Saako paniikkihäiriöstä sairaslomaa??
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mihin työtön tarvii saikkua
voi tulla karenssi enkä halua sitä
Vierailija kirjoitti:
Pelko työllistymisestä panikoiduttaa?
sairasatan paniikkihäiriöö
En tiedä. Kai. Pääsee ainakin hoidon piiriin. Itse vedin just puoli pulloa viiniä paniikkiin ja ahdistukseen. Pitäisi kai lääkkeet hommata.
Yleensä kai lääkäri haluaa hoitaa oireita, kirjoittaa esim lääkereseptin. Paniikkihäiriötä ei hoideta sillä että välttelee normaaleja tilanteita.
En usko että pelkästä paniikkihäiriöstä saa ensimmäiseksi saikkua. Eihän se ongelma sillä ratkea.
"Paniikkihäiriöisiltä" pitää leikata kaikki tuet kunnes taas rehellinen työ alkaa maistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko työllistymisestä panikoiduttaa?
sairasatan paniikkihäiriöö
Niin mäkin ja olen töissä. Päivääkään en ole ollut työttömänä (ikää nyt 33) ja töissä saanut usean kerran paniikkikohtauksen. Silti töissä vaan painetaan. Pakko.
En tiennytkään, että sairauslomaa voi "saada". Olen aina luullut, että sille joudutaan. No, minä olenkin ollut työelämässä vasta 35 vuotta.
Paniikkihäiriöistä kärsin nuorempana mutta töistä en ollut pois koskaan, sillä sehän on ohimenevä tila ja menee pois parhaiten sillä, että jatkaa normaalia elämistä, eikä anna sen ottaa valtaa. Sänkyyn käpertyminen on pahinta, mitä voi paniikkihäiriöinen tehdä.
Suomen ongelma on tämä asenne, että yhtään mitään ei voi tehdä elättääkseen itsensä ja kaikki keplottelut pitää hyödyntää.
Ei todellakaan saa. Sä sanot tyäkkärissä että sulla on panikkiihäiriö etkä pysty normaalisti työhön. Sulle voidaan etsiä kuntouttavaa työtoimintaa tai joku ryhmätoiminta, näissä yks työntekijä on sun oma avustaja, eli saat tukea siihen työhön, jos et saa niin vaihdat paikkaa missä sitä apua on tarpeeksi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelma on tämä asenne, että yhtään mitään ei voi tehdä elättääkseen itsensä ja kaikki keplottelut pitää hyödyntää.
Työ tuntuu merkityksettömältä orjuudelta. Työpaikkoja ei kuitenkaan ole kaikille - miksi minun pitää viedä työpaikka toiselta joka haluaa sitä enemmän kuin minä?
Se on muuten sairausloma, on ihan eri asia viettää ihan sairasta lomaa, tarkoittaa eri asiaa.
Meillä ei ainakaan ex töissä maksettu palkkaa henkisistä poissaoloista, poissa sai olla, jos lääkäri niin kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten sairausloma, on ihan eri asia viettää ihan sairasta lomaa, tarkoittaa eri asiaa.
Meillä ei ainakaan ex töissä maksettu palkkaa henkisistä poissaoloista, poissa sai olla, jos lääkäri niin kirjoitti.
Esimies sanoi, jos hammaslääkäri kirjoittaa sairauslomaa, niin menee palkattomaksi.
Hammaslääkäri kuitenkin laittoin paperiin sellaiset merkinnät, että pakko maksaa täysi palkka ja täysi palkka myös tuli. Lääkäri voi siis merkinnöillään vaikuttaa nähin.
Kerran yksi lääkäri laittoin jotain lisämerkintöjä ja kelakorvaus olikin noin 55%, en tiedä mihin tämä perustuu mutta halvaksi tuli :)
Mihin työtön tarvii saikkua