
Eka kerta kun kuulen jonkun sanovan noin.
Tälläkin palstalla koko ajan sanotaan.
Kuulostaa joltain raamatun käskyltä.
Samaa mieltä. Ja olen sentään useampia vuosia kiertänyt eri kirppiksiä pk-seudulla, Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella.
Olen kooltani sen verran pyöreä, että vaikka ns tarjontaa onkin en kuitenkaan halua käyttää keinokuituisia mummotelttoja. En edes tuunaamalla, vaikka osaisinkin,
Suurin osa kirppisvaatteista on kokoa 36-40 ja ne eivät minulle mahdu
Itse ostan vain hintalapullisia, käyttämättömiä vaatteita kirppikseltä. Niitä löytyy useasti, mikä on aika käsittämätöntä. Tosin jos hinta on kirpparitavaraksi liian hintava, en osta edes silloin.
Muita vanhoja en osta, koska aina ne haisevat hieltä ja ovat ties kuinka vanhoja. Lisäksi kirpparit alkaa olla kalliimpia ostospaikkoja kuin esim h&m tai New Yorker.
Marketeista saa uutta. osta sieltä vain!
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä oli helppoa, vaikka olenkin erityisen pitkähkö nainen. Nykyisessä pikkukaupungissani ei kirppiksillä juuri aikuisten vaatteita edes ole. On pitänyt ostaa vaatteet uusina. Tylsää.
Etkö ole kuullut nettikirppiksistä?
Jos olet rahatomuttasi valittanut ja itkenyt jollekin,kun ei varaa vaateisiin? Henkilö ei jaksa aina samaa kakka kuunella,sanoo sinulle noin.Mene kippikselle. Kyllä Useamat kirpputort Punanen Kontti.Pelastusarmeja, Vida on tangot Isot koot. Joten vaikea ei niitä löytää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua ostaa käytettyjä vaatteita netistä, jos ei ole täsmälleen merkki, malli ja koko tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettikirppiksiltä ei voi palauttaa vaatteita eikä sovittaa
joo ei tarvi ostaa kirpparilta mitään kun kaikki vaatteet käryää huuhteluaineelle, mikä ei lähde useammassa pesussakaan. Eli mieluummin ostan vaikka ellos-tilille aleaikaan ja maksan osissa.
Ja onpa kiva näin hoikkana ostaa aina niitä lasten ja nuorten vaatteita. Kun olen xs kokoa, kirppareilla niissä aina lukee sitten esimerkiksi tytöt 140-xs. Eli sieltä löytyy vain sitä nuoriso tai urheiluvaatetta. Marketeissa myös koot alkaa vasta S. Ja olen kuitenkin 164/51, eli en sen puoleen pieni, mutta siro kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos vaate maksaa muutaman euron? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se ärsyttää koska tulee myös postikulut jotain 6 euroa. Ja sitten vaatteet jää kaappiin tai pitää lähteä viemään jonnekin. Että siinä mene sitten turhaan rahaa ja kaappitilaa jos menee tilailemaan jotain ja ei pysty palauttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jollakin työttömällä on aikaa katsella tuntikaupalla läpi jotain nettikirppisten vaatteita, mutta ainakin minun aikani on rahaa. En myöskään osta tavallisilta kirppiksiltä vaatteita, koska en viitsi mennä selaamaan summa mutikassa tarjontaa, mutta joskus tavallisista marketeista saattaa löytää oikein hyviä vaatteita.
Voin hyvin maksaa todella hyvistä Halosen housuista vaikka satasen, mutta silloin tiedän, että tulen käyttämään niitä todella minta kertaa ja ne ovat hyvin mieluisat ja täsmälleen minulle sopivat. Silloin hinta/käyttökerta ei ole suuri, mutta jos ostan vaikka 15 e maksavan paidan, jota "ehkä joskus on ihan ok ja kai minä tuota voisin jossain tilaisuudessa käyttää, vaikka se onkin liian iso" ja sitten en käytäkään sitä kuin kerran, niin sen hinta on kova ja ostos on huti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvä mieli tulee, jos saman rahamäärän heittää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvä mieli tulee, jos saman rahamäärän heittää roskiin.
Valitettavasti näin.
Eka kerta kun kuulen jonkun sanovan noin.