Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teistä tarkoittaa " lähiaikoina" ja " viimeaikoina" ?

Vierailija
06.10.2006 |

Itse olen aina mieltänyt sen niin, että lähiaikoina tarkoittaa ainoastaan lähitulevaisuutta ja viimeaikoina lähimenneisyyttä.

Mielestäni ei siis voi sanoa, että lähiaikoina olen tehnyt sitä ja tätä, vaan pitäisi sanoa, että viimeaikoina... jne.

Ajatteleeko kukaan muu näin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiaikoina tarkoittaa tulevaisuutta ja viimeaikoina menneisyyttä

Vierailija
2/7 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitulevaisuus on sitten erikseen. Viime aikoina on menneisyyttä.

Milloin teillä on " ensi lauantai" ? Huomenna vai ensi viikolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomisesta puhutaan, sanon ' huomenna' tai ' tänä lauantaina' väärinkäsitysten välttämiseksi. Jos minulle sanotaan ' ensi lauantaina' pyydän tarkentamaan.

Jos sunnuntaina joku sanoo ' tällä viikolla' , ajatteletteko hänen tarkoittavan mennyttä vai alkavaa viikkoa?

Vierailija
4/7 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähi voi olla edessä tai takana, eikö?

Vierailija
5/7 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sanojen merkitykset voi tarkistaa sanakirjasta, jos on epäselvyyttä. Mulla ei oo tässä suomen sanakirjaa, joten en voi teille sitä tehdä. Mutta jos jollain on, niin laittakaas merkitykset.

Vierailija
6/7 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähitulevaisuus on sitten erikseen. Viime aikoina on menneisyyttä.

Milloin teillä on " ensi lauantai" ? Huomenna vai ensi viikolla?

ensi lauantai on huomenna huomenna on lauantai ensiviikolla ensi maanantaista saman viikon sunnuntaihin...

joo lähiaikoina käsittää mielestäni noin kuukauden suuntaan tai toiseen riippuen tietysti tilanteesta.. jos vaikka puhuu ystävän kanssa johon ei ole ollut aikoihin yhteydessä aikoihin voi puhua että lähiaikoina olen tehnyt sitä ja tätä ja meinaan tehdä sitä ja tota.. =)

Vierailija
7/7 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa minulle huomista, mutta mieheni käsittää että ensi viikon lauantaina. Seurustelun alkuaikoina tämä aiheutti hieman ongelmia. Minä sanoin vaikka tiistaina, että ensi perjantaina mennään siskolle kylään ja tarkoitin sitä kuluvan viikon perjantaita. No, perjantai tuli ja piti lähteä niin mies: " ai, mä luulin että vasta ensi viikolla, mä oon jo sopinut muuta..." . Muutaman kerran jälkeen olen viisastunut ja nykyään puhutaan tämän viikon ja ensi viikon päivistä. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi