En ole ostanut vuosiin vaatteita . Paljon tarvian rahaa että saan vaatekaapin kuntoon??
Kommentit (6)
Paljon, johan itse otsikossa sen sanoit.
Riippuu niin monesta asiasta. Tarvitsetko töihin edustavat vaatteet? Tarvitsetko myös kenkiä, urheiluvaatteita/-jalkineita, muita asusteita, alusvaatteita?
T-paitoja saa halvalla. Rahaa menee, jos tarvitset vaikkapa turvakenkiä tai harvinaisen kokoisia rintaliivejä.
Voi olla ettei raha auta, jos et osaa valita vaatteita oikein etkä pitää niistä huolta.
Tässä muutama vinkki, vaikka aloittaisit vaatekaappisi uusimisen kirpputorikierrokselta:
- riisu ns. kaupunkivaatteet (työ-/kaupassakäynti-/ihmisten ilmoilla käytettävät vaatteet) heti kotiin tultuasi, ripusta ne hengariin ja laita tuulettumaan
- älä koskaan pidä samoja vaatteita peräkkäisinä päivinä
- pese vaatteesi varovasti mutta materiaalista riippuen silti tarpeeksi usein, silitä kaikki silitystä kestävät vaatteet puhtaana; myös villavaatteen ulkonäkö paranee paljon varovasti silittämällä
- jätä polyesterineuleet kauppaan ja satsaa ohueen merinovillaan ja hyvään puuvillaan - ne eivät nyppyynny
- käytä aluspaitoja, ja jos ostat mekkoja, niiden alla alusmekkoa, jotta vaatteet laskeutuvat nätimmin ja ihon rasva ja hiki tarttuvat niihin vähemmän
- puhdista kengät säännöllisesti, irtolian voit pyyhkäistä kostealla rätillä, mutta nuhjuisetkin lenkkarit muuttuvat kummasti kun peset ne ja vaihdat uudet nauhat tai edes peset huolella vanhat
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin monesta asiasta. Tarvitsetko töihin edustavat vaatteet? Tarvitsetko myös kenkiä, urheiluvaatteita/-jalkineita, muita asusteita, alusvaatteita?
T-paitoja saa halvalla. Rahaa menee, jos tarvitset vaikkapa turvakenkiä tai harvinaisen kokoisia rintaliivejä.
No mulla on tennarit ja rikki menneet lenkkarit
Mullakin on kaikki vaatteet kulahtaneita - ei haittaa. Sillon kun töissä piti olla siistimmät vaatteet minulla oli 3 kpl paitoja ja 2 kpl housuja.
Riippuu tyylistäsi ja tarpeistasi. Itse tarvitsisin tuohon noin 2000 euroa.