Onko kuitusilta hyvä vaihtoehto poistetun hampaan korvaajaksi?
Väliaikaiseksi ratkaisuksi ennen mahdollista implantin hankkimista?
Kommentit (9)
Julkisella hammaslääkärissä sanoi poiston jälkeen että silta on mahdollista laitattaa. Ap
Itsellä pysyi pari vuotta kuitusilta, oli ihan hyvä niin kauan kuin kesti.
Eikö silta aina "pilaa" viereiset hampaat, jolloin ei voi väliaikaisesti laittaa siltaa ja sitten implanttia, koska viereiset hampaat on jouduttu hiomaan "pilalle".
Kuitusilta saattaa jäädä lyhytikäiseksi. Riippuu, mitä hammasta sillä korvataan. Poskihampaiden kohdalla joutuu kovalle rasitukselle.
Minä laitatin normaalin sillan, olen tyytyväinen. Muuten siltaa en muistakaan, paitsi hampaita puhdistaessa. Siltahampaan välit on putsattvava hammasväliharjalla, kun lanka sinne ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Eikö silta aina "pilaa" viereiset hampaat, jolloin ei voi väliaikaisesti laittaa siltaa ja sitten implanttia, koska viereiset hampaat on jouduttu hiomaan "pilalle".
Kuitusiltaa varten viereisiä hampaita ei tarvi hioa. Paikata pitää, jos on tarvis ja tsekata muutenkin, että hammas on kestävä.
Juuri tuota kuitusiltaa tarkoitin ettei viereisiä hampaita tarvitse hioa. Edestä neljäs hammas nyt poistettu. Ap
Kysyin hammaslääkäriltä eikä hän suositellut. On kuulemma väliaikaiseen käyttöön tarkoitettu, eikä korvaa implanttia.
Itselle laitettu kuitusilta alkaneen parodontoitin vuoksi. Olen ollut tosi tyytyinen ja ehkä sit joskus implantti tilalle, tai sitten ei...
Hammaslääkäri osaa varmasti vastata kysymykseen paremmin. Se riippuu paikasta. Mulla on suussa sekä implantti että silta. Toisessa kohdassa ei pysy silta, toiselle ei mahdu implantti.