Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen aamussa puhuttiin Espoossa pyörivistä Starship-ruokalähettiroboteista. Oletteko käyttäneet tai nähneet?

Vierailija
20.04.2022 |

Ihan hauskoilta vaikuttavat, vaikka vähän hankaluuksia tuntuu olevan sohjon ja liikennevalonappien kanssa <3

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt yhden. Sen oli hankala liikkua lumisella suojatiellä. Näytti jotenkin avuttomalta

Vierailija
2/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei nuo kyllä talviolosuhteisiin varmaan sovellu kun on lunta, sohjoa, jäätä ja isoja lammikoita :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt yhden. Sen oli hankala liikkua lumisella suojatiellä. Näytti jotenkin avuttomalta

Hys! Niilläkin on tunteet.

Vierailija
4/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neverheard. Piti googlettaa. Joku virolainen 6-pyöräinen pikku mönkijä, jossa sisällä tilaa ruualle.

Varmasti kupannut eu-tutkimusrahaa yms. sopivasti, mutta noin ajatuksena täysin soveltumaton mihinkään oikeaan tuottavaan työhön.

Vierailija
5/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin moisen työnsyöjän ojaan, jos tulisi vastaan.

Vierailija
6/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on kaupassa käynnissä kerran viikossa? Onko tarkoitus etä istutaan kotona aina ja syödään robotin sinne kuskaamia eineksiä. Mitää jäähdytystä tuossa pöntössä ei ole että tuoretta tuskin sillä kannattaa tuoda.

Vierailija
7/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran tullut vastaan Otaniemessä ja Lääjalahdessa, jotenkin inhimillisen liikkis on. Viimeksi pysähtyi kyllä johonkin pihatien risteykseen ja siihen näytti jäävän. Lähteeköhän joku huoltoauto tönäisemään hänet eteenpäin vai jääkö siihen jumiin pitemmäksi aikaa?

Vierailija
8/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on kaupassa käynnissä kerran viikossa? Onko tarkoitus etä istutaan kotona aina ja syödään robotin sinne kuskaamia eineksiä. Mitää jäähdytystä tuossa pöntössä ei ole että tuoretta tuskin sillä kannattaa tuoda.

Miten se on sinulta pois, jos joku ei halua käydä kaupassa vaan tilaa itselleen?

Vierailija
9/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen katsoin jostain Hesarin jutusta, että jonottivat ressukat liikennevaloihin, kun eivät ylettäneet painamaan nappia. Jutussa sanottiin myös, että ne saattavat pyytää ihmiseltä apua <3

Mies, joka oli näistä videota ottanut, kertoi että valon vaihtuessakin ne reagoivat vähän hitaasti ja valoista pääsi yli vain yksi kerrallaan. Kommenttiosiossa joku kertoi, että robotit lisäävät hänen työhyvinvointiaan, kun hän tulee hyvälle tuulelle nähdessään niitä toimiston ikkunasta.

Jotenkin tuntuu että juuri Otaniemeen nuo sopivat. Joku Jämeräntaipaleen perukoilla asuva teekkari voi tilata itselleen lisää Pepsi Maxia, kun koodaa kämpillään kurssin harjoitustyötä yötä myöten deadlinen uhkaavasti lähestyessä.

Vierailija
10/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkalla olen kulkenut niiden "pesän" liepeiltä tai jotain, kun olen nähnyt useampia kerralla. Tänään olivat muodostaneet letkan. 

Vierailija
11/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako niitä auttaa? Elikkäs jos on jäänyt vaikka kinokseen kiinni, niin onko soveliasta käydä vähän ohjaamassa? Vai loukkaantuko sellainen siitä?

Vierailija
12/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten ne toimii kerrostalokeikalla. Lähettääkö se asiakkaalle viestin, että odotan alaovella vai tulevatko hissillä ovelle asti. Kun kerran niin viisaita ovat. Niin ja soittavatko ovikelloa.

Vierailija
13/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja ovat jotenkin söpöjä. Olen auttanutkin painamallla kadunylitysnappia, että vihreä vaihtuisi jalankulkijoillle.

Mitä tulee töiden syömiseen niin vaikea pk-seudulta muutenkaan saada ihmisiä lähettihommiin, varsinkin nyt kun bensa on kallista. Ja miksi yleensä tilataan? Miksi ei? Osa ei pysty käydä kaupassa (vanhukset, koronariskiryhmät jne), osa meistä ei halua käyttää siihen aikaa vaan senkin ajan mieluummin vaikka ulkoilee luonnossa.

Vierailija
14/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos joku tuuppaa sellaisen kumoon piruuttaan?

Vierailija
15/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos joku tuuppaa sellaisen kumoon piruuttaan?

En tajua ihmisiä jotka tekee tällaista. Hesarin kommenteissa oli myös joku joka sanoi että ei aio vastikkeetta painaa mitään jalankulkijanappia roboteille, kyllä siitä pitäisi vähintään etuseteli saada. Sehän on niin hemmetin vaivalloista painaa sitä nappia jos itsekin seisoo odottamassa valojen vaihtumista. Kuvottavia ihmisiä.

Vierailija
16/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten ne toimii kerrostalokeikalla. Lähettääkö se asiakkaalle viestin, että odotan alaovella vai tulevatko hissillä ovelle asti. Kun kerran niin viisaita ovat. Niin ja soittavatko ovikelloa.

Ymmärtääkseni sovellukseen tule ilmoitus, että on talon edessä.

Näin yhden viikonloppuna Laajalahdessa. Näytti olevan vähän epäileväinen suojatien suhteen, mutta lopulta lähti ylittämään tietä. :)

Minusta tää on hieno kehitys, toivottavasti saavat näitä haasteita taklattua.

Vierailija
17/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos se eksyy tai siitä loppuu akku? Sitten se harhautuu jonnekin motarille tai hyytyy johonkin ojaan haisemaan.

Vierailija
18/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako niitä auttaa? Elikkäs jos on jäänyt vaikka kinokseen kiinni, niin onko soveliasta käydä vähän ohjaamassa? Vai loukkaantuko sellainen siitä?

Tuskin loukkautuu, jos nätisti auttaa... Lirkuttelu auttaa ja tietysti hymy.

Vierailija
19/53 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno innovaatio, mutta pahoin pelkään että kaiken maailman m a m u t ovat varastamassa niiden sisällön itselleen.

Tähän se kaatuu.

Vierailija
20/53 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin moisen työnsyöjän ojaan, jos tulisi vastaan.

Mitä jos se antaa sulle kunnon sähkötällin jos käyt sen kimppuun?

Niissä on hälyttimet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi