Jos saan työhaastattelukutsun söhköpostiin, tietääkö TE-toimisto menenkö paikalle vai en??
Kommentit (7)
Te-toimiston toimintaan tulossa isoja muutoksia.
Saattavat esim. pyytää työnantajia ilmoittamaan ketkä ovat tulleet työhaastatteluun ja miten työnhaku on edistynyt.
Minua on pyydetty sellaisessa tilanteessa, kun olen saanut te-toimistosta esittelyn työnhakijasta, joka työhakuprofiilinsa puolesta sopisi tehtävään.
T, työnantaja
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sillä ole mitään väliä, millaisella metodilla sinä sen työhaastattelukutsun saat. TE-toimisto saa tietää, jos työnantaja kertoo. Millä savumerkeillä muuten luulet heidän pystyvän asian selvittämään? Vai onko sinuun asennettu joku paikannin?
Mutta soittelee te-toimisto työnantajille?
Ketä työnantajaa kiinnostaa enää olla tekemisissä koko TE-laitoksen kanssa, kun se vaan lähinnä rampauttaa heidän toimintaansa kaikenmaailman ilmoitusvelvollisuuksia lisätessään että mahtoikohan se meidän teille lähettämä Juoppo-Jorma nyt tulla työhaastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sillä ole mitään väliä, millaisella metodilla sinä sen työhaastattelukutsun saat. TE-toimisto saa tietää, jos työnantaja kertoo. Millä savumerkeillä muuten luulet heidän pystyvän asian selvittämään? Vai onko sinuun asennettu joku paikannin?
Kyllä tai laittavat sähköpostia. Kysyvät ovatko tietyt henkilöt laittaneet hakemuksen ja edenneet haastatteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitä en tiedä, kun olen tarvinnut työvoimatoimiston (silloin se oli tällä nimellä) palveluja v. 1998. Mutta siis ei niillä ole minkään kutsun perusteella mahdollisuutta asiaa selvittää, kyllä siihen vaaditaan ihmisten välistä kommunikointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin soittelin ja tarkastin asian ollessani työkkärissä töissä.
Eritysesti silloin, kun olin lähettänyt työpaikka-osoituksen jollekin ikityöttömälle.
Kaupungin kierrätyspisteeseen palkataan palkkatuella vuodeksi töihin käytännössä jokainen hakija. Joten kyllä
soitin paikkaan, kun ”Pera” sanoi että joo kävin siellä muttei päästy oikein sopimukseen (=älytön palkkavaatimus voudin myötä) tai että ” ei ne osanneet sanoa mitään”.