Mieheni "möläyttelee" seurassa
Mieheni on muuten mitä parhain aviomies, mutta minua vaivaa suunnattomasti hänen tapansa möläytellä kustannuksellani ikävään sävyyn muiden ihmisten seurassa.
Nämä möläytykset liittyvät aina minun tekemisiini (ei ulkonäköön tms.), joita hän myös vääristelee eli puhuu puolitotuuksia.
Olemme käyneet pariterapiassa ja mieheni on tosissaan kiinnittänyt tähän ikävään tapaansa huomiota, mutta herkässä möläyttely tuntuu vielä olevan. Aivan kuin ei mahtaisi itselleen mitään. Tilanteisiin ei liity alkoholi.
Puolustan kyllä itseäni joka kerta enkä jää tuppisuuksi, mutta tilanteet ovat aina todella epämiellyttäviä sekä minulle, että muille seurassamme.
Onko muilla parisuhteessa vastaavaa? Vertaistukea kaivataan.
Kommentit (2)
Vääristeleekö hän tahallaan tekemisiäsi, vai onko puhtaasti vaan tulkinnut ne niin miten tuo asiat ilmi?
Tuota „muuten mitä paras aviomies“ en ymmärrä ollenkaan! Jos ei osaisi kokata tai vaihtaa rengasta autoon, mutta tekisi muuta kätevää, voisin sanoa että muuten mitä paras… Mutta sinun tahallisesta mollaamisesta sanoisin suoraa että ku…pää ukko!! Mitä sinä häntä enää katselet? Terapiassakin olitte eikä parane? „Kiinnittänyt huomiota ikävään tapaana“? Johan nyt olet yksinkertainen!