Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuntopyörästä apua painonpudotuksessa?

06.10.2006 |

Tekisi mieli hommata kuntopyörä, nyt kun kesän pyöräilykelitkin näyttävät olevan auttamattomasti ohi. Aika arvokkaita nekin vaan näyttävät olevan. Onko kukaan kokeillut kuntopyöräilyä laihdutuksen apuna? Onko toiminut? Miten usein/kauan pyöräilit?

t. Samettikukka ylimääräisine kiloineen

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankin moisen kapistuksen nurkkiin elokuussa ja aluksi poljin kerran-kaksi viikossa, sitten se jäi. Nyttemmin olen ottanut sen ohjelmaan siten, että iltasella poljen puolisen tuntia kävelylenkin jälkeen (jos tuntuu, että energiaa vielä on) kun lihakset on lämmenneet ja vauhti on valmiiksi päällä. Minulle se aloittaminen on se vaikein kohta, eli kun alan polkea kylmiltään, tuntuu se niin tahmaiselta ja vastenmieliseltä...

Hanki aluksi käytetty kuntopyörä, niitähän on esim. huuto.net:ssä myynnissä (ihmiset kun kyllästyvät niihin melko usein...) niin et häviä kovin paljoa :)

Moni on kyllä onnistunut pudottamaan painoaan kuntopyöränkin avustuksella, mutta itsekuria se vaatii...

Emo

Vierailija
2/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kokemuksia ei vielä ole, mutta olen itsekin harkinnut kuntopyörän harkintaa. Ajatuksena on se, että kuntopyöräilyä olisi helppo harrastaa huonollakin ilmalla ja pääkallokeleillä. Lisäksi kuntopyöräily ei vaadi kotoa pois lähtemistä, mikä lapsiperheen äidille on iso plussa.

Kaloreita kuntopyöräilyssä kyllä kuluu. Esim. puolen tunnin pyöräily 100 W:n teholla (ei vielä mitenkään älyttömän raskas, joskaan ei ihan kevyt) kuluttaa 70-kiloisella noin 200 kcal, käytännössä saman verran kuin varsin reipas kävely (6,5 km/h).

Suurin ongelma lienee se, että kuntopyöräily on loppujen lopuksi aika tylsää. Sen vuoksi monilla kuntopyörän hankkineilla se on näyttänyt jäävän melkein käyttämättömäksi nurkkaan. Kannattaa miettiä kuntopyörän paikka siten, että voi pyöräilessään tehdä samalla jotain muuta mielenkiintoista (esim. katsoa TV:tä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen omistanut kuntopyörän n 3 vuotta, ja on kyllä ollut kovassa käytössä. Juuri odotusaikana tosi hyvä, aineenvaihdunta toimii paremmin, kiloja ei tule liikaa ym. Itsellä on ollut välillä kodinhoito huoneessa, samalla olen laskostellut vierestä pyykit pöydälle, lukenut lehtia ja kuunnellut radioa. Toisessa odotuksessa oli pyörä tietokoneen edessä, aika meni tosi pian netissä ollessa

Tykkään kuntoilla aamulla, kun muut nukkuvat. Olen jumpannut ensin puoli tuntia ja sen päälle polkenut 1 t 40 min. Kaksi odotusta on mennyt tällä liikunnalla, ja painoa on tullut 7-8 kg lisää. Nyt odotan vauvaa ja nykyisin kun pyörä ei mahdu muualle kuin keittiöön, luen lehtiä tai kirjaa. Ensin olen jumpannut puoli tuntia ja sit nyk. puoli tuntia ajanut pyörällä. Odotus on vielä niin alussa, et en ole herännyt niin aikaisin, et olisin ehtinyt enemmän aikaa polkea.

Jos en polje, huomaan et jalat ja takapuoli leventyy heti!

Ja sit taas vauvan jälkeen hyvä jeino laihduttaa!

SUOSITTELEN! MINÄ OLEN JÄÄNYT SIIHEN KOUKKUUN!

Vierailija
4/4 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä kuntopyörää.. itselläni ollut ja kun ottaa tavoitteeksi et polkee joka ilta tietyn verran niin tulee poljettua.

Mulla on aina tapana tiettyyn aikaan päivästä alkaa polkemaan kun alkaa telkkarista näkymään katsottava ohjelma. Aika kuluu nopsaa eikä mielestäni oo tylsää.

Ja kunto nousee ja kalorit tippuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme