Laajasta maskisuosituksesta luovutaan Helsingin seudulla
THL poisti yleisen maskisuosituksensa jo viime viikon torstaina. Nyt maskisuositus kevenee myös pääkaupunkiseudulla. https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008762126.html
Kommentit (21)
Aivan, jännä kun sisälukutaito osalla niin huono. Suositellaan edelleen sisätiloissa.
No edistystä tämä tietysti on, olisi voinut kyllä vain poistaa kokonaan eikä jättää mitään poikkeuksia. Itse en käytä enää, enkä kanna maskia edes mukana.
Julkisessa liikenteessä kannattaa käyttää ja sisätiloissa jos on paljon ihmisiä koolla.
Se on suositus, ei pakko eikä määräys tai vapautus toimia nyt eri tavalla kuin ennen oli määrätty. Suositus.
https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…
Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.
Jatkossa maskia suositellaan esimerkiksi niille, jotka ovat hakeutumassa koronaepäilyn vuoksi hoitoon tai testiin, eli terve ei tarvitse maskia missään tilanteessa.
Maskin käyttöä suositellaan pääkaupunkiseudulla jatkossa erityisesti
• niille, jotka hakeutuvat koronaepäilyn vuoksi hoitoon tai testiin
• niille, joilla on hengitystieinfektion oireita, mutta kodin ulkopuolella liikkuminen on välttämätöntä
• niille, jotka tietävät altistuneensa koronavirukselle (esimerkiksi perheessä on todettu tartuntoja) ja kodin ulkopuoliset lähikontaktit eivät ole vältettävissä
• sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin hakeutuville asiakkaille, potilaille ja vierailijoille sekä henkilökunnalle toiminnasta vastaavan tahon ohjeistuksen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, jännä kun sisälukutaito osalla niin huono. Suositellaan edelleen sisätiloissa.
Onko sitä joskus suositeltu ulkona?
Vierailija kirjoitti:
No edistystä tämä tietysti on, olisi voinut kyllä vain poistaa kokonaan eikä jättää mitään poikkeuksia. Itse en käytä enää, enkä kanna maskia edes mukana.
Alunperinkin olisi pitänyt suositella ffp2/ffp3-hengityssuojaimia riskiryhmille sekä heidän perheenjäsenilleen. Muut olisivat voineet olla ilman mitään maskeja.
Sairaat voi ja kannattaa pitää maskeja jos haluaa. Itse en varmasti enää pidä maskia ja toivon, että ei muutkaan ketkä sitä ei oikeasti tarvise.
Tänään aamulla näin yhdessä vaateliikkessä kun yksi asiakas pyysi myyjää käyttämään maskia. Myyjä ohjasi asiakkaan ystävällisesti nettikauppaan jos palvelu ei ilman maskia kelpaa. Aivan oikein toimittu myyjältä. Osa ihmisistä on ihan hysteerisiä edelleen ja odottaa, että heitä paapotaan ja eristetään koko myymälä heille. MINÄ MINÄ! MINÄ VAADIN.
Vierailija kirjoitti:
Koronaryhmän mukaan maskia käytetään jatkossa ”oman harkinnan mukaan”, mutta tietyissä tilanteissa suositus pysyy edelleen voimassa. Eli jätetään pieni oljenkorsi maskihulluille, jotta voivat perustella maskin käyttöään.
Sen verran olen maskihullu etten halua olla muista piittaamaton itsekäs paska
Vierailija kirjoitti:
Se on suositus, ei pakko eikä määräys tai vapautus toimia nyt eri tavalla kuin ennen oli määrätty. Suositus.
suositus olla muista piittaamaton itsekäs paska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaryhmän mukaan maskia käytetään jatkossa ”oman harkinnan mukaan”, mutta tietyissä tilanteissa suositus pysyy edelleen voimassa. Eli jätetään pieni oljenkorsi maskihulluille, jotta voivat perustella maskin käyttöään.
Sen verran olen maskihullu etten halua olla muista piittaamaton itsekäs paska
Mä olen mielummin itsekäs kusipää kuin maskihullu
Vierailija kirjoitti:
BÄÄÄ BÄÄ! LAMPAAT!! Miltä nyt tuntuu?? 😂🐑🐑
Tässä taas yksi jonne, joka ei osaa ajatella.. 😊
Aion edelleen käyttää maskia julkisilla paikoilla sisätiloissa siihen saakka, että tartuntalukemat alkavat merkittävästi laskea. Aion myös edelleen välttää kaikkia turhia kokoontumisia ja menoja.
Vierailija kirjoitti:
Sairaat voi ja kannattaa pitää maskeja jos haluaa. Itse en varmasti enää pidä maskia ja toivon, että ei muutkaan ketkä sitä ei oikeasti tarvise.
Tänään aamulla näin yhdessä vaateliikkessä kun yksi asiakas pyysi myyjää käyttämään maskia. Myyjä ohjasi asiakkaan ystävällisesti nettikauppaan jos palvelu ei ilman maskia kelpaa. Aivan oikein toimittu myyjältä. Osa ihmisistä on ihan hysteerisiä edelleen ja odottaa, että heitä paapotaan ja eristetään koko myymälä heille. MINÄ MINÄ! MINÄ VAADIN.
Missä liikkeeessä?
On meinaan paskamaisesti toimittu ja tollaseen paikkaan en itse halua mennä.
Missä on ihmisten asiakaspalvelutaidot?
Vähän säälittävää, että noi lammasta huutelijat kuvittelee nyt oikeasti olleensa jossain asiassa oikeassa 🤣
Maskisuosituksen poistuminen varmaan vahvistaa heidän folioteorioitaankin.
Maskia suositellaan edelleen käytettäväksi esimerkiksi ruuhkaisissa liikennevälineissä sekä sisätiloissa, joissa lähikontaktien välttäminen on vaikeaa. Lisäksi maskia suositellaan kaikille, joilla on koronaepäily, hengitystieoireita tai korona-altistuminen, mutta liikkuminen kodin ulkopuolella on välttämätöntä. Lisäksi maskia suositellaan edelleen käytettäväksi sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa.
Me ollaan sairastettu korona juuri, paitsi lukiolainen. Hän käyttää kyllä edelleen maskia tämän kevään, että saa jakson kunnialla loppuun.
Minulta meni melkein neljä viikkoa toipua. Enkä ole vieläkään ihan kunnossa.