Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha-asiat kuntoon pienituloisena .En tiedä mistä aloittaa..

Vierailija
19.04.2022 |

Hämää kaikki passiiviperinnät ja ulosoton summan vaihtelu. Perinnässä jonkun verran toooosi vanhoja velkoja.Onko järkeä edes yrittää lähteä lyhentämään pienillä summilla?Nyt saan seuraavat ainakin 2 vuotta ihan ok rahaa niin voisin välillä lyhentää parikin sataa euroa /kk. Kuitenkin sen verran köyhä ,että laskureiden mukaan maksuvaraa ei ole. Ensin säästän sukkaan 2000e puskuria jonka jälkeen aloitan omaehtoisesti lyhentämään ulos-ottoa tai perinnästä pieneimpiä laskuja pois. Samalla aloitan etf:n sijoittamisen.Onko tässä mitään järkeä vai kuvittelenko vain saavani joskus puhelinliittymän omiin nimiin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan halua neuvoa/lytätä?

Vierailija
2/5 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa järkeä.

Paljonko siis ulososotossa?

Itsellä ei ole koskaan ollut velkaa joten en näistä tiedä, mutta pienituloisenakin jää kivasti säästöön seuraavilla säästövinkeillä:

-älä syö ulkona usein, tee ruokaa itse

-älä käytä päihteitä tai jos on pakko tee itse vaikka kotiviiniä

-muuta edullisempaan asuntoon

-älä osta kirjoja vaan lainaa kirjastosta

-älä käytä autoa vaan osta suoraan vuoden bussikortti jos asut jossakin suuremmassa kaupungissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko mistään järjestelylainaa, jolla maksat kaikki ulosotossa olevat velat. Sitten lyhennät vain lainaa. Puskurin kerääminen on välttämätöntä, että asiat pysyvät järjestyksessä. Minulla meni monta vuotta, kun yritin selvitellä rahatilannettani. Puskuri oli pelastukaeni. Jos puskuria ei ole, kierre alkaa uudestaan. Nyt olen tasapainossa ja pidän puskurin 3-4000 euron välillä. Rahaa pitää aina olla.

Vierailija
4/5 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiokuudelle ig, hyviä neuvoja

Vierailija
5/5 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä n.2000e ,viime viikolla 0e. Ongelma just se ,kun tuo summa liikkuu ja perinnässä/ passiiviperinnässä on laskuja ja näitä juttuja en ymmärrä.Osa voi olla jo vanhoja tai ainakin pian vanhentumassa. Soitan huomenna ajan velkaneuvojalle niin saa selvittää. Lainoja en saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi